علما می توانند مردم را متحد کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۳    ۱۳۹۶/۵/۱۳ کد خبر: 136707 منبع: پرینت

حملات مرگبار گروه های هراس افکن به مکان های مقدس و مساجد در افغانستان، در این اواخر افزایش یافته است که باعث به خاک و خون کشاندن مسلمانان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مولوی بحرالدین جوزجانی، رییس جریان شریعت و مملکت، در برنامه «حاشیه خبر» گفت: علما در جامعه اسلامی از بدو پیدایش اسلام تا حال، تاثیرات خاص خود را داشته اند.مردم مبارز و مجاهد این سرزمین چه سنی و شیعه سه بار انگلیس ها را در این خاک شکست داده اند، یک بار روس ها را شکست داده اند که با فتوای شرعی همین علما بوده است.

وی افزود: امروز هم که مردم به ما و شما باورمند است با حرکت همین علما است. لیکن یک سلسله کم کاری ها یک سلسله بی باوری ها هم در جانب علما و هم در جانب حکومت دیده می شود. متاسفانه این دولت علما را منزوی کرده است و کسی نیست که به حرف آنها گوش دهد و توجه کند. باید به دولت گفت که اگر تو به خاطر افغانستان و به خاطر آبادی و آزادی و پیشرفت افغانستان کار می کنی بیا و علما را جمع کن و مشورت آنها را بگیر و علیه علما کار نکن. علما همان کسانی هستند که می توانند مردم را جمع کنند و آنها را متحد کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علما
حملات
نظرات بینندگان:

>>>   وقتی اگثر عالمان دین اعمال انتحاری را مقاومت ملی می دانند و در فتوای روز جمعه به مفاد طالبان و داعش فتوا میدهند و وقتی در اعمال انتحاری در مساجد خاموش هستند بناهن این عالمان بی دین و دوکاندارن دین در اعمال انتحاری غیر مستقیم طرفدار ی میکنند و در کشتار مردم ما شریک هستند ما یک اتاترک کار داریم که این عالمان خود خوانده رانابود کنند و دین اسلام را نجات دهند و باعث عدم کشتن بیگناه مردمان شود
بصیر نظری

>>>   مرام شما از علما چیست چهار تا بیسواد که بخاطر منافع خود یک بخش کوچک از قرآن مجید را حفظ کرده اند؟ هر کچالو فروش امروز عالم و هر خرکار استاد و هر دزد جنرال.
اینها هیچ کاری نمیتوانند تا زمانی که خودفروختگان به دستور باداران کثیف خود عمل کنند.

>>>   بی تدبیری علما کارا به اینجا رسانده است، مگر سران جهادی همه عالم دین نیستند؟ مگر طالبان عالم دین نیستند؟ مگربعض ازارگ نشین وپارلمان عالم دین نیستند؟ مگرحکمتیار عالم دین نیست؟ مردم بیچاره افغانستان اختلافی ندارند تا برای اتحاد شان نیازمند علماء باشد، مشکل ازمردم نیست، مشکل ازحکومت وخودعلماست. مردم متحد هستند، ونیازی به اتحاد برروی اتحاد نیست. وظیفه علما این است که باطالبان بحث ومناظره کنند، اول علما همدیگر راقناعت دهند وعلمای طالب وغیرطالب متحد شوند، دنیا گل وگلزار میشود، تبلیغ علما ربطی به دولت ندارد، کارعلما یک کار فکری فرهنگی است، واین کار نیازمند اجازه وکمک دولت ندارد، پس این گوی واین میدان، این علماء است که باید این هنررا باید داشته باشد که مردم را به مساجد کشانده ووظیفه تبلیغی خود را انجام دهند ومردم را به وظایف دینی شان آشناسازند. این علما است که مردم را ازخشونت منع ومهر وهمنوع دوستی را بجای خشونت وانتحار وتکفیر بیاموزند.
جاغوری

>>>   کدام علما؟ علمای اسلام که بعد از رحلت پیامبر بزرگ اسلام برخلاف امر الله که فرموده
( واعتصمو بحبل اللهِ جمیعأ ولا تفرقو......) از یک دین ده ها بلکه صد ها دین،مذهب،طریقه،فرقه ،گروه،رویه ...‌ ها را در بدنه دین واحد الله ایجاد نمودند....همین علما که به کتاب الله نتوانستند ایات علاوه کنند، به سخنان پیامبر چسپیده به تعداد
( حدود شش صد هزار) حدیث جعل نمودند و انرا بنام پیامبر چسپانیدند.همین علما که پیوسته در فکر ایجاد ( نفاق،دشمنی،تفرفه،کینه،) دربین انسان ها اند.ودر مجالس شان و سخنان شان فقد و فقد جملات و کلمات کینه توزانه،نفاق برانگیزانه،منافقانه شنیده میشود،به قول رسول خدا که فرموده
( در اخر زمان بدترین امت من علمای ان عصر اند که بدی از ایشان برخیزد....)
درین زمانه که نمیتوان دو ملای متحداقول و متحدالنظر را دریابی ،ایشان پیوسته در حال
( مناظره،مباحثه،مجادله ،مخاصمه،مناقشه، محاربه .... با خود وبیگانه اند، اکر کسی بگوید که بالاب چشم ات ابروست به چهار کتاب کافر ات فتوا میدهند........راه رحمن را رها کرده در راه شیطان روان اند.انها خود موجب نفاق اند از ایشان طلب تفاق کردن محال است.

>>>   سلام خدمت تمام برادران افغانی اعم از سنی و شیعه ، شما چرا خودتان را دست کم گرفته اید مگر همین جوانان شمانبودند که شوروی را به خاک سیاه نشاندند .حالا جرا متحد نمیشوید این امریکای چنایت کار را از خاک خود بیرون نمیکنید به خدا تمام مشکلات شما حضورهمین امریکای به ظاهر صلح دوست است.شما هیچ فکر کرده اید طالبان از کجا سلاح و مهمات خریداری میکند .بودجه اشرا ازکجا می اورند این جنایتکاران چقدر بمب چند تنی روی سر زن و بچه های شما ریخته اند .از مسولین بخواهید که خود را از خواب غفلت بیدار کنند . اخه تا کیباید این وضع ادامه داشته باشد دیگر چیزی برای افغانستان مانده . برادران مرگ یک بار شیون هم یک بارامریکا انگلیس و استکبار را از کشورتون برانید قطعاپیروزید میگن کسی که خواب هست را بهتر میشه بیدار کرد از اونی که خودشو به خواب زده مسولین شما خودشونو به خواب زدن . اره با ورود المای تراز اول به صحنه سیاست افغانستان قطعا پیروزید . من ایرانی از این همه جنگ و خونریزی در کشور همسایه و هم زبان خودم واقغا دلم درد میگیره که این جنایات طالبان و وو رو میبینم اینا جواب خدا رو چطور میخواهن بدن که هم وطن هم دین و مذهب خودشونو به خاک و خون میکشن . به امید پیروزی سربازان و جوانان افغانستان .
یا علی

>>>   محترم عالم دین شما خوب گفتین در زمان که سه بار انگلیس را شکت دادن درست است چنین بار به هند لشکر کشی کردن هند را تسرف کردن وباز به خاطر عیاشی خود دوباره از دست دادن وقت که روس امد این بار امر یکاه ما وشما را تخقیق کرد سه گذینه در مردم ما نیست
۱- احساس وطن
۲- تعبیض نشاد
۳- در مقابل بول برادر خود را میکشیم
وامریکاه در صفحه انتر نیتی خود نوشت که روس را من بارچه بارچه کردم توسط افغان ها اگر این مردم مسلمان میبودن یک واخد ویکبارچه میبودن من اینها را ۱۴ تنظیم جور کردم روس را هم زدم در بین شان هم بی اتفاقی انداختم ودولت شان را نیز از بین بردم چرا که سه گذینه را که گفتم در وجود این مردم نیست واگر میدانستم که مردم افغانستان مانند ایران احساس وطن میداشتن هیچ وقت اقدام نمیکردم.
خوب فکر کن جناب عالم دین وقت این کشور درست میشود که اخساس وطن بیدا کند تعبیض ازبین برود ودر مقابل بول برادر خود را نکشیم
همین خال تعبض به عوج خود رسیده است

>>>   کلید فتاوی حال بدست ..........
افتیده کابلی

>>>   با سلام خدمت مولوی صاحب
اینکه می فرماید دولت علما را منزوی کرده،در قدم اول این علما است که در پیشگاه خداوند پاسخگو هستند بعدا حکومت،شما که احساس می کنید تا این حد حکومت فاسد و خائین است،علما مکلف اند به دستور شرع عمل کنند نه خواست های نا مشروع دولت،دستورات دین بر خواست های حکومت اولویت دارد

>>>   اول شکم وجیب علما راپر کنید بعد هرچه می خواهید ممکن است

>>>   علمادینی اصلآ به علم و تمدن و پیشرفت و تخنیک و تکنالوژی، نه تنها علاقه ندارند، بلکه آن را دشمن خویش و دشمن دین میدانند.
یک کسی که بصورت درست علوم طبیعی را منجمله استرونومی و فزیک و کیمیا و بیولوژی و طب و جیولوژی و فوسیل شناسی و دیگر علوم را مطالعه کرده باشد و درست فهمیده و درک کرده باشد، او خود بخود جهان طبیعی طبیعت را درک میکند و آن را به چشم طبیعی میبیند، نه به چشم خلقت.
بنأ علمای دینی آنچه به منفعت شان است تبلیغ میکنند و آن عبارت از تعالیم دینی است.
همین ملا ها بودند که بر ضد دولت امان الله خان قیام کردند و او را تکفیر کردند.
همین ملا ها هستند که مردم را به جهاد دعوت کردند و میکنند.
همین ملا ها هستند که به مردم آموختند در هنگام ذبح حیوانات الله اکبر بگویید، در هنگام قتل مردم بیگناه بنام کافر الله اکبر بگویید و در هنگام انفجار و انتحار و پرتاب راکت و تخریبات پل و پلچک و مکتب و شفاخانه و تاسیسات عامه، الله و اکبر بگویید.
آنها هیچ و قتی در ساختن الله اکبر نمیگویند، بلکه همیشه برای تخریب الله اکبر میگویند.

>>>   ‎بهروز جلال آبادی‎ aan جنبش عدالت خواهی تاجیکان
ولایت کنر
بزرگترین قوم و اکثریت در کنر ، قوم محترم گوجر است لیکن حق ایشان توسط فاشیست ها دزدی شده

>>>   حقیقت این است که قبل از آنکه علما، مردم رامتحد کند، علمای کرام خودشانرا متحد کنند، بول شاعر: راه نایافته ازهستی بخش،، کی تواند که خود شودهستی بخش. تمام گرفتاری ملت ازاختلاف علمای کرام است، ملت بلدنیست با چه زبانی باطالبان سخن بگویند، اما ملایان زبان همدیگررا خوب می فهمند، پس بسم الله، اول جمع شوید با طالبان تان حرف بزنید وآنان را ازطریق آیات وروایات ومبانی فقهی وشریعت قناعت بدهید، طالبان یک گروه وجریان فکری خاص است که فقط کارملایان است که فکروعقیده آنان راتغیر دهد، نه کار دهقان وجنرال وسیاستمدار، اگر این ملایان با آندسته ازملایان بنام طالب اتحاد وبرسر صلح توافق کنند آنوقت ملایان به وظیفه دینی وتبلیغی خود عمل کرده است، پس تغییردادن عقیده بدست علما است نه دیگران. درحالیکه علماء هیچ گامی برای بحث ومناظره باطالبان بصورت دسته جمعی ومتحدانه انجام نداده ودرواقع به وظیفه دینی وصنفی وملی خودعمل نکرده اند.
جوان

>>>   همین پریروز یک عالم دینی درکدام مسجد بالای طفل 11 ساله تجاوز کرده نظر به گفته رسانه خارجی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است