نامۀ سرگشاده به جنرال مراد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۱۶ کد خبر: 136819 منبع: پرینت

معاون ارشد محترم وزارت داخلۀ افغانستان
باسلام و احترام
برچی ناامن است. در گذشته از روی شب ناامن بود، اکنون از روی روز نیز ناامن شده است. ولگردان، دزدان، چاقوکشان، معتادان در روز روشن در کوچه‌ها راه می‌روند، وحشت و ترس می‌پراکنند.

در این میان اونچی به ویژه مناطق شهرک جاغوری‌ها، شهرک آتی ابوذر و استقلال‌ها به شدت ناامن‌اند تا آن‌جا که در روز روشن خانه‌های مردم دزدی می‌شوند.
در «استقلال یک تا شش» از ساعت هفت شب به بعد کسی توان برون شدن از خانه‌های‌شان را ندارند. پسران و دخترانی که دیروقت از دانشگاه‌های شبانه به خانه برمی‌گردند، با لشکری از آدم بدرقه می‌شوند که مورد تعرض قرار نگیرند.

مردم محل در روز روشن چاقو می‌خورند، بچه‌های کوچک در آغوش مادرشان امن نیستند و دزدان تلاش می‌کنند که کودکان را از آغوش مادران‌شان بربایند.
در «استقلال دو و یک» هر شب دزدان مسلح وارد خانه‌های مردم می‌شوند و دزدی می‌کنند و به خاطر یک موبایل دوهزار افغانی انسانی زخمی و کشته می‌شوند. شبی نیست که صدای تفنگ چره‌ای از خانه‌ای برنیاید و خواب و آرامش مردم محل را آشفته نکند. همین‌طور آوازه شده است که در این منطقه که پر از باغ و زمین‌های زراعتی‌اند، داعش و طالب جا گرفته‌اند. این را مردم با هم‌دیگر در خلوت و جلوت می‌گویند.

این قضیه بارها با مسوولان حوزۀ سیزده در میان گذاشته شده‌ است؛ اما گرهی از مشکل ناامنی مردم باز نشده است.

حضرت جنرال!
این منطقه از خانۀ شما خیلی دور نیست. مردم خواهش‌مندند: وقتی جاده‌ها به خاطر انتحار و انفجار امن نیستند، دست‌کم کوچۀ‌شان امن باشند. مردم می‌خواهند که توجه جدی به امنیت این منطقه شود. حداقل مردمی که خسته از کار روزانه به خانه بر می‌گردند، شب خواب آرام داشته باشند و از ترس دزدان مسلح و غیرمسلح شب در خود نلرزند.

کمک کنید که مردم، زنان و کودکان این منطقه به دولت و حوزۀ سیزده اعتماد و اطمینان کنند. مردم خواستار نشانِ از اقتدار دولت، حوزۀ سیزده و به ویژه شما هستند.
در پناه خدا باشید.

دکتر حفیظ شریعتی (سحر)
چهاردۀ پنج سیزده نود و شش


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال مراد
برچی
نظرات بینندگان:

>>>   حرف های سحر را تصدیق وتایید میکنم من که خودم نیز از باشنده گان دشت برچی استم یک لحظه ارامش ندارم جندال پر اوازه کشور حوزه موجوده فقد به فکر.... است وبس مردم به ستوه امده هر چه عاجل اقدام کنید دزدان ورهزانان مردم را اذیت میکنند جان ومال مردم در خطر است هر روز حادثه وهر شب واقعه در صورت که حوزه مربوط نمیتواند امنیت مردم را تامین کند به مردم محل اجازه سلاح بدهید تا مثل زمان نجیب که بنام گروه مدافعین یود از خود دفاع کنند

>>>   با افراد شرور ودزد ومزاحم بشدت برخورد شود تا دیگر فکرمزاحمت ودزدی وحمله ودرگیری بامردم را نکند، اینها بدتراز تروریستها هستند، برای اینگونه مجرمین مقررات وقوانین سختی وضع کنند، زیرا کسانی که مردم رابترساند هم درقانون شریعت وهم در قوانین کشورهای جهان اول وسوم برای شان مجازات سخت داند .
جوان

>>>   اینهم سند مزدوری طالبان برای آل سعود ...:
اعلامیه امارت اسلامی در مورد اظهارات معاون سفیر عربستان سعودی در کابل

عربستان سعودی یک کشور برادر اسلامی ماست. با بودن اماکن مقدس اسلام در این سرزمین مقدس، این کشور مرکز جهان اسلام شمرده می شود. در زمان حاکمیت پیشین امارت اسلامی با ما روابط نیک و حسنه داشت و یکی از کشورهایی بود که امارت اسلامی را به رسمیت شناخته بود.

حال که قوتهای خارجی به رهبری آمریکا افغانستان را اشغال کرده اند و ملت مسلمان افغان تحت قیادت امارت اسلامی در تلاش برای ایجاد نظامی مطابق به معتقدات اسلامی و آزادیخواهانه خود هستند. در یک چنین دور حساس تاریخ کشور، توقع ما اینست که عربستان سعودی در حل مسئلۀ افغانستان و ختم اشغال رول مثبت ایفاء نماید.

دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر تنها برای حل سیاسی مسئلۀ افغانستان است. برای این منظور از سوی رهبری امارت اسلامی مامور گردیده است که این خود تعهد امارت اسلامی برای حل صلح آمیز را ثابت می کند. تمام تلاش های دفتر سیاسی تنها برای همین منظور بوده و خواهد بود.

امارت اسلامی افغانستان
۱۴۳۸/۱۱/۱۵هـ ق
۱۳۹۶/۵/۱۶هـ ش ــ
۲۰۱۷/۸/۷م

>>>   محترم تحرير كننده مضمون به آقاى مراد برأى چى ميگويى او يك سمبول است به أمريكا يى ها بگو كه كشور را اشغال كرده است حكمرانى بدست انها است مسول همه أين بد بختى ها همه وهمه اشرار بى فرهنگ كه أمريكا توسط پاكستان درس دوزدى كشتار ،چور ، چپاول ، قتل ، وحشت ،وغير وغيره را اموختانده از هفت گانه گرفته تا هشت گانه كه مصروف مزدورى برأى بادارانشان هستند به ياد داشته باشيد كه تاريخ به أين سفاك ها نفرين بى پايان خواهد فرستاد

>>>   قصه مراد هزاره در کله پزی مفت است

>>>   هر بدبختی ایکه درین کشور رخ میدهد، مسئولین درجه اول ان مجاهدین اند که شما به فتخار شان گاوهاقربانی کردید. حالا خود را آرام بگیرید که میگویند:
" خود کرده را نه درد است و نه درمان"

>>>   منطقه استراتژیک میرزاولنگ در سرپل سقوط کرد. ۲۰۰ فامیل توانستند فرار کنند و بقیه در چنگ طالبان گیر مانده اند.

طالبان به دلیل مقاومت دوام‌دار مردم علیه شان، عقده‌مند اند و معلوم نیست با مردم چه می‌کنند. تاکنون ده‌ها خانه را آتش زده و مانع فرار زنان و کودکان می‌شوند.
تمامی راه‌های ارتباطی با مردم قطع است، حتی تماس‌های تلفنی.

با سقوط میرزاولنگ طالبان بسادگی مرکز سرپل را تصرف می‌کنند. میرزاولنگ خط دفاعی مرکز سرپل بود. مسوولان ظالم و بی‌کفایت حالا تماشاگر فاجعه‌ی بزرگتر باشند.
پیام‌های تسلیت تان را آماده کنید.

>>>   قصه جنرال مراد مفت نیست مفهمی اگر این غنی دیونه کررزای بی عقل نمیمانه که اوغان هایش را بکشد همه ادمکش های طالب اوغان های خودشان است چرا هزاره ها را نکشد یک چند تا هزاره بی غیرت است که هیچی غیرت ندارد که از مردم اش دفاع کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است