باید اشرف غنی از فرودگاه تهران باز می گشت!
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۰    ۱۳۹۶/۵/۱۴ کد خبر: 136757 منبع: پرینت

باید اشرف غنی از فرودگاه تهران باز می گشت و بخاطر بی احترامی که به مقام رییس جمهوری شده بود وارد ایران نمی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور محمد اشرف غنی صبح امروز شنبه عازم ايران شده است.
در میدان هوایی تهران مقام رسمی و همطراز رییس جمهور از وی استقبال نکردند و بجای اینکه رییس جمهوری ایران و یا حد اقل وزیر خارجه ایران به استقبال از اشرف غنی برود، سفیر ایران در کابل به پیشواز وی رفت.

گویند سردار محمد داوود خان سفری داشت به شوروری، روسیه. زمانی که طیاره حامل شهید سردار محمد داوود خان به میدان هوایی مسکو نشست کرد . سردار شهید با وزیر خارجه وقت "وحید عبدالله" در تماس ميشود و از وی می پرسد که کی به پزيرايي ایشان به میدان هوایی تشریف آورده است؟
وحيد عبدالله برای شان خبر می دهد که وزیر خارجه کشور میزبان (روسیه) به پزيرايي شما آمده است.
با شنیدن این خبر شهید سردار محمد داوود خان دوباره به پیلوت دستور میدهد که طیاره را پرواز دهد و حرکت به طرف افغانستان کند.
بعد دوباره بريژنيف رییس جمهور روسیه با سردار محمد داوود خان تماس حاصل می نماید و از ایشان می خواهد تا دوباره به روسیه عودت نمایند و به پزيرايي شان شخصی خودی رییس جمهور روسیه بريژنيف به ميدان هوایی روسیه حضور میآبد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تهران
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   شهید داوود خان یک شخص برجسته و قدرتمند بود . شما چطور جرعت کردید که سردار داووخان را با اشرف غنی مقایسه کنید .
حبیب الله یوسف زی

>>>   در مورد پذیرای داود در مسکو فکاهی نوشته اید
همچو سفر های رسمی ده ها قبل مو به مو تعین میگردد.حتا نان خوردن

>>>   مفزکله داود خان یک سیر بوداما از اشرف غنی شاید خورد را هم پوره نکند
لوگری

>>>   کله باشد که کار کند این نوع حرکت توهین و تحقیر به یک ریس جمهور است بهر صورت مقایسه کردن اشرف غنی احمدزی با سردار محمد داوود خان موزون بنظر نمیرسد زیرا سردار یککله سیلسی بود اما غنی احمدزی یک کله قبیله گرا معتصب قوم و زبان است .

>>>   ای برارد متلی است میگوید اگر یتیم بخت میداشت سر وقت میداشت .خود مان خود را درمقابل جهان بی عزت کردیم

>>>   داود خان را با جاسوس مقایسه نکن اشرف غنی خودش این بیشرمی ها را انتخاب کرده بروید از دختری یهودیش احوال بگیرید هر روز در پارتی هاست ولی این مردم امریکایی قابل احترام است شرم بر ما که این ها بر ما حکومت میکند

>>>   رئیس جمهوری که ملتش را پشت سرش نداشته باشد وامنیت جان وناموس مردم را تامین نتواند ، قاتل مردم را برادرخطاب کند ، با تقلبت رئیس جمهورشده باشد ...... درپیشگاه سایرملل چه عزتی خواهد داشت؟
احترام چیزی نیست که آنرا با تهدید ، تخویف ویا هم با پول خرید.
برای نویسنده مقاله توصیه من این است که ازاین پشامد زیاد دلخورنشود ، تا بوده چنین بوده - زمانی را به یاد میاورم که داکترنجیب الله جهت ادای احترام به میت ومراسم سوگواری راجیوگاندی به هندوستان سفرکرد ، بلند پایه ترین مقام هندی که ازوی استقبال کرد ، رئیس تشریفات وزارت خارجه هندوستان بود!! این چشم دید بنده است که درآنزمان متعلم صنف یازدهم مکتب بودم واما قضایای سیاسی را به دقت دنبال میکردم. زمانی که ملت اقتدارنداشته باشد توقع نکنید که ملت های دیگر سمبول مملکت وملت را که همانا زعمای سیاسی ورهبری کشور اند ، احترام نمایند.

>>>   آنچه درباره سفر داودخان گفته اید واقعیت ندارد. عرف دیپلوماسی همین است که هیچگاه به استقبال ریس جمهور دست نشانده چهل کشور خارجی هیچ مقام بلندپایه یک کشور مستقل نمی آید. این رااشرف غنی خودش خوب می داند.

>>>   باید دوباره پرواز می کرد
و بکشور باز میگشت
چرا همیشه به غرور افغان ها بازی مشود.
خوب یادم هست زمانیکه احمدی نژاد به کابل آمد با چه شآن و شوکت از وی پذیرای صورت گرفت.
و زمانیکه در نشست مطبوعاتی باآقای کرزی در مقابل خبرنگاران صحبت میکرد . اولین حرفش این بود که افغانستان کشور اشغال شده است، حتی کرزی کوچکترین عکس العملی نشان نداد که بگوید اینجا کابل است نه تهران . و یا بگوید که افغانستان اشغال نشده است بلکه نیروهای خارجی به خواست دولت قانونی افغانستان در کشورما حضور دارند.
تا حالا چندین بار بزرگان کشور ما از سوی دولت مردان ایران تحقیر شده اند و برعکس ایرانی ها با بسیار گرمی مورد استقبال درکشور ما قرار گرفته اند .
روح الله حسینی

>>>   برادر عزیز چرا دروغ نشر می کنی . آقای جهانگیری از ایشان استقبال کرده است
شاهد عینی.

>>>   مكر شما داود خان مرحوم را با غنى كه مزدور ودست نشانده أمريكا است با هم مقايسه مينماهيد ؟ داود خان مرحوم يك شخص غيور و با شهامت بود كه بدست خفاشان و كركسان خلق و برجم كه فعلاً اين قاتلان بنام حزب وطن خود را مسما نموده اند به شهادت رسيد .
روحش شاد .

>>>   آنزمان افغانستان کشور مقتدر بود وهنوز مردمش به نفع خارجیها کشورشان را خراب نمیکردند.ومزدور اجنبی ها نشده بودند ولی اکنون با وجود پشتون ها و طالبان وطن فروش چه انتظاری داريد! !!!؟؟؟؟؟

>>>   اشرف غنی باید توسط سازمان ملل پناهنده گان را اسکان مجدد در یک کشور ثالث دهد. تا دولت ایران اینگونه از پناهنده گان بعنوان اهرم فشار بر دولت افغانستان استفاده نکند.

>>>   کار بسیار عاقلانه.
یک دیکتاتور که قدرت را به قبضه گرفته و مردم خود را ظالمانه انتحار میکند قابل احترام نیست.

>>>   جناب نویسنده ایا خود شما میدانید که بخواطر که گلو پاره میکنید.

>>>   پناهندگی حق است نه امتیاز.
اگر ایران طبق موازین بین المللي نمیتواند حقوق پناهنده گان را رعایت کند باید توسط سازمان ملل پناهنده گان را اسکان مجدد در یک کشور ثالث دهد.

>>>   احترام همیشه در مرحله اول از خود آدم شروع میشود وقتی انسان به خود احترام نگذارد از دیگران نباید توقع داشت،ما مردم افغانستان ۲سال پیش با شرکت در انتخابات یک حماسه آفریدیم اما این شخص و سر دیگرش که با هم (ع وغ)میشود چه بر سر ما آوردن ،امنیت صفر اقتصاد صفر بهداشت صفر سیاست صفر توسعه و عدالت صفر اما انحصار و استبداد تبار گرایی صد در هزار،امروز امید به زندگی و آینده در حاله ایی از ابهام،مردمان ما در همه جا به نام مهاجر و غیر مهاجر ضرب و شتم ،کشته و مفقود ،ودر داخل انتحار ،انفجار وگروگانگیری ،و یا توسط قوای خارجی بمباران میشود
زمانی باید حرف از احترام بزنیم که ما در بین خود احترام داشته باشیم، باید احترام را از خود و درون خود ملت شروع کنیم باهمدیگر پذیری و اتحاد و ملت شدن،نه با حذف،پس اتفاقا حظور این مثلا متفکر در ایران ،جهت اموزش ملت داری و حکومت داری بد نیست،
مهاجر دلسوخته و خسته

>>>   عجيب، داود خان مرد جهان را ، با زنچول مزدور بيگانه غني مقايسه كردن حرام است.

>>>   عزت واحترام هرفرد وهرحزب وهرمملکت بدست خودشان است، وقتی غنی هیچگونه رحمی به مردم خودندارد وهیچگونه دفاعی ازمردم وکشور خود بصورت جدی انجام نمیدهد، وتبعیض قومی وتک قطبی کردن نظام سیاسی را بدست قوم خاص خودش، ووابستگی شدید امنیت کشور به خارجیها واطاعت مطلق ازفرمانهای آمریکا، باعث میشودکه درداخل کشور جایگاه واقعی خودرا ازدست داده واین امر بصورت طبیعی موقعیت خارجی وبین المللی اورا تنزل میدهد، این رفتار ایران سازنده است، زیرا مایه عبرت غنی شود تا بداند که باید قوی شود تا احترام شود، راه قوی شدن این است که قومی عمل نکند، وتمام اقوام را دراداره کشورسهم دهد، باید بداند که افغانستان خانه همه ی اقوام است، باید بجای قومگرایی ملت سازی کند، ونیز افغانستان را قوی ونیرومند وبه یک کشور امن تبدیل کند تا دیگرکشورها روی اوحساب کرده وبه عنوان یک کشور مستقل وامن مورداعتماد وقابل قبول باشد، ایران حق دارد، زیرا با عملکرد غنی منطقه نا امن شده وزمینه بیشترحضور ترورستها فراهم وبه تعقیب آن زمینه حضور آمریکا در همسایگی ومرزهای ایران آماده شده است، که ایران ازین جهت خون گریه میکند، دریک کلام، غنی باعملکردهای خود ایران را درسخت ترین شرایط قرار داده است، پس نباید توقع استقبال متعارف راداشت، تنها ایران اینگونه نیست، استرالیا هم ازغنی استقبال نکرد، حتی فرش سرخ جلو طیاره اش پهن نکرد، بجزیک مقام پائین وچند نفراعضای سفارت کسی به استقبال اونیامده بود که اعضای سفارت تکراری باغنی دست میداد ودوباره آنطرف می ایستاد تا برای حفظ آبرو سیاهی لشکرشوند. بااینکه کشور ومردم کشورم را دوست دارم وغیرت ملی ام رفتار ایران را تٱیید نمیکند، ولی غنی چنان کشوررا به میدان جنگ وسلاخی تبدیل کرده است که خون به ناحق ریخته شده این شهیدان اجازه نمیدهد که به هرقیمتی از غنی حمایت کنم. غنی احترام ندارد.
جوان

>>>   سخنان شما اشتباه است اگر کمی جستجو می کردید متوجه میشدید که برای ورود هیچ رئیس جمهور دیگری رئیس جمهور ایران یا وزیر خارجه به استقبال از انها نرفتند حتی برای استقبال از ولادیمیر پوتین هم که چند ماه قبل به ایران آمد حسن روحانی یا محمد جواد ظریف به استقبال او نرفتند و وزیر صنت و معدن ایران به استقبال او رفت.
رئیس جمهور عراق و رئیس پارلمان اسپانیا و رئیس پارلمان اتحادیه اروپا هم با استقبال حسن روحانی یا محمد جواد ظریف مواجه نشدند.
سخنان شما از سر ناآگاهی ست.

>>>   نه رئیس جمهور و وزیر خارجه هم برای استقبال از اشرف غنی کم است برای ورود بزرگ ترین متفکر جهان!!! باید شخص مقام رهبری ایران به استقبال ایشان می رفت و همچنین 40 راس گاو و گوسفند و بز و شتر و مرغ به میمنت قدوم مبارک ایشان قربانی میکردند همچنین 40 شبانه روز را در ایران تعطیل رسمی و جشن میگرفتند.
البته انها اشتباه کردند و سفیر ایران در کابل را به استقبال اشرف غنی فرستادند اما اخبار حاکی از ان است که مردم ایران به دلیل شدت شادی و خوشحالی ناشی از ورود ایشان به سرک ها و بوستان ها ریخته اند گل و شیرینی پخش میکنند و زن و مرد و پیر و جوان در حال رقص و شادی اند.

>>>   حالا که مناسبات روسیه و امریکا در بحران جدی است و ایران از حمایت کامل روسیه برخوردار میباشد ومناسبات نزدیک ومتحدانه با طالبان و دیگر خود فروخته های بدبخت و تبهکار افغان دارند ۰بی اعتنایی در مقابل ریس جمهور و یا بحث در مورد ابها اخرین گستاخی ها نه خواهند بود که ایران در مقابل افغانستان میکند۰
گر چه جای گله نیست.
وقتی ما افغانها خود به یکدیگر احترامی نداریم از دیگران چه میشود توقع داشت.
با احترام.سرشک

>>>   خوب بود برميگشت البته همراه خودش همه افغانيهاي اوار شده بر سر مردم ايران را هم ميبرد

>>>   چیزی که نمیدانید این است که استقبال در فرودگاه توسط مقامی پایین‌تر انجام میگیرد و استقبال اصلی در کاخ سعد‌آباد است.
محمد

>>>   غروری خارج از چوکات، ناشی از حماقت است. حماقت های داود باعث سقوط حکومت وی شد و فجایع فراموش نشدنی را بر کشور تحمیل نمود.
هادی

>>>   در ایران رسم بر این است که از میهمانان خارجی در کاخ سعد آباد استقبال رسمی می شوند نه در فرودگاه . حتی رییس سازمان ملل و رییسان جمهور روسیه ، چین و ترکیه و یا هر میهمان والا مقام دیگر به همین صورت استقبال شده است . شما اگر عکس یادگاری مراسم تحلیف رییس جمهور روحانی ( امروز ) را ببینید جناب اشرف غنی در کنار مقامات ایران ایستاده اند در حالی که بسیاری از شاهان و ریسان جمهور و مقامات کشور های دیگر در ردیف دوم و سوم ایستاده اند . برای من جالب بود با اینکه اشرف غنی دیر تر از خیلی های دیگر آمد اما او را به ردیف جلو و کنار دست رییسان سه قوه ایران راهنمایی کردند و در سمت دیگر هم رییس جمهور عراق ایستاده بود که تصمیم بسیار خردمندانه ای بود . من فکر می کنم مردم ایران احترام شخصیت های ملی افغانستان را از خود مردم افغانستان بیشتر نگه می دارند من هرگز در رسانه های ایران توهین ها و بی احترامی هایی که در افغانستان به این شخصیت ها می شود نمی بینم حتی یاد بعضی از این شخصیت ها مثل شهید مسعود ( شهید آزادی و استقلال ) و شهید ربانی ( شهید وحدت و تقریب مذاهب ) در میان مردم ایران خیلی محترم و ستایش انگیز است .
شهروند - ایران

>>>   هر زمان نماینده ی همه ی مردم افغانستان را به ایران فرستادید ما او را روی تخم چشم خود می گذاریم اما زمانی که نماینده ی پشتون ها را به ایران می فرستید احترامش در حد همان سفیر است.
اقای اشرف غنی گماشته امریکا حمایت شده از طرف عربستان و نماینده پشتون هاست نه رئیس جمهور مردم افغانستان.

>>>   سلام. آخر شما اشرفغنی را با سردار داود یکی میکنید وا مقایسه میکنید داود کجاو

>>>   غ که این قدر غیرت می داشت چرا زن یهو دی می گرفت

>>>   این موضوع را باید یک نفر حقوقدان ویا کسیکه رشته علوم سیاسی تحصیل کرده باشد بررسی وتوضیح دهد، ما ندانسته کاسه داغتر ازآش نشویم. بقول حافظ، یاسخن دانسته گو ای مردعاقل یاخموش.
جاغوری

>>>   یک داستانی که شبیه فکاهی است از سفر ظاهر شاه به امرکا نقل می کند ودر سری زبان هااست اگر چه صحت بودن آن قطعی نیست امااز زبان حال ظاهر شاه ومردم افغانستان حکایت دارد اگرچه این داستان دروغ باشد،گفته اند که دریکی از سفر های ظاهر شا رئیس جمهور امرکا به بدرقه آمده بعضی از مسئولین آمرکاه اعتراض می کند که شما چگونه با این قدرت که دارید به بدرقه یک پادشاهی که باشما قابل مقایسه نیست رفتید رئیس جمهور آمرکاه در جواب می گوید که شما قدری این شخص را نمی دانید که ملیون ها دزد را اداره می کند با این درایتش قابل احترام است،

>>>   برای استقبال هیچ کسی رییس جمهور نمی رود. در بهترین حالت یکی از اعضای مجلس یا یکی از وزرا می روند این قدر حاشیه و افسانه بافی نکنید.

>>>   گرچه در همچو مراسم که تحلیف یک رئیس منتخب یک کشور آنجام و اکثر رواسای کشور در مراسم تحلیف اشتراک میکنند رئیس جمهور منتخب همان کشور نسبت عدم وقت کافی نمیتواند که در فرود گاه به استقبال همه مهمانهای خود برود مسلم است که شخصیتهای دولتی را برای استقبال و پزیرائی شان موئظف میکند.که البته نماینده سیاسی ایران در افغانستان یعنی آقای سفیر از آقای اشرف غنی پزیرائی کرده. که در همه کشور ها در چنین حالات همین عرف است .
اما از دید خود بر میگردیم به نقطه که متذکر شوم که همین آقای خلیفه دری لوگری شکل و شمائل ریاست جمهوری را نداشت و ندارد . یک رئیس جمهور بر علاوه آنکه دارای تحصیلات عالی داشته باشد باید داری شخصیت اجتماعی و سیاسی هم باشد . این کوپی مرحوم { دری} لوگری فاقد همه چیر است روی همین مسئله است که نه در داخل کشور نزد ملت غزت دارد و در خارج در مقابل دیگران کسیکه بدورغ در مسند قدرت رسیده باشد در مقابل همه بی اهمیت و غزت میباشد.

>>>   برادران عزیز افغانستانی چرا اینقدر به قول ما ایرانی ها مته به خشخاش میگذارین اقا جان وقتی مدعوین زیاد باشند ریس جمهور ان کشور نماینده خودش زو بزای استقبال میفرسته اصلا نیت تحقیر کردن نیست جان برادر اگر قرار بر تحقیر کردن بود که همسایه بزرگ خودش را دغوت نمیکرد در عوض دعا کنید که خط اهن بندرچابهار به کشور شما بزسه که به دریای ازاد متصل شوید و ابادانی و اقتصاد شما قطعا شکوفا خواهد شد .
یک ایرانی

>>>   بمقام ذیصلاح و جناب گردانندهٔ افغان پیپر!
ازینکه همه ما میدانیم که بفرمودهٔ مرحوم عشقری -
دلم زین بی تمیزی وند ونداست
قروت وردگی هم وزن قند است
ولی بازهم بی خبری و سبک سری و بی حرمتی هم حدی دارد!!
آغای که قلم برداشته و آبروی افغانیت به بیلک خود باد میکند - متأ سفانه یک .... است و ما مردم هم خوش باور بی خریطه فیر!!
ازینکه حال رئیس جمهور افغانستان را در ایران کی استقبال کرده نمیدانم .
ولی در سال ۱۹۷۷ و سفر داود خان شهید شخصاً خودم همسفر بودم که اولاً در میدان هواٰی تا شکند - رؤسای جمهور - صدر اعظم ها و وزرای خارجهٔ ازبکستان - تاجکسشتان و ترکمنستان / هر سه همسایهٔ ما/ در میدان هوائی تاشکند ایشان را استقبال و با هم نان چاشت صرف کردند و در میدان هوائی مسکو - بریژنف رهبر شوروی - پود گُرنی رئيس جمهور شوروی و کا سیگین صدر اعظم شوروی و اکثریت اعضای کاببینه و جنرالها ایشان را در پیشروی زینهٔ طیاره استقبال کردند.
لطفاً برجوانان بی سر و سامان ما راه قلم و قدم زدن را مسدود کنید - که آبرو برای ما نماندند و هیچ وقت از عمل حیثیت شکن خود - خجالت هم نمی کشیم .
با عرض حرمت - عبدالجلیل جمیلی

>>>   آقایی که میگویید افغانهای آوار شده بر مردم ایران آیا نمی دانید مهاجرت یک پدیده جهانی است ؟آیا نمی دانید چند میلیون ایرانی فقط در امریکا زندگی میکنند؟ میلیونها ایرانی در جاهای دیگر دنیا ؟ در حالیکه ایران امن است؟ بله درست است که بد بخت هستیم؟ اما همین بد بختی ما برای خیلی از کشورها یک فرصت است.
سید حسینی پروانی

>>>   اشرف بیش از این ارزش ندارد

>>>   ده کجا ودرخت ها کجا؟!!!
مقایسه نمودن نماینده ای خارجی ها در ارگ را با محمد داود خان یک مقایسه ای مع الفاروق بوده این دو هیچ ناسبت باهم ندارنداولی شخص غیور وبا متانت ووطندوست وازادیخواه بود واین دیگری بر عکس همه صغات شایسته ومناسب به هر حال پهلوان به نام خوش است کسی که لیاقت مدیریت را ندارشت اورا به ارگ اوردخ اند دیگر برای او ارگ مهم است این که چه کسی به استقبالش می اید مهم نیست واز سوی هم او اورا فرستاده بودند تا اوضاع واحوال انجا را برای شان بدهد ازین رو اجازه ای پس امدن وعودت برایش نبود ولو همان سفیر هم در پذیرای نمی امد این موجود متحرک به حرکت ادامه میداد
مولوی شنواری

>>>   هموطن عزیزم:
رئیس جمهور درحقیقت ممثل وقاریک ملت است، تبلورعظمت وبزرگی یک کشوراست، آئینه غروریک کتله بزرگ ازمردم است، برای بیگانگان مهم نیست که این قبای ارزشمندبرقامت کدام شخص افتاده است، برای استقبال رهبران گذشته افغانستان همین ایران جاده های تهران راباگل فرش میکردند وفضای شهررا عطرافشان میکردند، رهبران درجه اول باشک وتردید به میدان هوایی می آمدندکه مبادانقصی درکارباشدو رهبرافغانستان به ماتمسخرنکند، ترس داشتندکه رژه نظامی گاردخاص غرورغیرت ایران راتبارزداده نتواندو نزدسرقوماندان اعلی افغانستان احساس شرم نکند،نه تنهاایران بلکه رهبران برجسته دنیاتعادل جسمی و روانی شانرادرمقابل زعمای باغیرت افغانستان حفظ کرده نمیتوانستند، کسانیکه اراده حرمت شکنی افغانهارا درفکرشان تداعی میکرد دچار اختلال فکری میشدند، اما این ابهت وعزت تصادفی بدست نیامده بودافغانها درکردارو گفتاربه دیناثابت کرده بودندکه مردم باعزت وباغیرت است، تاثرما اکنون اینست که مردم افغانستان همه ارزشهای شانرادر دست کسانی قرارداده اندکه بهای این آنرابخوبی درک نکرده اند،مابه اندازه ذلیل شده ایم که حتی به کسانی کرنش میکنیم که هیچ نیازی به آنان نداریم وکچکول گدایی مانیزبسوی آنان نرفته است وحقارت واهانت به خودومردم خود رانوعی دست آوردمی پنداریم(چین پیشانی صاحب خانه خط رفتن است) امابرسرسفره میزبان بی مقدار می نشینیم وچشم مانرابزیرمی اندازیم بدون آنکه بدانیم ازکدام آدرس آمده ایم، افغانهاتباری است که ازکابل برخاست وتاج سلطنت هند بریتانوی رادرتاج محل برسرگذاشت وخراسان و بخاراو هسپانیارادر قلمرو شجاعت وشهامت و آزادگی شامل کردوبه خفاشان بی نشان فمهاندکه این سرزمین اسطوره هاست که غیرت وشرافت ومدنیت وعزت و آزادی وانسانیت راباهم عجین کرده است وبرقله های رفیع هندوکش وبابابرصفحه پرچم افغانستان برای ملت های خواب آلود واسیر ودربندبه نمایش گذاشتند، اگرقلم بدستان وچاپلوسان دربار این اهانت هاراهضم میکنندتاریخ کارنامه های شاشجاع ها، کارمل ها و...هارادر ورقپاره های زرینش ثبت وضبط میکند وبرای قضاوت نسلهای آینده مابه امانت میگذارد، چنانچه هرکی هرچه کرده است امروز دراختیارماقراردارد.
هموطن شمامنصورازکابل

>>>   رئیس جمهور یک کشور برعلاوه که یک مدیر قوی وبا تجربه باشدبایدیک دپلومات با تجربه نیز باشد در غیر آن بایداز وزیر خارجه کشور که رئیس دپلوماسی یک کشور می باشد استفاده نمایند.

>>>   یکی از عوامل قدرت و عزت انسجام داخلی است وقتی اشرف غنی همیشه ساز قوم گرایی را می نوارد مردم کشور هر روز در مساجد قتل عام می شودحتی به سربازان خود رحم نمی کند، از قدرت خبری و غزت خبری نیست.
دیگر انتظاری نباید داشته باشیم که با احترام با ما بر خورد شود.
از قدیم گفتند خود کرده را تدبیر نیست

>>>   آقایون یادشون رفته خارجی ها بدون خبر مقامات افغانستان در پایگاه های خودشان می آیند و می روند و رییس جمهور افغانستان در پایگاه آمریکایی ها به دیدن مهمان نا خوانده خود می رود .

>>>   این گزارش برای من که پیشینه‌ی کار دیپلوماسی دارم بسیار عجیب بود. عجیب بودن آن ارتباط به قراردادها، پروتوکول و یا تشریفات دیپلوماسی بین الدول ویژه دارد.
شوروی سابق در تشریفات دیپلوماسی خویش مقرر کرده بود که رییس جمهور فقط در قصر کریمیان از همتای خود پذیرایی می کند. این در حالیست که پیش از سفر تمام مقرارت تشریفاتی برای جانب مقابل تصریح می شود.
بریژنیف از هیچ رهبری در میدان هوایی پذیرایی نکرده است.زیرا خلاف عرف دیپلوماسی دران زمان بود.
گلا جان

>>>   Warsajee
مسئله بی احترامی رهبریی شوروی به محمد داوودخان با نیامدن به میدان هوای مسکو دروقت پیاده شدن هواپیمای حامل او وامر او به خلبان تا برگردد به سوی کابل؛ واقعیت ندارد.بهرحال، متاسفم به حال مسترغنی وبی احترامی ای که حکومت ولایت فقهی درحق او ودرواقع افغانستان رواداشته است!

>>>   ریس جمهوری که در کشور خودش شب وروز در پی توطیه و دسیسه در برابر معاون خود ، وزیر خود ، کلان قوم خود و وکیل پارلمان خود است در نزد دنیا بیش ازین اهمیت ندارد که یک سفیر از وی در میدان هوایی استقبال کند .هر کس خود برای خود حثیت و آبرو کمایی میکند وقتی غنی می بیندکه معاون ریس جمهور ایران در همان مجلسی که از کشور های مختلف رسای جمهور و نمایندگان شان حضور دارند در پهلویش نشسته آیا در ضمیرش چه خطور میکند همان جا است که شرم و حیا باید تمام وجودش را آب کند آگر غیرتی در کار است و گر نیست قصه همان دیگ و همان شلغم است !

>>>   اشرفک مقنی قصد بازگشت داشت ولی پول برای بازگشت نداشت ، لذا نگهش داشتند تا کاخ ریاست جمهوری را آب و جارو کند و توالتهایش را بشورد ، چند عدد چاه فاضلاب کاخ ریاست جمهوری هم که گرفته بود تخلیه نماید ، بعدش هم چند عدد چاه فاضلاب جدید برای کاخ ریاست جمهوری بکند و چندصد عدد پاکت سیمان را برای ساخت کاخ جدید بر روی دوش مبارک حمل فرماید !
و بعد از تفکیک زباله ،
در آخر زباله های کاخ ریاست جمهوری را جابجا نماید و بعد از گرفتن دستمزد بصورت قاچاقی در عقب صندوق یک پراید بصورت 17 نفره به ککابل بازگشت نماید

>>>   استقبال روسای جمهور کشورهای دیگه هم یا نماینده مجلس و یا سفیر رفته ، این نویسنده ففط میخواد بهانه ای برای نفرت پراکنی علیه ایران پیدا کنه ، اگه درباره اش تحقیق بشه اخرش معلوم میشه مزدور امریکا و عربستان هست .

>>>   این قدر فابل بحث نیست که آمد به اسقال رئیس جمهور
وقابل تشویش هم نیست

>>>   کاری داودخان را کسی کرده نمی تواند

>>>   یکی گفت سردار داود خان یک سر مغز داست همان یک سر مغز ایشان باعث همه ای بد بختی ماردم شده اگر دور اطرافش را از خلق پرچم پاک میتانست ای مشکلات را نمی داشتیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است