نقویت نیروهای خارجی تاثیری بر امنیت نخواهد داشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۱۰ کد خبر: 136612 منبع: پرینت

تا کنون امنیت در افغانستان با حضور نیروهای خارجی در افغانستان تامین نبوده است. حالا سرمایه گذاری جدید بر نیروهای نظامی شان در افغانستان آیا بر امنیت افغانستان تاثیرگزار خواهد بود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد حیدری، استاد دانشگاه در برنامه «حاشیه خبر» گفت: با حضور جامعه جهانی و نیروهای نظامی آن، نه تنها ثبات در افغانستان تامین نشد، بلکه از سال 2009 به بعد شاهد رشد و گسترش افراطیت هم در افغانستان بودیم.

وی افزود: در حالیکه ناتو مطابق با وعده های خود باید در دو حوزه تقویت و تجهیز نیروهای امنیتی افغانستان، تسلیح و مسلح سازی قوای ثلاثه کشور و همچنین در بعد سیاسی کار می کرد. اما در این زمینه ها کار بخصوصی صورت نگرفت و اوضاع کشور ما در این موارد همچنان ضعیف باقی ماند و این عقب ماندن تاثیر منفی بر روحیه سربازان امنیتی گذاشت.

حیدری گفت: همچنین جامعه جهانی باید فشار سیاسی لازم را بر گروه های مخالف و دهشت افکن در محور ملی، منطقه ای و جهانی می آورد. اما حکومت وحدت ملی زیر نظر جامعه جهانی فضای داخلی را بگونه ای رقم زده است که همه را در تقابل با هم قرار داده است. در سطح فرامنطقه ای هم افغانستان صاحب یک استراتژی نیست و رویکرد بخصوصی برای تامین امنیت ندارد. پس ادامه حضور نیروهای خارجی و تقویت دوباره آن تاثیری بر امنیت نخواهد داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناتو
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است