نیمی از پناهجویان درخواست تجدید نظر دادند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۶/۵/۱۳ کد خبر: 136703 منبع: پرینت

تقریبا نیمی از پناهجویان رد شده در آلمان در محکمه خواهان تجدید نظر شده اند. "اداره فدرال برای مهاجرت و آوارگی" موسوم به "بامف" می گوید که از جمع ۱۱۹ هزار دوسیه رد شده سال جاری، ۴۷ درصد آن خواهان تجدید نظر شده اند.

"اداره فدرال برای مهاجرت و آوارگی" آلمان (BAMF) خبر داده است که طی سه ماه اول سال روان میلادی، ۲۳،۹ درصد دوسیه های ناکام توانسته اند محکمه را قناعت بدهند که آنان مستحق پناهندگی در آلمان هستند.
این نهاد همچنان گفته است که اغلب مصاحبه های جدید تصمیم قبلی "بامف" را تایید کرده اند. با این حال، دوسیه هایی که در تجدید نظر قبولی گرفته اند غالبا از کشور جنگزده سوریه بوده اند.

همزمان، این اداره گفته است که از انبوه دوسیه های پناهندگی که در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ ارائه شدند، کاهش یافته و شمار آنها به ۸۰ هزار دوسیه رسیده است.
علاوه بر این، "اداره فدرال برای مهاجرت و آوارگی" گفته است که بین ماه های جنوری تا جون سال روان، ۴۰۰ هزار دوسیه پناهندگی را بررسی کرده است که از این جمع ۱۱۹ هزار دوسیه رد شده اند. طی سال گذشته، جمعا ۷۰۰ هزار دوسیه جمعا بررسی شدند.
تا ماه جولای امسال، اداره "بامف" ۱۳۰ هزار درخواست پناهندگی جدید دریافته کرده است که درباره ۴۸ هزار آنان تاکنون تصمیمی گرفته نشده است.

حث و جدل سیاسی پیش از انتخابات
ارائه معلومات جدید درباره پناهجویان توسط یوتا کورت، رییس "اداره فدرال برای مهاجرت و آوارگی" همزمان شده است با بحث های موافق و مخالف پناهجویان که پس از حمله مرگبار هفته گذشته هامبورگ، دوباره تازه شده است.
فلوریان هرمن، یکی از حامیان قانون و نظم از حزب محافظه کار انگلا مرکل در ایالت بایرن گفته است که "افراد خطرناک" مانند مهاجم مظنون حمله هامبورگ "باید از محیط عمومی بیرون کشیده شوند پیش از آن که دست به اقدامی بزنند».

ارتباط بین ارتکاب به خشونت و مهاجرت غالبا محور بحث در بحران پناهجویی سال های اخیر بوده است.
اکثریت مخالف تعیین حد نهایی برای شمار پناهجویان هستند
در مقابل، یک تحقیق که از سوی مجله "شترن" انجام شده نشان می دهد که ۵۱ درصد آلمانی ها نمی خواهند تا سقف و حدی برای ورود پناهجویان مانده شود.
در حالی که ۴۸ درصد پاسخ دهندگان همرای "حزب سوسیال مسیحی" بایرن هستند و گفته اند که باید برای شمار پناهجویان سقف و حدی تعیین گردد.
از هنگام انسداد "مسیر بالقان" در آغاز سال ۲۰۱۶، پناهجویان بیشتر از طریق لیبیا و دریای مدیترانه خود را به ایتالیا می رسانند.

دخالت شتراسبورگ
در همین حال، روزنامه آلمانی "دی ولت" گزارش داده است که "محکمه حقوق بشر اروپا" در شتراسبورگ اخراج یک پناهجوی هجده ساله را که توسط محکمه عالی آلمان تایید شده بود، متوقف کرده است.
همزمان اداره تحقیقات جنایی آلمان گفته است که جرایم جنایی مرتبط با مهاجران در سه ماه نخست سال روان کاهش یافته و به ۶۴۷۰۰ دوسیه رسیده است.
سوریایی ها، افغان ها و عراقی ها کمتر دست به چنین جرایم جنایی زده اند. در مقابل به گفته پولیس، مهاجرانی از الجزایر، مراکش، تونس، گامبیا، نایجریا و سومالیا مرتکب این گونه جرایم شده اند. متوسط سن این افراد مشابه به آلمانی ها، بین ۱۸ تا ۲۱ سال است.
کورت رییس "اداره مهاجرت" آلمان می گوید که افزایش پرسونل، تغییرات سازمانی و حرکت به سوی بررسی الکترونیک دوسیه ها با این هدف انجام می شود تا متقاضیان پناهندگی با "شفافیت سریع" دریابند که آیا می توانند در آلمان بمانند یا خیر.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   سلام علیکم بارحمت الله بادوستان. محترام
عبدالحی رحیمی هستم از ولایت غور عزیز ی

145. 1396

>>>   خوب است که دیدیت چند تا جوان های با سواد را هم المان فاشیست قبول ندارد بعد در هر کشور مداخله میکند و از حقوق بشر حرف میزند حالا باید ممنون ایرانی اسلامی و پاکستان باشید چون ۶ میلیون بیکار و بی سواد را در کشورشان جاه داده و هنوز هم ما ناسپاس هستیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است