سی ان ان: امروز دیدگاه منفی جهان علیه آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۵/۱۰ کد خبر: 136583 منبع: پرینت

مجری ویژه برنامه GPS کاخ سفید تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ را با هرج و مرج سیاسی توصیف کرد و گفت: 'کارل کریستین راو' (Karl Christian Rove) جمهوریخواه – معاون ستاد کارکنان کاخ سفید در دوره جرج دبلیو بوش- در روزهای اخیر ترامپ را رئیس جمهوری کینه جو، بی پروا و کوتاه نظر توصیف کرد.

زکریا که عنوان مقاله نویس نشریه آمریکایی واشنگتن پست را نیز دارد، تصریح کرد: ترامپ کاری کرده است که هراس از پوتین نمی توانست انجام دهد، وی اروپا را با اعمال خود متحد ساخت.

وی در ادامه گفت: بر اساس تحقیق انجام شده موسسه 'پیو' از 37 کشور جهان، مردم جهان هرچه بیشتر به این باور رسیده اند که می توان امور جهانی را بدون اتکا به آمریکا انجام داد .

وی گفت: ریاست جمهوری ترامپ را به چیزی بدتر و فراتر از بیم و چند پارگی بدل ساخته و آن 'بی اهمیت' بودن آمریکا درجهان است.
مقاله نویس واشنگتن پست با بیان اینکه در پژوهش پیو ، میزان محبوبیت باراک اوباما 64درصد و ترامپ 22درصد بوده و انتظار آن هم می رفت، افزود: نکته مهم در تحقیق موسسه پیو این نیست که ترامپ عمیقا نامحبوب است بلکه اکنون این پرسش وجود دارد که در نبود اعتماد به آمریکا در امور جهانی، به سایر رهبران جهان همچون روسای جمهوری چین ، روسیه و آلمان اعتماد بیشتری وجود دارد.

وی گفت: حتی نتایج تحقیقات پیو در داخل آمریکا نشان می دهد که میزان اعتماد به انگلا مرکل 56 درصد در مقابل 46درصد اعتماد به ترامپ است.

وی افزود: چنانچه دولت ترامپ آنچنان که وعده داده به سیاست حمایت از تولید داخلی آمریکا در قبال اروپا ادامه دهد، آنگاه قاره اروپا تحت رهبری مشترک مرکل و امانوئل مکرون رئیس جمهوری تازه فرانسه نقش فعالانه ای در سیاست خارجی خواهد داشت و اقتصاد اروپا به مراتب سریعتر از آمریکا احیا خواهد شد.
زکریا گفت: در حالیکه آمریکا درهای اقتصادی و مهاجرتی خود را می بندد اما چین این درها را می گشاید.

مجری GPS گفت: کشورهایی از کانادا تا چین می گویند، بیش از این نمی توان در شکل دادن امور جهانی بر آمریکا اتکا کرد، بسیاری از مردم جهان که به آمریکا و ایده آل آن باور داشتند امروز کم تر به آن ایمان دارند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سی ان ان
آمریکا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است