گرجستان شریک راهبردی و مهم برای آمریکا است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۶/۵/۱۱ کد خبر: 136624 منبع: پرینت

مایک پنس معاون اول رییس جمهوری آمریکا گفت: گرجستان شریک راهبردی مهم آمریکا است و ما به تمامیت ارضی و تلاش های این کشور برای عضویت در ناتو احترام قایل هستیم.

به گزارش منابع خبری گرجستان، پنس روز سه شنبه در دیدار با گیورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان در تفلیس ضمن ابلاغ پیام دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر حمایت این کشور از گرجستان، افزود: ما به تقویت روابط 2 کشور که در 25 سال گذشته توسعه یافته است، اهمیت خاص قایل هستیم و گرجستان را شریک راهبردی مهم خود می دانیم.

معاون اول رییس جمهوری آمریکا همچنین سهم نظامیان گرجستانی در تامین امنیت بین المللی قابل تقدیر خواند و گفت: آمریکا آماده برقراری روابط تنگاتنگ با گرجستان است.

گیورگی کویریکاشویلی نخست وزیر گرجستان نیز این سفر مایک پنس به تفلیس را نشانه حمایت آمریکا از گرجستان عنوان و در رابطه با موضع قاطعانه واشنگتن در زمینه حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت گرجستان ابراز قدردانی کرد.

در این دیدار همچنین اهمیت همکاری های 2 کشور در حوزه های نظامی و امنیتی، نقش آمریکا در تقویت قدرت دفاعی گرجستان مورد اشاره قرار گرفت.

طرفین همچنین برگزاری رزمایش نظامی 'شریک شایسته – 2017 ' ناتو در گرجستان برای تحکیم صلح و ثبات در منطقه و جهان مهم دانستند.

مایک پنس معاون اول رییس جمهوری آمریکا برای دیدار 2 روزه وارد گرجستان شد و وی در این سفر علاوه بر دیدار با نخست وزیر این کشور با مسوولان احزاب و تشکل های سیاسی مخالف دولت دیدار و گفتگو کرد.

بازدید از محل برگزاری رزمایش نظامی ' شریک شایسته – 2017 ' ناتو در گرجستان از جمله برنامه این سفر 2 روزه مایک پنس اعلام شده است.

رزمایش نظامی 'شریک شایسته – 2017 ' ناتو 30 جولای با حضور بیش از 2 هزار 800 نظامی از گرجستان، آمریکا، انگلیس، آلمان، ترکیه، اسلوونی، ارمنستان و اوکراین در پایگاه های نظامی وازیانی و نوریو گرجستان آغاز و تا 12 اوت جاری ادامه خواهد داشت.

مایک پنس معاون اول رییس جمهوری آمریکا قبل از سفر به گرجستان از لیتوانی، لتونی و استونی دیدار کرد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
گرجستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است