150 خانواده ولسوالی صیاد گروگان طالب و داعش
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۶/۵/۱۶ کد خبر: 136831 منبع: پرینت

طالبان و داعش 150 خانواده را در روستای میرزااولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل گروگان گرفته اند و آنان را نوبتی می کشند.

دفتر مطبوعاتی والی سرپل در خبرنامه ای منتشر کرده است که این 150 خانواده زیر تیغ و گلوله این گروه‌ها قرار دارند و احتمال دارد که هر لحظه یکی پی دیگر به قتل برسند.

سخنگوی والی سرپل می گوید که با گذشت سه روز از سقوط روستای میرزااولنگ بدست طالبان، هنوز مسوولان در مرکز برای سرکوب طالبان و داعش و نجات جان باشندهگان این روستا هیچ کار نکرده‌اند و اگر حکومت مرکزی بزودی برای نجات جان این خانواده‌ها دست بکار نشود، تاریخ سیاه قرن 21 را هیچ افغانستانی‌ فراموش نخواهد کرد.

گروه داعش و طالبان جسد 50 باشنده روستای میرزااولنگ را که روز یکشنبه 15 اسد، کشتند را خانواده‌هایشان تحویل دادند.

گقتنی‌است که طالبان و داعش روز گذشته در هماهنگی با هم، 30 تا 50 تن از باشندگان دره میرزااولنگ ولسوالی صیادِ سرپل بشمول زنان و کودکان را نیز تیرباران کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قتل عام مردم
میرزاولنگ
نظرات بینندگان:

>>>   لعنت بر ع وغ مزدورامریکا وانگلیس

>>>   خداوند این قاتلین مردم مسلمان افغانستان ره نبخشد.

>>>   زادی AZADI
ضرورت صدوراعلامیه یی در باره جنایت طالبان در میرزاو لنگ از جانب ائتلاف نجات افغانستان:
جناب محقق در باره خطر فاجعه میرزاولنگ گفتند که من با داکتر عبدالله صحبت نمودم و از خطیر بودن اوضاع قبل از بروز فاجعه اطلاع دادم و برای سر پرست وزارت دفاع نیز تلفون نمودم.
مسئولیت جدی متوجه سر پرست وزرات دفاع است و مسئولیت بعدی متوجه خود عبدالله عبدالله که چرا از ین موضوع پیهم تعقیب نه نموده و از اجراات قاطع ، عاجل و اضطراری اطمینان حاصل نه نموده است. معلوم میگردد که غنی مانع عملیات شده است که نه زور عبدالله رسیده و نه هم سر پرست وزارت دفاع.
چرا برادران هزاره ما بصورت جمعی به شمول دانش بی خاصیت و خلیلی زبون معا مله گر مشترکن با جناب محقق خواهان بر رسی این جنایت هولناک نا شی از انگیزه های قوی مذهبی-تباری که " مطابق کنوانسیون منع جنو ساید" جنو ساید می باشد به دادگاه بین المللی جزایی مراجعه نمی کنند.
باید ائتلاف نجات افغانستان اعلامیه جدی از اهمال و غفلت جنا یی حکومت وحدت ملی صادر کند.
پ.ن.: چنین غفلتی در قبال مردم تاجیک تیوره نیزصورت گرفته است که نسل کشی میباشد و غنی مسئول آن میباشد.

>>>   از آغاز سرازیر شدن قومی بنام پشتون به خاک خراسان زمین ،
قوم هزاره در جنوب و مرکز این کشوردسته دسته از دست این قوم کشته شدن و از بین رفتند و تا حال این برنامه جریان دارد ..
- دردی از 148 سال قبل از امروز بنام لشکریان عبدالرحمن، و زخم امروز بنام طالب و داعش. و اما در هر عصر و زمانی، هویت اصلی همان پشتون بوده است.
********
این عکس لحظه ی درد آوری است که 148 سال قبل از امروز را روایت میکند. به اساس فتوای شواری علماء وقت و حکم عبدالرحمن مبنی بر قتل عام هزاره ها، مردها را کشتند، کودکان را با پخسه دیوار میخکوب کردند، زنها و پیرمرد های کهن سال را با دم اسب بستند و یا به دهن توب بسته و به طور هولناک بشهادت رساندند.
غفلت بی اکتفای رهبران سیاسی و سنتی هزاره، دوباره زنگ خطریست تا هزاره ها تاریخ تلخ چهل دختران، ارزگان، غور قورماچ، دایزنگی، دایکندی، بهسود، سری پل، بامیان، یکاولنگ و ... یک بار دیگر تجربه کنند.
ادمین ۱۴
بریالی هالند

>>>   سلام دوستان . لعنت خدا بر این مسئولین مزدور که بنام وحدت نه بلکه وحشت ملی را به وجود آوردند و هیچگاه از کیان تمامیت ارضی و ناموس این کشور دفاع نکردند مرگ و ننگ باد بر این خود فروخته ها ننگ و نفرین بر آمریکای جنایتکار که هر روز و در هر نقطه از این دیار و مرز وبوم خون بیگناهان میریزد.
یک درد مند و دلسوز

>>>   این کار از برنامه های طرح ریزی شده خود حکومت است، چیطور حکومت نجات میدهند؟ درتمام قتل عام های که در افغانستان صورت میگیرد با برنامه خود حکومت:غنی ،اتمر و...انجام میشود.

>>>   مقصد ع وغ ارام و زنده باشد پروای مردم را جه دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است