این ملا دیگر ملاها را در باره زنان چلنج داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۸    ۱۳۹۶/۵/۱۱ کد خبر: 136643 منبع: پرینت

چكيده ي آنچه را امروز از زبان اين ملا صاحب پس از مراسم بخاك سپاري يك جنازه شنيدم با شما شريك مي سازم.

خيلي عصباني بود، در هر جمله اش سه/ چهار واژه اهانت آميز ( خبيث ها، لعين ها، بيغيرت ها، ديوس ها) را استعمال مي كرد. حدود صد نفر مشايعت كنندگان جنازه بالاي گورستان جمع بودند.

من هم كه از كابل رفته بودم در گوشه ي خزيده و خاموشانه گوش مي دادم. ملا صاحب حملات اش را از بانوان آغاز كرده خطاب به اجتماع گفت:" به علماي دين چلنج مي دهم كه ثابت كرده نمي توانند كه زنان در كشور اسلامي در بيرون از خانه اجازه كار كردن را داشته باشند."

سپس در مورد امنيت و صلح صحبت هاي جالبي كرد. گفت:" هيچ گاهي دعا نخواهم كرد كه در افغانستان امنيت تأمين شود. چرا امنيت و صلح براقرار شود؟ امنيت و صلح شود كه باز از كابل و مزار زنان و دختران با قول ها و سر هاي لُچ بيايند در لب درياي ما خوش گذراني كنند؟؟؟ ما اگر اين رقم صلح مي خواستيم بسيار پيش صلح برقرار مي شد. ما مثل مردم كابل بي غيرت نيستيم كه اين بي ننگي را تحمل كنيم."

ملا صاحب از تكنالوژي هم آگاهي داشت. فيس بوك، وايبر و تويتر را مي فهميد. خطاب به مردم كه در گورستان جمع شده بودند گفت:" شب و روز مصروف فيس بوك و انترنت و تلويزيون هستيد. خدا براي ما چشم نداده كه به فيسبوك و تويتر ببينيم، بلكه چشم هاي ما براي آن است كه آيت هاي خدا را در اطراف خود ببينيم. آيت ها و نشانه هاي خدا را در سيب ها و خوشه هاي انگور ببينيد كه خداوند چگونه سيب را شرين و انگور را تُرش خلق كرده است."

در اخير خطاب به همه گفت:" شما فرزندان مجاهدين هستيد، اينجا كسي حق نداشت در راديو و تايپ (راديو كسِت) موسيقي بشنود، اگر دُزدانه مي شنيد او را نابود مي كرديم، مگر چرا اين قدر بي غيرت و ذليل شديد كه امروز تلويزيون ها و امريكايي ها را تحمل مي كنيد!"

تعدادي هم با نعره هاي تكبير ملا صاحب را تشويق كردند و به او جرأت بخشيدند.
و اما من ماندم و دنياي پر از حسرتم در اين سرزمين سنگ شده با سوال هاي عجيب.؟

محمد صابر فهیم


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملا
زنان
نظرات بینندگان:

>>>   هوالله
بفکر ضعیفم مطالب نشر شده بجز از افترا دروغ ومبالغه بیش از حد که درتصور یک انسان که حداقل از اسلام ومومنین معلومات داشته باشد این چنین کلمات را که برضد اسلام ومونین باشد برزبان ارد نیست کسانی اینگونه مطالب را ارسال میدارند که دراصل با اسلام ومنین دشمنی دارند ومیخواهن مسلمین ومومننین را بدنام نمایند تحت نام ملا مولوی وغیره
بااحترام
محمد کبیر

>>>   ملاصاحب البت توان خرید تایپ وتلویزیون را ندارد برای بیچاره پول جمع آوری کنید تا مشکلاتش حل شودونگفتید که ملاصاحب درکجا سخنرانی کرده است

>>>   یادمان نمیرود که چه بودیم و چه شدیم افسوس ! تمام فلاکتباری تقصیر این ملاهای کثیف انگلیسی اند . از زمانی که ملاها پاهایشان در کشورمان باز شده است خشونت و قتل و افراط گرایی افزایش پیدا کرده اند ! ملا های مفت خور جزء گیر دادن به ۲ تا تار موی زنان کار دیگری ندارند .
حبیب الله یوسف زی

>>>   جالب بود، تو هم برایش می گفتی که اگر زنت مریض شد بازپیش من بیارش

>>>   این ملا به صورت آشکار یک طالب است و طرز فکر او هم چیزی تازۀ نیست. اما نیمدانم که چرا مردم برای این نوع آدم ها شعار های الله اکبر سر میدهند. همین مردم در زمان حکومت طالبان فغان شان به آسمان ها بلند شده بود و از غرب سپاسگذار اند که آنها را از شر طالبان نجات داد (ولو به قیمت مستعمره ساختن کشور عزیز ما).

>>>   فهیم صاحب باید خاموش نمیبودید و صدای خود را بلند میکردید وقتی مردم کابل را بیغرت گفته بود چطور شما خاموش ماندید خاموش ماندن شما خودش یک پدیدایست مخالف مسلک تان و باید صدای تان را به گوش این ملای بی فرهنگ میشنواندید که مردم کابل بیغرت نیستند و تحمل ملاهای خوار و زبون چون تو را ندارند
بهاء

>>>   قصه حاجی لالا هلمندی در باره آمرصاحب و طالبان ........

طالبان در ولايت هلمند يك سرباز اردو كه باشنده ولايت فارياب مي باشد را اسير گرفته بودند، مادر پير اين سرباز روز ها با پاي پياده و نهايت مشكلات به هر ولسوالي كه مربوط قلمرو طالبان ميبود را مي رفت اما جواب رد مي شنيد و يا هم توهين و تحقير مي شد، از قضا داستان تلخ اين مادر و بينوايي اش گوشزد عام خاص مردم ميشود تا به گوش حاجي لالا هلمندي كه مالك يك هوتل مجللي در بازار هلمند بوده ميرسد، حاجي لالا مادر پير و بينوا را نزد خود طلبيده از وي دلجويي مينمايد وعده مي دهد كه تا هژده لك افغاني هم به خاطر آزادي فرزند ات از دست طالبان مي پردازم.

شخصي از حاجي لالا نام دليل اين كار را مي پرسد حاجي لالا زبان به سخن باز نموده مي گويد، در زمان مقاومت پسر ام در دره پنجشير اسير بود، من با خانم ام به پنجشير رفتيم بعد از بيست روز موفق به ديدار خلصي با احمد شاه مسعود شديم زماني كه به احمد شاه مسعود نزديك شديم مادر پسرم از فراق فرزند گريست، احمد شاه مسعود كه اين منظره را ديد خطاب به يكي از دوستانش كه سمت راست اش قرار داشت گفت." اگر پسر اين وطندار ملا عمر هم باشد به خاطر اشك مادرش بايد رها شود" ضمن رهايي فرزند ام بيست لك افغاني منحيث سفر خرج برايمان داد، تا حال مادر فرزندم شبانه دو ركعت نماز خاص به خاطر خشنودي روح احمد شاه مسعود ميخواند و دعا مي كند
كاپي از خراسان بزرگ

>>>   «مسجد پُل خشتی» هم از دستاوردهای حکومت وحدت ملی است!

>>>   خداوند این نوع ملا ها را از روی زمین نابود کند، که هرکدام اینها خود شانرا نمایندۀ خدا ساخته اند. در حقیقت خود شان گنهکارترین انسان ها اند.

>>>   خداوند ای ملا های افراطی را از وطن ما گم کند، همه ای بد بختی ها در کشور ما از دست همی ملا های افراطی است ، ملا های افراطی مثل است گادی فقد پیشروی خوده می بینند.

>>>   در اسلام عزیر افراط و تفریط هردو مردود است و اسلام را دین میانه قرار داده است که نه حبس کامل خانگی زنان را می پذیرد و نه بی حیائی و بی غیرتی و بی تفاوتی در برابر ناموس خود و دیگران را.
غازی =فیضی- کابل

>>>   احمق در جهان باشد مفلس دَر نميماند! حتماً بسياري از ما و شكلتا حال به اين ضرب مثل برخورده ايم.
چي چيزهاي سبب ميشود كه أين ملا هاي بي شرف برأي سالها متمادي از أين ملت گوسفند استفاده ابزاري نمايند.
١. سطح پايين و نبود تحصيل در نزد افراد جامعه.
٢. پذيرش اساسات اسلام از منبرهاي مساجد بدون اينكه اندك زحمتي به خود بدهيم تا فهم علمي خويش را از منابع معتبر علمي ديگر بدست بياريم.
٣. پيروي كوركورانه از ملا ها و عالمان ديني كه در واقع دين را فقط يك منبع درامد و ابزاري براي كنترل جامعه قرار داده اند.
٤. ناديده گفتن توهين ملا ها در ملاء عام يا بخاطر حفظ و حيثيت فردي و يا هم به خاطر تايئد گفته هاي ملأها و يا هم براي جلوگيري تنش در مراسم هاي مختلف كه تمامي اينها به نفع اين ملا هاي بيشعور تمام ميشود.

>>>   صابر جان بد خو نگفته اگه خودت خوش داری که خانمت و یا خواهرت و یا دخترت در بازار لچ بگرده خو باز بد گفته.

>>>   ذکراین نکته لازم است که درافغانستان مردم، عام وخاص درافراط ویاتفریط هستند، ریشه این دو پدیده هم بلحاظ روانشناسی وهم بلحاظ دینی جهل انسانها می باشد، فرهنگ هرجامعه ی هویت آن جامعه است، درکجای فرهنگ ملی ویا دینی ما بی حجابی بوده که الآن هست؟ روابط آزاد دختروپسر درخارج ازچوکات ازدواج قانونی؟ رقص وآوازخوانی دربرابر نامحرم؟ آرایش برای نامحرم؟ درحالیکه زیبائی وآرایش دختران مال شوهران شان است، آرایش مردان مخصوص زنان شان است، این امور که به عنوان نمونه ذکرشد مصداق تفریط هستند. ازآن طرف بعضی ازملاهای که ازسوادکافی برخوردارنیست دچارافراط میشود، آنها چیزهای راکه خدا وپیغمبر برای مردم حلال کرده را حرام میکنند، هم موسیقی حلال وهم حرام وجود دارد که باید آنهارا طبق معیارهای فقهی ازهمدیگر تفکیک کرد وبرای مردم ارائه گردد، ونیز فیسبوک ودرکل انترنت به عنوان یک شبکه ارتباطی جهانی استفاده دوگانه دارد، هم مثبت وهم منفی، که همه میدانند، انترنت وسیله خوبی است ولی نوع کاربرد ازآن متفاوت است، مانند کارد که میشود با آن میوه را پوست کرد وهم میتوان به شکم یک نفر فروکرد، حال اگرپولیس حمل چاقورا به عنوان سلاح سرد ممنوع کرد کاربد کرده است؟ پس باید درتمام امورزندگی حتی دردین وحتی درعبادت خداوند حداعتدال راحفظ کنیم، زیرا حفظ اعتدال ویا میانه روی هم ازنظرعقل، عرف، شرع، قانون واخلاق پسندیده است، ودین ومذهب ما براساس اعتدال است، حتی درقضاوت های مان این نکته رارعایت کنیم، اگراعتدال بدن نیز به عنوان یک مسآله تکوینی ومادی بهم بخورد فرد مریض خواهد شد. پس افراط وتفریط زائیده جهل است.
جاغوری

>>>   اگر به همین گونه تبلیغات ها فرصت داده شود این وطن و این مردم به قرون اولیه باز میگردند و نمونه همان زمان میشوند چنانچه اکثرن هستند

>>>   ماشالله ملا صاحب ، بسیار سخنان صحیح گفتند و امر بمعروف کردند

>>>   غم نخور بچه کاکا چیزی که خداوند ګفته و وعده نموده امدنی است صرف دعا کن بخاطر سلامتی ایمان خود که خداوند از جمله منافقین. دزد زنا کار لوطی ادم کش حساب نکند که جواب دادن اش بسیار. مشکل است بلخصوص حق مردم بیچاره را خوردن و ظلم بالای مظلوم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است