جناب رییس جمهور! وعده ندهید، دروغ است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۵/۱۴ کد خبر: 136736 منبع: پرینت

تسلیت می گویم به هرات غرق در خون!

رییس جمهور کشور، عالی جناب! دیروز شاهد بودم وقتیکه مشاور شما آقای سیروس علاف در پیوند با جنایت جوادیه گفت که رییس جمهور در تماس تلفنی گفته اند که قضیه را پیگیری می کنیم، همه مردم یکصدا گفتند که دروغ است و مجال حرف زدن به مشاور شما را ندادند؛ این واکنش یک پیام واضح دارد که سیاست مداران زیرک از کنارش ساده نمی گذرند.

حرف مردم هرات همان سخنی است که جناب علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب گفتند که "کار حکومت حکم صادر کردن است نه با شدیدترین یا خفیف ترین لحن محکوم و تقبیح کردن ! پس از وعده بگذرید عمل کنید!" آیا می دانید چرا مردم هرات با یک صدا گفتند دروغ است ؟!
به دلایل ذیل:
چون حکومت در زمان ترور شیخ عزیزالله نجفی در ماه عقرب 1393 وعده داد که پیگیری می کند، نکرد!
در زمان ترور مولوی میر فاروق حسینی در ماه جدی 1393 نیز با شدید ترین لحن محکوم کرد و گفت عاملین تحت پیگرد اند، معلوم نشد....
در زمان حمله به مسجد امام محمد باقر درماه جدی 1395 گفتید که جنایت کاران مورد تعقیب قرار می گیرند، خبری نشد.

وقتی به مسجد صاحب الزمان در حمل 1396 حمله شد گفتید موضوع پیگری می شود، نشد جناب رییس جمهور!

آن روز که به مسجدی در محله‌ی حاجی عباس حمله شد باز وعده های شما زیرنویس و تیتر اول رسانه ها گردید ولی بررسی نشد.(ماه ثور 1396)

در وسط ماه مبارک رمضان در 300 متری قومندانی امنیه به مسجد جامع بزرگ شهر، حمله شد و تنها شش عالم دین کشته شد باز شما به عنوان سر قومندان اعلی! با فریاد های بلند که صدای شما نیز گرفت وعده دادید ولی نقش روی آب شد و عالم دینی که بعد از کشته شدن 40 افغانی به اطفال یتیم خود میراث گذاشت به فراموشی سپرده شد.(ماه جوزای 1396)

و حالا که هم که خونین ترین حمله در جوادیه بکر آباد ( 10 اسد 1396) پای مقامات را به هرات کشانده باز همان وعده های تکراری ؟!

سخن اخیر اینکه جناب رییس جمهور لطفا وعده ندهید چون مردم هرات مجبورمی شوند بگویند که دروغ است!

آنگاه ما را متهم می کنند که به رییس جمهور خود احترام نداریم !خوب به هر حال اگر می توانید حکم کنید محکوم نکنید؛ زیرا مردم وقتی اعتماد می کنند که حکومت حاکمیت خود را به نمایش بگذارد!

راستی می دانید جناب رییس جمهور یکی از پدران با شهامت هرات روز تجمع درجوار جوادیه چه گفت؟! گفت که اگر شما نمی توانید از اماکن مقدس و حریم ما دفاع کنید ؛ من سه دختر دارم مجوز بدهید که سلاح بدوش بکشند...
و بدانید که بقیه دختران هرات نیز این شهامت را دارند.

عبدالقدیر صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تسلیت نامه
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   Ayendagan
دزدی های مغز متفگر بنام اصلاحات اداری وای به این ملت و این وطن غریب ما و خانم یهودی مغز متفگر و دزدی بنام دفتر اش وظیفه این یهود چی است.
هموطنان نهايت گرامى، يك چيزى واضح است كه خانم هاى اول هر مملكت داراى يك بوديجه براى مشاورين و كارمندان شان هستند. البته كه قابل درك هم است كه بودجه خانم رولا غنى به تناسب ديگر خانم ها اول دنيا شايد حتى قابل مقايسه هم نباشد. مگر در يك كشور چون افغانستان كه مردم ما در غربت و بيكارى حيات بسر ميبرند و يك افسر ما براى نجات وطن زندگى خود را در خطر ميندازد و ماهانه 100$ دالر معاش دارد كه بعضى اوقات معاش عساكر ما هم به وقت معين تاديه شده نميتواند در حاليكه معاش ٣٣ كارمند خانم رولا غنى ماهانه به مبلغ 159,677.00$ دالر و معاش سالانه به مبلغ 3,361,560.00$ دالر ميرسد. آيا اين تفاوت در معاشات از نظر شما هموطنان عزيز قابل مقايسه و عادلانه است؟ آقاى ريس جمهور غنى كه خود را مغز متفكر ميدانند، مؤلف كتاب Fixing Failed State و با تجربه كارى در بأنك جهانى و داشتن كرسي استادى در پوهنتون هاى جانز هاپكينز Johns Hopkins و بركلي Berkeley، با چنين يك بيوگرافى يك سوال در ذهن ما پيدا ميشود كه آيا آقاى غنى قصداً نميخواهند كه إصلاحات را در مملكت بياورند، و يا اينكه لياقت آوردن إصلاحات را در كشور ندارند؟ اگر واقعاً قصد آوردن إصلاحات را در كشور دارند پس چرا اول إصلاحات را از خود شروع نميكنند؟ اميدوار هستم كه تعداد مشاورين ريس جمهور غنى با رقم معاشات ايشان به دسترس ما برسد.
با عرض حرمت،
نور وجوهات

>>>   اگر اولاد های شان در چنین انتحاری ها از بین برود باز میبینید ویا از خارجی ها همین قسم کشته شوند تمام دنیا را برهم میزنند جای تعسف است که تمام شان فامیل های شان در خارج زندگی دارند درد مردم را هیچ احساس نمیکنند صرف با چند تقدیر نامه وبول نمیتوان درد مردم را بنهان کرد چرا به اصل مطلب بر نمیکردین ای خاینین وطن
با بر کنار کردن جای را نمیگیرد خود را بر کنار کنید خاینین درجه اول که شما استین که چنین شرایط را اوردین ای خاینین وطن با تغیر امر حوزه جای را نمیگیرد صلاخیت بدهید امرین خوزه را چرا قوماندان امنیه غزنی استعفا داد بخاطریکه صلاحیت نداده بودش انها را ای غنی مداری خودت نیز میدانی که چال در کجا ست مردم را بازی میدهی

>>>   گیله مندی از عزیزان اهل تشیع هرات.
در مراسم و روز های بدهمیشه برادران اهل سنت هرات در کنار عزیزان اهل تشیع استادند ولی زمانی بلای بالای عزیزان اهل سنت میآید عزیران اهل تشیع حتی محکوم هم نمی کنند چه بسا که با ایشان و در کنار شان باستند . شما شاهید هستید زمانی که در مقابل مسجد جامع بزرگ هرات جنایت کاران جنایت آفریدند و مردم بیگناه مارا به شهادت رساند حتی از بزرگان اهل تشیع صدای خود را بلند نکردند اما برعکس زمانیکه واقع غم انگیز جوادیه رخ داد تعداد برادران اهل تسنن که برای اهدای خون بشفا خانه آمده بودن چندین برابر عزیزان اهل تشیع بودند.فقط به عنوان گیلمندی این را بیان نمودم.
امید روزی راشاهد باشیم که همه باهم تمام توطعه های دشمنان دور ونزدیک را خنثی کنیم. ان شاءالله
روح الله امیری

>>>   در عین حالی که در افغانستان جنگ جبهه یی است، در افغانستان جنگ توطئه یی نیز جریان دارد که در بعضی حالات دست خود دولت است و در بعضی حالات دست مخالفین دولت است که زمینه نا رضایتی مردم را از دولت فراهم میکند.
بنأ کسانی که دست به حمله انتحاری میزنند یا در مقابل پول دست به این کار میزنند، تا به باز مانده گانش کمک کرده باشد و یا هم در اثر تبلیغات دینی در مدرسه های پاکستانی.
پس اگر کار خود دولت هم باشد، نمیگوید که کار من بود و اگر از پاکستان هم باشد، دولت درین زمینه هیچ کاری از دستش نمی آید و تحقیق او نتیجه یی نمیدهد و خود متهم نیز چون خود را انفجار داده است، بنأ زنده نیست که مجازات شود.
در بعضی حالات دولت بخاطر از بین بردن خشم مردم، یک شخص را پول میدهد و او را متهم قرار میدهد و او را به زندان می اندازد و چند وقت بعد یا در عفو عید و مولود و نوروز آزاد میشود و یا کسی ضمانت میکند و آزاد میشود و یا هم طالبان و یا داعش بالای زندان حمله میکنند و آزاد میشود و یا هم کاملأ یک شخصی که چندین مرتبه در جنایات مختلف گیر آمده و بندی شده است و دوباره آزاد شده است، متهم قرار داده میشود و باز بندی میشود.
آیا فکر میکنید که پیگیری این حادثات کدام دردی را دوا میکند؟
آیا فکر میکنید که پیگیری عاملین این حادثات و به مجازات کشیدن آنها، در آینده جلو چنین حادثات را میگیرد و یا این حادثات کم میشود؟
به نظر من هیچ مفاد و هیچ تاثیری در کم شدن چنین حادثات ندارد.
اگر شما کدام نظر دیگری دارید، میتوانید بنویسید.

>>>   داکتر یارمحمد حیدر زاده
عدم شایسته سالاری در مدیریت ریس جمهور اشرف غنی
شایسته سالاری به شوه ای از مدیریت کفته می شود که دولت به بسوی یک نظام سیاسی شایسته سلای رهنود می کند و رهبر مردمی صادق با مدیریت خوب شایسته سالاری جامعه را از اوضاع و احوال بد اقتصاد ی اجتماعی و سیاس و امنیتی نجات خواهد داد.
کار ریس جمهور اشرف فی سبیل‌الله است، او می گوید : مخالفت کننده‌گان ۵۰ سال بعد دید مثبت برای من خواهند داشت: ضرب المثل شرین بین مردم افغانستان است ، بزک بزک نمیر که جو لغمان می رسد. یعنی به این معنی است که بزغاله را درزمستان سخت گرسنه است وصاحبش به جای دادن علوفه به او وعده فصل بهار می دهد؛ که ای بزک اگرسه ماه زمستان گرسنگی را تحمل کنی ، امید آن می رود که در بهار جو لغمان می رسد. من برسید آن تو را تغذیه خواهم کرد.
چیزی به گفتن نداشتم، فقط احساس شرمندگی نمودم. آیا حکومت ما هم چنین احساسی خواهد نمود؟
آیا یک شخصیت علمی داشمند با چنین وعده گذافه گویی باعث تلف شدن 60 در صد شهروندان نه خواهد شد، براساس گزارش بانگ جهانی 60 درصد شهروندان زیر خط فقر زندگی می کنند و درمناطق روستایی کشور فقر نزدیک به 3 برابر افزایش یافته است. هموطنان دلسوز به مردم کشور در مورد این عکس تازه به رهران تنبل حکومت وحدت ملی چیزی به گفتن نداشته باشیم
داکترصاحب اشرف غنی می گوید که تمام تدارکات اعیار شد تا در خدمت صنعت‌کاران افغانستان ودر خدمت دهاقین قرار بگیرد.
هموطنان آگاه سیاسی تدارکات یعنی چه معنی « فراهم کردن ، تهیه کردن ؛ آماده ساختن ، اصلاح کردن و به هم رسیدن » کدام این نیازمندیهای کاری متنناسب با اوضاع و احوال اقتصادی ، اجتماعی و امنیتی و سیاسی محترم داکتر صاحب اشرف غنی فراهم کرده هستید ؟
داکتر یارمحمد حیدر زاده
داکتر علوم در بخش محیط زیست سویدن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است