اگر زیر سلطه طالبان بودیم ...
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۵/۱۶ کد خبر: 136825 منبع: پرینت

این همه کشتار وحشتناک است.
دوست من با شنیدن فجایع منطقه میرزا ولنگ می گفت اگر فرض را براین بگیریم که در 17 سال گذشته زیر سلطه طالبان بودیم واقعا این همه تلفات داشتیم و کی ما را با این همه بیرحمی و قساوت می کشت که حالا کشته می شویم.

در این سال ها که بر ما گذشت حقیقتا مردم ما وحشتناکترین تلفات را داشتند. هیچ مکان امنی در افغانستان نداریم و به مراکز مقدس ما حمله صورت گرفته است. قریه و خانه های ما ویران و مساجد ما با آتش کشیده و خیابانها پر از خون شده است. زندگی که نداریم فقر گلوی ما را می فشارد خیابانها ما پر از گشنه و گدا شده است.

دیروز هرات غرقه بخون شد و امروز "میرزاولنگ" و فردا در جای دیگر. نشانه های نیست که به پایان خون ریزی نزدیک شویم. در کنار طالبان ده ها گروه تروریستی دیگر پیدا شده اند و هرروز آدم می کشند.

اعتراضات و انتقادات و گله و انتظار از دشمن مردم نیست اما مردم از حکومت و از مقامات امنیتی انتظار دارند. دیشب همه مردم مظلوم میرزا ولنگ از نیروهای امنیتی کمک خواستند اما کسی به داد شان نرسید جلادهای غضنفر ده ها نفر از مردم میرزا ولنگ را در یک باغ قتل عام کردند و صد ها خانواده آواره و دربر شدند.

این وضع مردم است فلسفه حکومت برای حفاظت مردم است و این امنیت را نداریم اگر هفده سال زیر سلطه طالبان بودیم هرچه می شد اما این قدر تلفات نداشتیم.

حکومت باید بداند که هضم و تحمل این همه مصیبت برای مردم غیر ممکن شده است. محکومیت جلادان دردی را دوا نمی کند. مردم امنیت می خواهد درست همان حرفی که هراتیها به رییس جمهور گفتند مسجد مارا هیچ آباد نکنید اما امنیت ما را بگیرید و از ما حفاظت نمایید.

محمد ناطقی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرپل
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اگر ماوشما درکوریای شمالی هم میبودیم حالا زنده نبودیم

>>>   حالا این غضنفر که این وسط نوشتی یعنی چه ؟
غضنفر که بمعنی شیر بید !
جمله جلاد غضنفر و تشبیه جلاد به غضنفر بسیار بیمعنا بید !

>>>   ای برادر :
ای قوم را خدا تابع نتانیست. نعوذ بالله تو از خدا بالاتری !!!
از یک لگ وبیست چهار هزار پیامبر یک لگیش برای این قوم فرستاده شده .ای قوم بنی اسرائیل هزار رقم معجزه از پیامبران خود دیدند ادم نشدند حالا ما میخواهیم با یک شورای صلح انها را به راه راست هدایت کنیم .
قران را بخوان اینها از تکذیب پیامبران تا قتل وصلیب کشیدن پیامبران خود گرفته تا گوساله پرستی .وهزاران جنایت دیگر در پرونده اعمال خود دارند.
خدا برای این قوم لجباز از اسمان خوراکهای آسمانی میفرستاد. اینها به راه راست نیامدد.
هتلر که هتلر بود زورش به اینها نرسید.
ناق وقت خود را ضایع نسازید.اینها دست از جهل وگمراهی بر نمی دارند.

>>>   قلم نورالله وليزاده سلام!
"گلبدین حکمتیار، از حکومت انتقاد کرده که به توافق‌نامه صلح با حزب اسلامی پای‌بند نبوده و برخلاف تعهد انجام شده، حکومت 150 تن از اعضای این حزب را، پس از انعقاد توافق صلح با حکومت، بازداشت کرده است.
حزب اسلامی هم متهم به عدم پای‌بندی به توافق صلح با حکومت بوده است.گفته می‌شود این حزب، خلاف تعهد، به جمع آوری سلاح از نزد افراد وابسته‌اش، اقدام نکرده است.
واقعیت از چه قرار است؟
حزب اسلامی در حالی حکومت را به عدم پای‌بندی به تعهداتش متهم می‌کند، که حکومت همچنان متهم است که خلاف اصول و موازین پذیرفته شده، بیشترینه براساس تعلقات قومی، با حزب اسلامی صلح کرده و امتیازهای زیادی را به این حزب واگذارکرده است.
آقای حکمتیار مشخص نکرده که اعضای تازه بازداشت شده حزبش کی‌ها بوده، در کجاها بازداشت شده‌اند و چرا بازداشت شده‌اند؟ اگر این افراد مسلح بوده و به دلیل فعالیت‌های ضد دولتی بازداشت شده‌اند، پس بازداشت شان یک امر عادی است و حزب اسلامی نه تنها حق ندارد از این بابت شکوه کند، بلکه باید به مردم پاسخگو باشد و بشرمد. زیرا این به خوبی تعهد شکنی این حزب را نشان می‌دهد.
یک احتمال دیگر این است که حزب اسلامی در پی توافق صلح با حکومت، در تلاش رها سازی اعضای گروه تروریستی طالبان بوده است که اساس این کار نیز تعلقات قومی دانسته می‌شود. اکثراعضای طالبان، پیشنه حزب اسلامی دارند و بعید نیست که، زندانیان طالبان اعضای حزب اسلامی معرفی شده و از بند رها شوند.
یک احتمال دیگر این است که حکمتیار با طرح این گونه ادعاها، می‌خواهد امتیازهای بیشتری از حکومت بگیرد.
احتمال دیگر این است که آقای حکمتیار در تبانی با تیم تحول و تداوم، با طرح این گونه ادعاها، می‌خواهند تیم اصلاحات و سایر جریان های درون حکومتی مخالف سیاست‌های ارگ را زیر فشارقرار دهند. هدف، شاید خلق این ذهنیت باشد که اگر دوستم، نور و محقق می‌توانند علیه حکومت موضع گیری کنند، حکمتیار نیز می‌تواند. و این که حکومت این همه امکانات ندارد که به هرکه بدهد! شاید ایجاد نوعی توازن قومی، در آنچه که شکل‌گیری اپوزیسیون های درونی حکومتی دانسته می‌شود!
و در آخر، به فرض این که تمام احتمالات فوق‌الذکر، قرین واقعیت نباشد، وای به حال رهبری حکومت وحدت ملی و به ویژه رأس رهبری حکومت، که حتا حکمتیار نیز آنان را «جفاکار» می‌خواند!!"

>>>   ایا کشتار خود تان یاد تان رفته که زیر پای قبر مزاری یکصدو پنجاه انسان را مانند ګوسفند قصابی کردید چی فکر میکنید که کسی خبر ندارد یا مردم خواب است. و یا کسی در انوقت بخاطر کردیت ګرفتن از کفار صدا بلند نکرد

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض تسلیت و احساس همدردی با مردمان این مناطق که به شهادت رسیده اند و دیگر مناطق شیعه نشین که بعدا به شهادت خواهند رسید
دلیل و عامل اصلی این نامه امنی ها به عقیده بنده حضور هزاران هزار نفری از مهاجرین افغانستانی در سوریه و عراق تحت عنوان مدافع حرم و با هدف و آرمان دفاع از حرم های شریف شیعی می باشد
که با حضور این جمع از رزمنده های جهادی ضربات مهلکی بر پیکره داعش وارد شد و علنا داعش به وسیله شیعیان افغان زمینگیر گشت و از هم پاشید
همانطور که می دانید داعش از کشور های گوناگونی نیرو جذب نموده است که بخش قابل توجهیچ از آن از چچن و افغانستان است
با نابودی این گروهک افراد باقی مانده به موطن اصلی خود بازمیگردند
افغانها وهابی که به وطن خود یعنی افغانستان برگشته اند به دلیل انتقامجویی از تشیع و هزاره جات و گسترش عقاید جدید و آبدیت شده خود دست به کشتار شیعیان زده اند
به عقیده اینجانب بهترین کار برای تکرار نشدنی این وقایع این می باشد که شیعیان افغانستان مانند حزب الله لبنان از خود ارتشی شیعی چریکی داشته باشد تا در صورت تهاجم این چنینی تکفیریون داعش و طالب بتوانند از خود دفاع کنند
والسلام واثق


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است