روزانه 20 نیروی امنیتی کشته می شوند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۹۶/۵/۱۱ کد خبر: 136648 منبع: پرینت

نیروهای نظامی کشور 59.7 درصد خاک کشور را تحت اداره‌ی خود دارند.

گزارش بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان نشان می دهد که روزانه بطور متوسط حدود 20 سرباز و پولیس در افغانستان کشته می شوند.

بر بنیاد این گزارش از 12 جدی سال ۱۳۹۵ تا 18 ثور امسال، ۲ هزار و ۵۳۱ نیروهای نظامی کشته‌‎ و ۴ هزار و ۲۳۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

این رقم تلفات مشابه به مدت یادشده در سال گذشته‌ است. در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۶ میلادی نیز دستکم 6 هزار و ۷۸۵ نیروی نظامی افغانستان کشته شده بودند.

گزارش نشان می دهد که نیروهای نظامی 59.7 درصد خاک کشور را تحت اداره‌ی خود داشته‌اند؛ از میان ۴۰۷ ولسوالی، ۱۱ ولسوالی تحت تصرف هراس‌افکنان بوده است و همچنین آنان در ۳۴ ولسوالی دیگر نفوذ داشته‌اند.

سیگار در این گزارش از فرماندهان امریکایی نقل قول کرده است که آنان جنگ میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان را در وضعیت "بن بست" ارزیابی کرده اند.

جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان پیش تر ضمن نگران کننده خواندن تلفات زیاد نیروهای امنیتی تاکید کرده بود که "ناکامی رهبریت در سطح های خاص" یک عامل اساسی مشکل است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تلفات نظامیان
سیگار
نظرات بینندگان:

>>>   ع و غ سا عت شا ن تیر است وا به حا ل غریب
ده میلو ن دالر برای جنبش روشنا ی ع و غ دادند تا از مظا هره دست بکشند
البته از خزانه دولت این هم حکو مت ع وغ

>>>   نگرانی من این است که چه قدر فرومایگی، مزدور منشی و بی حافظه گی وجود دارد. به جای حمله به من و گله وشکایت از من چرا این سه سال را مرور نمیکنید. چرا دو دهه خیانت و عقب نشینی در برابر شوونیزم را نمی بینید. چرا از قدرتمندان تان شکایت نمیکنید. چرا آنها را نقد نمیکنید؟ من در این دولت ها صاحب چوکی، قدرت و بارگاه نبوده ام.
لطیف پدرام

>>>   ‎بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
سوال : چرا جوانان تاجک از ولایات تخار ، بدخشان ، پنجشیر ، کندوز ، بغلان ،پروان، کاپیسا و حتا تاجکان مشرقی
برای بقای دولت فاشستی جان های شیرین خوده در لباس اردو و یا پولیس فدا میکنند ؟؟؟؟
بهتر نیست این قربانی برای خاتمه دولت فاشستی صورت گیرد ؟!

>>>   امریکا و انگلیس به ع وغ گفته است اگر در افغا نستا ن تنها شما دو نفر اگر زنده باشید برای ما خوب است زیرا شما دو نفر در اوایل قدرت تا ن پیما ن را با ما بدو ن هچ گونه شرط و شرایط اجرا کردید

>>>   دل غنى خاين حنيف خاين وستانكزى خاين خوشباشد كه مردم بيعقل را پيدا كردند كهخودرا در كشتن ميدهند نميدانممردم چرا درعيكرى ميروند بايد هيچ كس اولاد هاى خودرا نگزاند كه درپوليس واردو بروند چي فايده واينده اش چى ميشود حيف وصد حيف اين جوانان كه از بي عقلى خود كشته ميشوند ٠


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است