حضور آمریکا بجز ضرر، منفعتی برای افغانستان ندارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۹    ۱۳۹۶/۵/۹ کد خبر: 136571 منبع: پرینت

قصر سفید می گوید که آمریکا در جنگ افغانستان، پیروز خواهد شد.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سخی منیر آگاه مسایل سیاسی در برنامه «چشم انداز» گفت: تاریخ ده سال جنگ افغانستان نشان می دهد که این جنگ یک جنگ کمرشکن بوده است و عدم توسعه اقتصادی و فاصله میان مردم و حکومت، حکومت مرکزی را آهسته آهسته خورد و به زانو بنشاند.

وی افزود: به آن دلیل من با این حرف که آمریکایی ها می گویند ما در افغانستان پیروز خواهیم شد، مخالف هستم. اگر بگویند که ما به هدف های استراتژیک جهانی و منطقه ای و قاره ای خود با استفاده از جغرافیای افغانستان پیروز می شویم، این حرف بجا است. چرا که برای افغانستان هیچ چیز بر سر جایش نیست و حضور آمریکا و جنگ آن هیچ منفعتی برای افغانستان ندارد. بلکه بیشتر آسیب می بیند و قربانی می گیرد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حضور آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این همه پلا ن ها از امریکا و انکلیس است
زیرا اگر نه باید انتحار و انفجار باید د رطعا تارگ و با در ریا ست اجرایه شود مگردر جا های ملکی می شود
بتید در ق

>>>   اگر امریکا و ناتو از افغانستان برایند .حکومت یک هفته مصارف ارتش و
پولیس را تامین کرده نمیتواند. همچنان هیچ منبعی برای تامین مصارف ملکی
وجود ندارد وده ها نیاز دیگر . حملات دشمن تحت این رکود ، صاعقه وار
نظام دولتی نیم بند را سقوط میدهد و بدتر از ده هه ء میلادی تاریخ تکرار
میشود.
م.ش.ف کابل

>>>   پانزده سال تجربه جنگ وقت کم نیست. بعدازین هم ادامه آن نتیجه مطلوب نخواهد داشت.باتوجه باتغیرات دراطلاع رسانی ودرزمینه های سیاسی ونظامی باید به جنگ افغانستان نقطه پایان گذاشته شود. ادامه آن نه نفع میزبان حتا به نفع منطقه وجهان نخواهد بود. در عوض پلان استراتژی انکشافی افغانستان تطبیق وتمام گروه های مسلح بیدون تبعیض خلع سلاح واردو وپولیس ملی تقویه گردد. این به نفع افغانستان منطقه وجهان خواهد بود. درغیر آن جنگ جهانی اجتناب ناپذیر خواهد بود. که تدابیر ایمنی درمقابله به آن بی فایده خواهد بود.
.

>>>   از محالات جهان هستی است که آمریکا اجازه دهد تاجیکها یا هزاره ها در افغانستان به قدرت برسند ، قدرت هزاره و تاجیک در افغانستان یعنی نزدیکی بیشتر به ایران و نفوذ و راهیابی ایران در آسیای میانه ، آمریکا پشتونها را به هر قیمتی بر افغانستان حاکم نگه خواهد داشت حتی اگر به قیمت خون میلیونها افغانستانی و صدها هزار سرباز آمریکایی باشد !
پشتونها هم نوکر خوبی برای متحدان عرب و پاکستانی آمریکا هستند ، هم ضدیت و دشمنی شدید با ایران دارند ، هم زمینه غارت افغانستان را برای آمریکایی ها فراهم میکنند بوسیله نا امن سازی افغانستان ، فرض کنید آمریکا اجازه دهد در افغانستان دولت با ثبات و مقتدر حاکم شود ، آنوقت اولین اقدام همین دولت چه خواهد بود جز کوتاه سازی دست آمریکایی ها از منابع و معادن افغانستان ؟
پس آمریکا نیز شریک جرم پاکستان و عربستان و امارات در نا امن سازی افغانستان است
میگویید نه ؟
با چشم خود مشاهده خواهید کرد که آمریکا در انتخابات آینده افغانستان با کمک پاکستان و کشورهای عربی با هزاران لطایف الحیل پشتونها را حاکم افغانستان خواهد کرد و حق هزاره ها و تاجیکها را تضییع خواهد نمود ، آمریکا و اعراب و پاکستان بوسیله قدرت دادن و نفوذ پشتونها بدنبال ضربه زدن به ایران است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است