شش گروه از مرز توپخانه وارد بدخشان شده اند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۸    ۱۳۹۶/۵/۱۴ کد خبر: 136749 منبع: پرینت

باید نیروی اضافه به بدخشان فرستاده شود و با این کمیت نیرو نمی توان ولایت را حفظ کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالله نظری، رییس شورای ولایتی بدخشان درباره موثر بودن عملیات ها در این ولایت در گفتگو با "محور" گفت: هرچند که عملیاتی برای پاکسازی یک منطقه راه اندازی شد اما هسته مرکزی طالبان در یمگنان و وردوج است و تا زمانیکه این مناطق پاکسازی نشود، تکرار این عملیات های کوچک بی نتیجه است.

نظری می گوید: همزمان با عملیات حکومت در خاش و اسپینگل، طالبان عملیاتی را در تگاب شروع کردند و از راه یمگان بخشی از ولسوالی را گرفتند و 40 نیروی دولتی را کشتند. باید نیروی اضافه به بدخشان فرستاده شود و با این کمیت نیرو نمی توان ولایت را حفظ کرد. در نشست های مختلف با مسوولان، رییس اجرایی و وکلا مساله اعزام نیرو مطرح شد اما در حد وعده باقی ماند.

وی، درخصوص نفوذ طالبان از مرز توپخانه با پاکستان اظهار کرد: همیشه حکومت می گوید که طوری صحبت کنید که روحیه نیروهای امنیتی ضعیف نشود اما تاکی می توان صبر کرد. در زمستان رییس جمهور نخواست که وکلای بدخشان را ببیند اما از طریق رسانه اعلام کردیم که مرز توپخانه بسته شود ، هم اکنون که برف مسیر آب شده است 6 گروه از طریق مرز توپخانه از پاکستان به بدخشان آمده اند و برنامه های کلان دارند.

رییس شورای ولایتی بدخشان بیان کرد: طالبان برای آب شدن برف ها و باز شدن مسیر و جمع آوری عشر و زکات تا این زمان منتظر ماند و اگر اکنون حکومت پیشدستی نکند انان از هر گوشه ما را می زنند. برای اولین بار است که طالبان به ناحیه 4 فیض آباد رسیده اند و اگر بی توجهی شود آنان به داخل شهر می آیند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
بدخشان
نظرات بینندگان:

>>>   جناب بدالله نظری، رییس شورای ولایتی بدخشان!
همه خوب میدانند که کرسی تان آرام و معالش دالری تان بالاتر از کفایت و پایه های طوُس تات قوی و تقریر تان با سطح بالاها و پخته چالان است - اما ترس خدا و جواب وجدان تان کجاست؟؟
و یا اینکه روز چوپان و شب قهرمان معرکه و دوست دشمنان استید؟ یا چطور؟؟ جارچی گری آسان است ولی مرد میدان شدن همت والا میخواهد که آن صفت نزد شما کجاست !
چرا شتر مرغ استید که روز مرغ و شب شتر بار بردار طالبانی و داعش !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است