کشته شدن 43 غیر نظامی سوری در بمباران آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۰    ۱۳۹۶/۵/۱۵ کد خبر: 136766 منبع: پرینت

منابع امنیتی سوریه از کشته شدن 43 نفر از غیر نظامیان سوری در جنگنده‌های ایتلاف آمریکایی بار دیگر، روز شنبه مناطق مسکونی شهر الرقه واقع در شمال سوریه را بمباران کردند.

شبکه المیادین گزارش داد که در حمله هوایی امروز ایتلاف آمریکایی به الرقه بیش از 43 نفر از غیرنظامیان سوری کشته شدند.

این حمله ساعاتی پس از انتشار خبر حمله های هوایی آمریکا به بیمارستانی در ولایت دیرالزور در شرق سوریه منتشر شد.

معاون رییس جمعیت هلال احمر شهر رقه سوریه اعلام کرد که ایتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا امروز همچنین با بمب‌های فسفری بخش‌های مختلف یک بیمارستان را در شهر دیرالزور واقع در شرق سوریه هدف قرار داده است.

ایتلاف ضد داعش در نهم ماه گذشته (جولای) نیز از بمب‌های فسفری و ممنوع بین‌المللی در بخش غربی رقه استفاده کرد که طی آن 17 غیرنظامی کشته شدند.

«فواز العساف» رییس هلال احمر رقه هم اعلام کرد ایتلاف بین‌المللی و نیروهای سوریه دمکراتیک سیاست سرزمین سوخته را در پیش گرفته‌اند و تا کنون بیش از 65 عدد از تاسیسات دولتی را نابود کرده‌اندکه مهمترین آنها کارخانه شکر به عنوان مهمترین تاسیسات اقتصادی در رقه است.

وی نیز تاکید کرد ایتلاف بین‌المللی به صورت کورکورانه به مدارس، نانوایی‌ها، بازارها و غیره حمله می‌کند و بازارها خالی از مشتری و کالا شده‌اند.

وزارت خارجه سوریه نیز اخیرا در پیامی به شورای امنیت سازمان ملل از این نهاد بین المللی خواست تا آمریکا و کشورهای عضو «ایتلاف بین المللی ضد داعش» را به دلیل کشتار غیر نظامیان سوریه و بمباران زیر ساخت‌های این کشور مجازات کند.

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که ایتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم، علیه غیرنظامیان سوری مرتکب جنایت می شوند و بیمارستان ها و مدارس و پل‌ها و سدها را هدف قرار می دهند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که ایتلاف بین المللی ضد داعش با کسانی که علیه تروریسم می‌جنگند، هدف قرار می دهد.بمباران مناطق مسکونی شهر «الرقه» توسط ایتلاف آمریکایی خبر دادند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
سوری
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این امریکا باشد همه مسلمانان از بین می برد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است