بحران مصرف مواد مخدر در تاریخ آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۵/۱۲ کد خبر: 136671 منبع: پرینت

آمریکا با مرگبارترین بحران ناشی از مصرف بالای مواد مخدر در طول تاریخ خود مواجه است.

پایگاه اینترنتی ووکس در مقاله ای تحت عنوان «برای جلوگیری از مرگبار ترین میزان بالای مصرف مواد مخدر در تاریخ آمریکا چه باید کرد» به قلم جرمان لوپز نوشت: فراگیر شدن مصرف مواد مخدر بخصوص مشتقات تریاک می تواند در دهه های آینده صدها هزار نفر را به کام مرگ بفرستد.

بر این اساس میزان فراگیری مواد مخدر در آمریکا تکان دهنده است و این کشور با مرگبار ترین بحران مصرف بالای مواد مخدر در طول تاریخ خود مواجه است.

در ادامه این مقاله آمده است: فقط در سال 2016، مصرف بیش از حد مواد مخدر، حدودا به اندازه کل جنگ ویتنام، شهروندان آمریکایی را از پای در آورده است. در سال 2015، میزان مرگ ناشی از مصرف بالای مواد مخدر بیش از آمار مرگ و میر به علت تصادفات، خشونت ناشی از حمل اسلحه و حتی اچ آی وی (ایدز) بوده است.

در مجموع، روزانه بطور تقریبی بیش از 140 نفر در آمریکا در اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می دهند. حدود 2 سوم موارد مرگ و میر ناشی از استفاده بیش از حد مواد مخدر مربوط به مصرف مشتقات تریاک است.

در ادامه مقاله ووکس آمده است: با وجود این آمار بالا، تاکنون برای پایان دادن به فراگیر شدن مصرف مواد مخدر اقدامی در سطح سیاستگذاری صورت نگرفته است. عمده آنچه صورت گرفته بر کاهش میزان تجویز داروهای مسکن متمرکز بوده است، با این وجود بر اساس آخرین اطلاعات دولت فدرال، میزان نسخه های صادر شده در این زمینه هنوز 3 برابر میزان اینگونه نسخه ها در سال 1999 است.

تلاش های پیشگیرانه ای هم برای جلوگیری از ورود هرویین و فنتانیل به آمریکا صورت گرفته اما این اقدامات تاکنون موفق به جلوگیری از ورود سیل مواد مخدر به درون خاک این کشور نشده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
مواد مخدر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است