اورالحق احدی در دیدار با جنرال دوستم در ترکیه
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۷    ۱۳۹۶/۵/۱۵ کد خبر: 136786 منبع: پرینت

جنرال دوستم در اقامتگاهش در شهر انقره ، با انوارالحق احدی رهبر جبهه ملی نوین افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون اول رییس جمهور در این دیدار وضعیت امنیتی کشور را نگران کننده خوانده و گفته است که نبود راهکار مناسب در نهاد های امنیتی و ناهماهنگی در این زمینه، سبب شده است که اوضاع رو به وخامت برود و به ثبات کشور آسیب برسد. ادامه وضعیت جاری اطمینان دوستان خارجی را درخصوص پیشرفت و آینده کشور خدشه دار می کند.

رهبر جبهه ملی نوین و جنرال دوستم به اتفاق بیان کردند که سیاست های نادرستی که رهبری نظام در برابر اقوام کشور در پیش گرفته است سبب بروز تنش در میان اقوام شده و شیرازه وحدت در میان مردم را متزلزل ساخته است.

آنان تاکید کردند که ثبات و صلح زمانی برقرار می شود که وحدت و همبستگی ملی در میان باشندگان بوجود آید و این وحدت در جهت تامین صلح و قطع جنگ سوق داده شود.

گفتنی است اگرچه که در این دیدار رسما از پیوستن جبهه ملی نوین به شورای ایتلاف نجات صحبتی نشده است اما بنظر می رسد که رایزنی رییس جبهه ملی نوین با جنرال دوستم به همین منظور صورت گرفته باشد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انورالحق احدی
جنرال دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   ده جان شان نزد مقصد. یکی دوستم و دیگر رفیق های پشتون هچ اعتبار ندارند
بلخی

>>>   به نظرمن بیساردیرشده کارازکارگذشته فرصت های بسیارحیاتی ازدست افغانها خارج شده است ، حال هرتصمیم وهرائتلافها وهردیدوبازدیدها کدام نتیجه مشخص درقبال ندارد زیرا درشرایط کنونی تمام رهبران وسیاست مداران ما بدون کدام شک وشبهه وابسته به این وآن واین کشوروآن کشورمیباشندمنافع ملی وکشوری بکلی ازمیان رفته وهرکس به تامین منافع خویش فکرمیکنند، احیاناً اگرکسی ویاکسانی که هم اکنون درصدرمسایل سیاسی نظامی واجتماعی ازهرقوم ومذهب که استند قراردارندوواقعاً میخواهندبه مردم افغانستان صادقانه خدمت نمایند درشرایط فعلی برای تغیردرطرزفکروعمل دولت کنونی هیج گونه تغییربمیان آورده نمیتوانندبه نظرمن اگرازهم اکنون تا یک ونیم سال دیگربطوراساسی وهمه جانبه برای انتخابات ریاست جمهوری خویشراآماده ساخته بدون کدام تقلب وفریب کاری گلم مزدوران کنونی را برچیده ویک دولت کاملاً مستقل ودورازهرنوع امتیازقومی مذهبی وسایرمظاهرمنفی تشکیل دهند درغیرآن مسئولیت همه بی عدالتی وکشت وخون مردم بیگناه بدوش تمام کسانیکه اکنون ویاسابق دراریکه قدرت بودند بدوش شان خواهدبود زیراآنهابودند که طی 40 سال به اشکال وانواع مختلف بالای شانه های مردم ما حکومت کردند.
بااحترام عبدالجلیل باشنده ناحیه 9 شهرکابل .

>>>   احدی که بدوهن چوکی یک روز زنده بوده نمیتواند برای دوستم پیشنهاد داده است که در انتخابات آینده من چون پشتون هستم بحیث رئیس جمهور خودت چون ازبک هستی بحیث معاون اول وعطا محمد نور بحیث معاونذ دوم یکجاشویم ، همینطور کابینه سفارت ها وولایات را تقیم سه میکنیم هرچه برآمد دوستم درجواب گفته است دیگر به شما وحتی به سوگند شما هم اعتماد ندارم

>>>   (به گزارش اسپوتنیک، معاون اول رییس جمهور در این دیدار وضعیت امنیتی کشور را نگران کننده خوانده و گفته است که نبود راهکار مناسب در نهاد های امنیتی و ناهماهنگی در این زمینه، سبب شده است که اوضاع رو به وخامت برود و به ثبات کشور آسیب برسد. ادامه وضعیت جاری اطمینان دوستان خارجی را درخصوص پیشرفت و آینده کشور خدشه دار می کند.)

این بود ترجمه حرف های معاون رییس جمهور.اما گپ های اصلی او چنین بود:
احدی صایب تو برو به داکتر صایب بگو که حالی همی گناه ما چیست که تو ما ره صلاحیت نمیتی؟ ما به تو ده انتخابات مردم جمع کردیم، به تو رای آوردیم. حالی که ما معاون شدیم، یک پیاده دفترمه نمیتانم مقرر کنم. مه جواب مردم خوده چه بتم؟
مه میخاستم همراه طیاره به مزار بیایم، طیاره مره نماندن که بشینه. حالی گناه مه چیست؟
هر روز پشت مه توطیه جور میکنن که ای ره زدم و او ره زدم و بالای ای تجاوز کردم و بالای او تجاوز کردم.آیا مه آدم چنین کاری هستم؟
بعدأ او بند تنبان خود را باز نموده و به احدی گفت:
اگه به گپ های مه باور نداری، اینه بگی از خودش پرسان کو!

>>>   این نفوذی کلمرغ واتمر است .برای از هم پاشانی ائتلاف

>>>   اگر پای یک اوغان به این ائتلاف باز شود .همین ائتلاف نیم بند هم از هم میپاشد.

>>>   شرم است به اقای احدی که به دیدن یک جنایت کار و لواطت کار رفته است.
پس از این معلوم میشود که سیاست مدارهای افغانستان همه تلاش برای رسیدن به جاه و مقام دارند نه برای آبادی وطن و همیشه دنبال جنایت کاران میروند تا به مقامی دست یابند. شرم بر چنین سیاستمدار ها مانند احدی.
روح الله امید

>>>   کار نیک است تمام تشکلات سیاسی باید متفقٌا فشار وارد کنند تا غنی به راه راست حرکت و کشور ازین بحران که هر روز صد ها هموطن بیگناه خونشان میریزد نجات یابد هر روز با حکومت غنی این مردم به تباهی و نا بودی سوق داده میشوند و سیاسیون افغانستان با درک رسالت خود این کشور را نجات دهند در غیر آن اگر همه افغان طی چند روز از بین بروند غنی خم به ابرو نمی آورد.

>>>   نه كل باند نه كدو قهر خداوند بالآي هر دو و به شمول اين وطنفروشان بالآي همه يي انها ، اگر مردم شريف أفغانستان بخواهند كه در كشور آرامي بيايد يگانه راهش كشتار هزار وطنفروشان إز كرزي تا تا صالح محقق نور بينور برادران مسعود اتمر خليلي ٩٥٪‏ إز وكلا و ٩٩٪‏ إز سناتوران و وزرا است وگر نه روي آرامي را در صد سال ديگر هم نخواهيد ديد .
من به آزار و كشتار بشر به هيچ وجه روادار نيستم ولي به بشريت و انسانيت شك دارم .
والسلام
م م سفارت أفغانستان لندن

>>>   جنرال دوستم شایدوباید به پختگی رسیده باشد تافریب سیاست مدران مکارقوم پشتون رانخورد
مردان ازکندز

>>>   دوستم را بلا زده یک مرتبه کودتا کند و این رزیم بی عدالت را از بین ببرد

>>>   سران سیاسی قوم پشتون دیگر قابل اعتماد نیستند
حیدرازتخار

>>>   حال جنرال دوستم مثل اجناس یکبار مصرف
در روزهای انتخابات ازش استفاده میشود بعداز مدت دور انداخته میشود

>>>   رهبران غير پشتون به حق ما ديگر بى وفايى نکني. باز بازى پشتون نخوريد.
اگر بى وفايى کنيد منفور بى اعتماد و بى اعتبار هستيد.

>>>   اینهم سند مزدوری طالبان برای آل سعود نجس :
اعلامیه امارت اسلامی در مورد اظهارات معاون سفیر عربستان سعودی در کابل

عربستان سعودی یک کشور برادر اسلامی ماست. با بودن اماکن مقدس اسلام در این سرزمین مقدس، این کشور مرکز جهان اسلام شمرده می شود. در زمان حاکمیت پیشین امارت اسلامی با ما روابط نیک و حسنه داشت و یکی از کشورهایی بود که امارت اسلامی را به رسمیت شناخته بود.

حال که قوتهای خارجی به رهبری آمریکا افغانستان را اشغال کرده اند و ملت مسلمان افغان تحت قیادت امارت اسلامی در تلاش برای ایجاد نظامی مطابق به معتقدات اسلامی و آزادیخواهانه خود هستند. در یک چنین دور حساس تاریخ کشور، توقع ما اینست که عربستان سعودی در حل مسئلۀ افغانستان و ختم اشغال رول مثبت ایفاء نماید.

دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر تنها برای حل سیاسی مسئلۀ افغانستان است. برای این منظور از سوی رهبری امارت اسلامی مامور گردیده است که این خود تعهد امارت اسلامی برای حل صلح آمیز را ثابت می کند. تمام تلاش های دفتر سیاسی تنها برای همین منظور بوده و خواهد بود.

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۸/۱۱/۱۵هـ ق
۱۳۹۶/۵/۱۶هـ ش ــ
۲۰۱۷/۸/۷م


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است