جلوی نسل کشی در سرپل را بگیرید
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۰    ۱۳۹۶/۵/۱۵ کد خبر: 136798 منبع: پرینت

در ولایت سرپل نسل کشی جریان دارد.
"منطقه ميرزااولنگ در ١٠ كيلومتري شهر سرپل ديروز به دست طالبان افتاد.
تمامي ساكنان اين منطقه مردم هزاره و اهل تشيع هستند.

هرگونه راه هاي ارتباطي با ميرزا اولنگ قطع شده و حتي امكان برقراري تماس تلفني نيز ميسر نيست.
ميرزااولنگ به مثابه كمربند امنيتي شهر سرپل بود و حالا بيم ان مي رود كه شهر سرپل سقوط كند.

مردم و وكلاي پارلمان و حتي والي سرپل بارها طي چند روز گذشته از مقامات امنيتي در مركز خواهان كمك شده بودند ولي متاسفانه تا به حال هيچ پاسخي داده نشده است.

طي تماسي كه با يكي از بستگان در سرپل داشتم، با خبر شده اند كه در ميرزااولنگ يك نسل كشي تمام عيار در جريان است و تعداد شهدا تا كنون به ٥٠ نفر رسيده است.
منطقه ميرزااولنگ كاملا در محاصره است و تنها راه نجات مردم اين منطقه، ارسال كماندوها از راه هوا به منطقه است"

خراسانی
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
نسل کشی
نظرات بینندگان:

>>>   شعیان افغانستان اتحاد کنید تا کی زیر سلطه سنی های وهابی وحشی خلیلی محقق سران هزاره تا کی از مردم تان دفاع نمیکند این مردم هزاره بودن که شما دقدرت رسییدین برادران هزاره دگه بس است دگه پشت اینهارا ایلا کنید پشت یکنفری ایستاد شوید که دلسوز مردم هزاره باشد خدا را شکر که مردم هزاره از نگاه علم صنعت داره پیشرفت میکند با امید پیروزی

>>>   پروزه طالب سازی و پشتون سازی شمال از سوی ارگ ریاست جمهوری کنترول میشود. بنا بر این کمک خواستن از دولت فاشیستی هیچ فایده ندارد. بهتر است که سلاح خریده و نسل .... را از شمال گم کنید.

>>>   کار اتمر خاییست است

>>>   ع وغ می گوید به مه چی خدا کند همه مردم از بین برود

>>>   فدا محمد تورانیان
بیش از چهل زن ، مرد ، پیر و کودک در روستای میرزاولنگ ، شهرستان صیاد ، استان سرپل به دلیل فارسی زبان بودن و هزاره بودن شان توسط شبه نظامیان افراطی پشتونیزم یا طالبان به شهادت رسیدند

>>>   Khorosoni
بلی دقیقآ محترم ، اینها چند تاجیک خواب رده ومعامله گر را مهار کردند تا عسکر مزدور را زیر نام داعش وطالب ویولداش را بوجود بیاورند... وحکمتیارهم خود مهره های این سیاه دلان است. تاجیک فقط درغم نعره تکبیر ومهمان خوری غرق بود وغرق است.

>>>   خدا كمك كند و ما را انسان بسازد

>>>   فاجعه ولایت سرپل سخت درد آور و جانکاه است. اگر دو رهبر حکومت از وجدان بیدار برخوردار باشند، سکوت نمیکنند.
بترس از آه مظلومان که در وقت دعا کردن
حجابت از دَر حق بهر استقبال می آید

>>>   جنگ شمال؛ در دولت كسى است كه از 'كشتار جمعى' سرپل خبر داشته باشد؟
#مسلم_شيرزاد

>>>   جنگ شمال؛ در دولت كسى است كه از 'كشتار جمعى' سرپل خبر داشته باشد؟
#مسلم_شيرزاد

>>>   کمر بسته کنید و مرکز فرماندهی تروریست یعنی ارگ را فتح کنید

>>>   بخدا شوکه شدم !!
طالبان ۴۰ نفر را در استان سرپل تیر باران کردند.
حکمتیار می گوید: «طالبان خوب و بد دارند و کسانی که همه ای طالبان را بد می گویند، باور به ادامه جنگ دارند». حالی از حکمتیار بپرسید که خوبانی طالبان کی ها و کجا هستند؟
#احمد_شاه_فرید

>>>   فقط همان یک طبقه و همان یک گروه بیفرهنگ است که باعث تمام پسمانی، بد بختی، بد نامی، و تمام کشمکش ها در کشور ما شده اند و باعث درد سر برای همه متباقی شده اند۰
مانع سرشماری همین ها میشوند، انتخابات را همین ها گوسفندی ساختند، تقلب همین ها میکنند، انتحار همین ها میکنند، انفجار همین ها میکنند، زورگوئی همین ها میکنند، نوکری پاکستان را همین ها میکنند، دو دشنام و فحاشی همین ها میکنند، دیگر چه ماند۰

آمادگی های لازم جهت تجزیه کشور باید گرفته شود۰ پشتونها از طالب تکنوکرات خلقی اوغان ملتی تا گلبدینی باهم فرق ندارند۰ غیر پشتونها متحد شوید و حساب تانرا از این جنگ و وحشت دائمی پشتونها جدا کنید۰

>>>   بترسید که باز خود این مردم تیل داغی و رقص مرده را شروع نکند چون در این دو کار مهارت بسیار خاص دارند.

>>>   اصلاً دولتی وجود ندارد اگر دونفر خاین هستند مزدور امریکا می باشند .
خاکسار

>>>   برادر تشیع این کشتار تنها در سرپل نیست در ولایت کندهار هلمند ننگرهار کنر ها کندز در همه ولایات از جانب دشمنان افغانها صورت گرفته این افغانستان به دهه 1370 نبرید در آن زمان مردم از بی اتفاقی وقوم پرستی بر سر یک دیگر میخ کوبیدند مال خانه مردم بیچاره ناتوان چور چپاول صورت گرفت بس است به لحاظ خدا دیگر حرف های که مردم را ازهم جدا مینمایند نزنید تا ما باهم اتحاد و اتفاق نداشته باشیم هیچگاهی از این مصیبت ها رهایی نخوهیم داشت خلیلی و محقق در چوکی های خود برای ملت افغان وظیفه مینماید نه بخاطر یک قوم که صرف از نها دفاع نمایند

>>>   دولت وحدت ملی در نظر دارد که به مناسبت کشته شدن هزاران هموطن در کابل ، هرات ، کندز، سرپل و دیگر قسمت های افغانستان کنسرت بزرگی را توسط آریانا شقی به تاریخ 28 اسد دائر نماید
این تجلیل از خون هزاران شهید هموطن توسط دولت وحدت ملی

>>>   مرزاولنگ
آغای مرتضوی
کاش مثقال ذره شجاعت وشرافت (آصف آشنا )را می داشتید
یادت باشد جناب شما را مثل مارشال فهیم چاق کرده می کُشند
وقتی برابر آیینه می ایستی و به چهره ورم کرده ات ادکلن می پاشی ...فراموش نکنی که عطر گل گلاب برای جسدِدم کرده
ات آماده دارند
اما تعفن تو تنها از گند تن نیست.روان پریش و ملتهب نیزداری که در قیاس با دارایی ات قابل سنجش نیست...
من نمیگویم شما ثروتمند اید. شاید پولدار باشید؛ ولی شما از فقر چند لایه در رنج اید.
با موجودات حقیروفقیری چون تو... گیر کرده ایم
...
خدا غنی را از سرت بگیرد
دریاباری

>>>   زادی AZADI
ضرورت صدوراعلامیه یی در باره جنایت طالبان در میرزاو لنگ از جانب ائتلاف نجات افغانستان:
جناب محقق در باره خطر فاجعه میرزاولنگ گفتند که من با داکتر عبدالله صحبت نمودم و از خطیر بودن اوضاع قبل از بروز فاجعه اطلاع دادم و برای سر پرست وزارت دفاع نیز تلفون نمودم.
مسئولیت جدی متوجه سر پرست وزرات دفاع است و مسئولیت بعدی متوجه خود عبدالله عبدالله که چرا از ین موضوع پیهم تعقیب نه نموده و از اجراات قاطع ، عاجل و اضطراری اطمینان حاصل نه نموده است. معلوم میگردد که غنی مانع عملیات شده است که نه زور عبدالله رسیده و نه هم سر پرست وزارت دفاع.
چرا برادران هزاره ما بصورت جمعی به شمول دانش بی خاصیت و خلیلی زبون معا مله گر مشترکن با جناب محقق خواهان بر رسی این جنایت هولناک نا شی از انگیزه های قوی مذهبی-تباری که " مطابق کنوانسیون منع جنو ساید" جنو ساید می باشد به دادگاه بین المللی جزایی مراجعه نمی کنند.
باید ائتلاف نجات افغانستان اعلامیه جدی از اهمال و غفلت جنا یی حکومت وحدت ملی صادر کند.
پ.ن.: چنین غفلتی در قبال مردم تاجیک تیوره نیزصورت گرفته است که نسل کشی میباشد و غنی مسئول آن میباشد.

>>>   از آغاز سرازیر شدن قومی بنام پشتون به خاک خراسان زمین ،
قوم هزاره در جنوب و مرکز این کشوردسته دسته از دست این قوم کشته شدن و از بین رفتند و تا حال این برنامه جریان دارد ..
- دردی از 148 سال قبل از امروز بنام لشکریان عبدالرحمن، و زخم امروز بنام طالب و داعش. و اما در هر عصر و زمانی، هویت اصلی همان پشتون بوده است.
********
این عکس لحظه ی درد آوری است که 148 سال قبل از امروز را روایت میکند. به اساس فتوای شواری علماء وقت و حکم عبدالرحمن مبنی بر قتل عام هزاره ها، مردها را کشتند، کودکان را با پخسه دیوار میخکوب کردند، زنها و پیرمرد های کهن سال را با دم اسب بستند و یا به دهن توب بسته و به طور هولناک بشهادت رساندند.
غفلت بی اکتفای رهبران سیاسی و سنتی هزاره، دوباره زنگ خطریست تا هزاره ها تاریخ تلخ چهل دختران، ارزگان، غور قورماچ، دایزنگی، دایکندی، بهسود، سری پل، بامیان، یکاولنگ و ... یک بار دیگر تجربه کنند.
ادمین ۱۴
بریالی هالند

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
به ماتم نشستن یک ملت و سکوت معنی دار حکومت؛
خاموشی رییس جمهور در فاجعه سرپل؟!
ارگ: مراسم دعاخوانی احسان‌الله، فرزند شاه‌ امان‌الله را با حضور رییس انتخابات گوسفندی برگزار گردید.

>>>   قوم فاشیست کشتار میکند و بعد دعوت به اتحاد و آرانش میکند اتحاد کنیم برای این که ما را بکشید؟!

>>>   لطفن ديگر كسي توصيه نكند كه اجساد سلاخي شده و جسم هاي به خون غلتيده اي كودكانِ بي گناه را نشر نكنم. ديگر نگوييد عكس هاي جوانانِ سربرييده شده را همگاني نكنيم. ديگر نگوييد تصاوير جناياتِ ضد انساني را فاش نكنيم. كسي براي من نگويد تكه پاره هاي اجساد شهدا را كه بي رحمانه به رگبار بسته شده اند را پُست نكنم. نگوييد ديگر تصاويرِ قتل هاي دسته جمعي و مشكوك سربازانِ به دام افتيده را نشر نكنم. بگذاريد پرده از روي جنايات درين ماتم كده اي خونين برداشته شود. بگذاريد جهان بداند كه اينجا يك مشت انسان هاي بي عرضه و بي رحم بر گرده هاي مردم حكومت مي كنند. بگذاريد اين همه خون هاي پاك جهان را تكان دهد. بگذاريد جهانيان بدانند كه اين همه جنايت و قتل هاي زنجيره يي محصول يك حكومت خاين و بي رحم است. بگذاريد رويداد هاي تلخ و خونين لحظه به لحظه ثبت تاريخ شوند و روي خون آشام هاي صحرايي و جلادانِ قصر نشين سيه تر شوند. بگذاريد همه چيز آفتابي باشد. نگوييد چيزي را كتمان كنيم. نگوييد قباحت زدايي كنيم. بگذاريد چهره و كارنامه اي خفاشان و كفتارهاي خون خوار آشكار گردد. بگذاريد لحظه به لحظه پرده از جنايات برداشته شود. بگذاريد صداي مظلوميت و آه مادر و كودك به گوش تمام انسان هاي جهان برسد. چيزي را پنهان و كتمان نكنيد لطفن. بهانه هاي اثر گذاشتنِ بد رواني را كنار بگذاريد. مطمين باشيد افشاي جنايات ضد بشري كار انساني تر از آن است كه به منظور سلامت رواني پنهانش كنيم. خبر نسل كشي اين جغرافياي قاتل و متروكه را به دور ترين نقطه اي جهان برسانيد. لطفن من را نگوييد نرسانم.

هارون معترف

>>>   مو در بدنم ايستاده شد؛ هنوز هم بايد خاموش نشست؟
حسينى: طالبان و داعشيان ٤٦ دختر جوان را به عنوان برده جنسى با خود بردند.

#مسلم_شيرزاد

>>>   مو در بدنم ايستاده شد؛ هنوز هم بايد خاموش نشست؟
حسينى: طالبان و داعشيان ٤٦ دختر جوان را به عنوان برده جنسى با خود بردند.

#مسلم_شيرزاد

>>>   خدا این احسان الله را شادکام و بهروزداشته باشد تا تمام قومش را به مهمانی خوشی دعوت نماید و از تنهایی در تاریکی گور نجات یابد گرچه دگر اقوام را به پذیرایی فرستادند اما در آنجا ارگ وحدت وجود ندارد از قوم خودش باشد حمایت اش میکند

>>>   اول برادران هزاره این خلیلی محقق خود فروخته را بکشید بعد یک ادم دلسوز مثل استاد مزاری پیدا کنید که دلسوز مردم هزاره باشد تا کی این اوغان های خونخوار مارا بکشد مثل زمان استاد کشتن ما هم بکشیم شما شروع کنید ما خود ما را میرسانیم

>>>   همین قوم هزاره که مانند مکروب ها در افغانستان زنده ګی طفیلی میکنند، چرا به کشور آبایی شان که منګولیا میباشد نمیروند؟ این اولاده چنګیز باید از افغانستان عزیز بدور انداخته شوند و یا به کشوری ایران که روحشان در آنجاست رانده شوند.
جوزجانی

>>>   Najib Salam
رستاخيز تغيير بايد دوباره براى عدالتخواهى به ميدان آيد و صداى كودكان سر بريده شود. منتظر جنبش معامله گر روشنايى نبايد نشست . كودكان ما معصوم اند و حق دارند تا براى شان حق خواهى شود.

>>>   Salam
مردم چه وقت بايد قيام كنند ، مگر همين قدر كافى نيست ! منتظر چه هستيد ، حاكميتى كه جان ، مال ، عزت ،شرف و ناموس شما را حفظ كرده نمى تواند و شما را بى دفاع به دست طالب و طالب هاى داعش شده سپرده است ، مگر درخور تحمل است !
از بالا معجزه نخواهد شد تا خود سر نوشت خود را به دست نگيريد. امريكا خدا نيست كه هراس داريد !

>>>   عمق_فاجعه!!!
طالبان وحشی ٤٦ دختر جوان ﻫﺰاﺭﻩ اﺯﺑﻴﻚ را در سرپل به عنوان برده جنسى با خود بردند!

>>>   دختران بأكره، خواهران و دختران سردمداران مردم هزاره و اهل تشيع چون محقق و خليلي و ساير اين ....، به عنوان خوش آمد گويي براي رسيدن به قدرت به برادران غني و أتمر داده شد. باشد تا مردم هزاره ديگر اين غداران ناموس فروش را در حد بت پرستش نكنند. مردم هزاره ديگر نه غيرت مبارزه براي رهايي را دارند نه توانايي اعتراض، دختران شان خَيل فاحشه و پسران شان خيلي از بچه بي ريشان را تشكيل داده يا در آغوش غربي ها مي خوابند يا در آغوش حاكمان دولتي و بيرون حكومتي طالب و داعش.

>>>   هزاره ها همه روز قتل عام میشن، ولی هنوز هم مثل گوسفند در فکر افشار ماندن. افشار ی که اصلن واقعیت ندارد بجز یک توطئه که توسط اغونها راه انداخته شده

>>>   مردم هزاره جنایت کسانی که واز وجود داعش در میرزاولنگ خبر میدهند بالاتر از جنایتی است که در انجا رخ داده
بادقت باندیشید :تا دیروز طالبان وداعش دشمن بودند!!!؟؟
چی شد امروز آنها برادرانه در کنار هم بر سر یک تعداد مردم بیگناه حمله میکنند وزن وبچه پیر وجوان راقتل عام میکنند.
ببنید مظلومیت مردم هزاره را که حتی سخنگوی دولت که خود شیعه مذهب است. بر جنایات طالبان سرپوش گذاشته واز وجود واین جنایات را به داعش نسبت میدهد
ومسئولان امنیتی بعد چند روز سکوت تنها به یک تاسف اکتفا می کنند .
حتی حامیان خارجی طالبان نیزبا دروغ در روز روشن برای اینکه طالبان را مبرا کند از وجود داعش وپرچمهای سیاه نام برده واز بردن نام طالبان با صراحت خودداری میکنند.

امروز ای جوان هزاره از خواب غفلت بیدار شو که دشمن همان خواب های 250ساله را در سر دارد
ان جوانی هزاره که تاریخ گذشته ومصائب امروز را فراموش کند مطمئن باشید خون هزاره در رگهایش نیست
جوان هزاره بیدار شو .جوان هزاره بیدارشو.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است