تفاوت استقبال از گذشته تا حال (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۶    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136847 منبع: پرینت

اينكه افغانستانی ها در ميان شان چه مشكلات دارند و مشكلات هايشان در چه وقت و زمان حل مي شود، موضوعي است كه كاملا جداگانه است و در اينجا قابل بحث نيست و اما افغانستانی ها در مجموع خوش ندارند كه ریيس جمهورشان مورد بی احترامی خارجی ها و بيگانه ها قرار گيرند.

بايد اظهار داشت كه در هيچ پروتوكول ديپلماسی و در هيچ كشور جهان ديده نشده است كه يک ریيس جمهور از طرف يک سفير پذيرایی شده باشد. قبلا پادشاهان افغانستان مانند ظاهرشاه و ريیس جمهورهای افغانستان مانند استاد ربانی توسط مقام های بلندپايه دولت ايران در ميدان هوايي آن كشور رسما بدرقه شده و اما اينبار داكتر اشرف غنى از طرف سفير ايران در افغانستان در ميدان هوایی تهران پذيرایی شد.

شايد به اشخاصي كه از دولت ناكام غنى پشتيبانى مي كنند بى تفاوت باشد مگر از نگاه ديپلماسى بزرگترين تحقير و توهين به ریيس جمهور و مردم ما شده است. داكتر غنى وقتي كه مطلع شدند كه از مقامات بلند پايه ايران كسی در فرودگاه تهران حضور ندارد، بايد راسا بدون منتظر دوباره به وطن عودت مي نمودند.


رییس جمهور ایران رییس جمهور افغانستان

رییس جمهور ایران رییس جمهور افغانستان

رییس جمهور ایران رییس جمهور افغانستان



نادر صیقل

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایران
اشرف غنی
نظرات بینندگان:

>>>   بس است برادران عزیزآخر رئیس جمهور ما خودش میداند که درآینده چه باید کرد کوفت خود را خواهد گرفت بار بار آدم بی ....میشود

>>>   خودکرده رانه درداست نه درمان!
دراین موقع حساس که بحث پیرامون آب افغانستان است چگونه رئیس جمهوربه ایران سفرمیکند، ازلحاظ حقوق دیپلماتیک این ضعف دیپلماسی رئیس جمهورراهویدا میکند.

>>>   البته که بایدریس جمهور آن کشور خایین هم خواهد امد به افغانستان اورا هم همی قسم بی قدر کنند ایران وپاکستان خایین بود که مارا به این وضعیت رساند چراتاجکستان مداخله نمیکند این کشور خایین بوده واست همیشه خداوند هردو کشور را در غضب گرفتار کند که تباه شوند مانند مردم بیگناه ما در خون اغشته شوند.

>>>   کرزی رابا دو اسپ استقبال کردند

>>>   چرایکجانبه هم به قاضی میروید وهم یکجانبه قضاوت میکنید؟ غنی باسیاستهای خودخواهانه خود آتشی رادرکشورمان روشن کرده است که دود آن بعدازمردم افغانستان به چشم ایران میرود، زیرا هدف حضورآمریکا درکشورما طبق نظرتمام کاشناسان، کنترل ایران وروسیه است، ناامنی کشورما زمینه حضوروفعالیت تروریستها رادر مرزهای ایران وبه تعقیب آن بهانه حضورآمریکارا نیز در مرزهای ایران فراهم ساخته است، ایران ازاین جهت سخت تحت فشارهاراتحمل کرده وخواب را ازچشم ایرانیان ربوده است، چه کسی این شرایط را بوجودآورده است؟ این کارغنی یعنی خدمت به آمریکا ودشمنی باایران، اکرکشوری درهمسایگی شما اگرچنین خیانتی برای شمابکند، شما ازاوچگونه استقبال میکنید؟ منصفانه جواب دهید. من کشورم رادوست دارم، ولی خون به ناحق ریخته شده مردم ما دراین سه سال اجازه نمیدهد به هرقیمتی ازغنی حمایت کنم، پس غنی همانطوری که درداخل کشورم احترام ندارد درخارج نیزاخترام ندارد، پس غنی یک خاین است، وخائن هیچ جای دنیا احترام ندارد. وقتی غنی به استرالیا رفت که حتی فرش سرخ برایش پهن نشد وتنها والی پایتخت به استقبالش رفت، چرا اینگونه اعتراض نکردید،؟ من مخالف بعض سیاستهای ایران هستم، وانتقاد نویسنده بالا روی اغراض خاض وحانبدارانه است، نه بیطرف ومنصفانه.
جاغوری

>>>   خوب معلوم است که جواب بند ساختن آب و مدیریت منابع ابی که این مسایل را به همرا داردو ما میگویم که ایران منتظر جواب این بی احترامی باشد. شاید جواب دیر داده شود، ګفته اند که هرچه دیر اید درست اید.

>>>   وقتی بلافاصله بعد از کشتار شیعیان هرات در همسایهگی ایران به سفر روانه میشود معلوم است ایران دل خوشی ندارد و نمیتواند بی اثر و بی تفاوت از مساله کشتار شیعیان رد شود.

>>>   اشرف غنی ارزش این را هم ندارد

>>>   خوب است که لنگوته و دو متر تکه سر شانه نه ا نداخته ، خودش که چیزی نیست اما از افغانستان نمایندگی میکند همه اش به ما میرسد وای بر حال ما مردم که نزد مردم سایر کشور های جهان بی وقار میشویم ! تسبیح هم به دستش ، کدام ریس جمهور را دیده باشید که بی وضو و با وضو تسبح در دستش باشد همه اش مسخره است کجاست مشاورین این عالی جناب که همین نزاکت ها را برایش بفهماند!

>>>   ‎بهروز جلال آبادی‎

تاریخ را یک طرف بمانید !
در مشرقی تاجیکان پشتونها را اوغان خطاب میکنند و پشتونها تاجیکان را فارسیوان البته این به معنی توهین و تحقیر بر یک و دیگر نیست بلکه این نام ها هویت و شناخت هر دو قوم است
پشتون = پتان= اوغان
تاجیک = فارسیوان = دهگان
پس چطور فارسیوان اوغان شود ؟؟؟
آیا هموطنان پشتون یا اوغان ما حاضر اند تا هویت تاجیک و یا فارسیوان را بالای خود قبول کنند ؟؟؟
پس اینها از ما چطور توقع دارند تا هویت اوغانی ایشان را قبول کنیم ؟؟؟؟
خداوند تاجیکان را تاجیک خلق کرده است ، تاجیک اوغان شده نمیتواند همان طور که اوغان تاجیک شده نمیتواند

>>>   سلام اولا این شخص نماینده ملت شریف وغیور افغانستان نیست بلکه عروسک خیمه شب بازی در دستان آمریکا وعربستان وهابی است دوما کم اعتنایی به شخصی که نوکر بیگانگان است خدای نکرده در حکم بی احترامی به مردم یک کشور نیست

>>>   من يک سياست مشکوک در نوشته بعضي نويسندگان افغانستاني مي بينم که آتش کينه و تفرقه را در بين ملت افغانستان و کشورهای همسايه دامن مي زنند. اين نوع نوشتجات و برخوردهای غرض ورزانه مطابق بر ميل آمريکا و عربستان و اسراييل هست که جنگ را در منطقه زنده نگاه دارند و از طريق داعش و طالب و غرض ورزان کاری بکنند که منافع آمريکا و نوکرانش محفوظ بماند. مردم افغانستان بايد به خود بيايند و اين نوع دسيسه ها را افشا کنند و کشورشان را در اختيار تفرقه اندازان نگذارند. مردم افغانستان بايد به فکر اتحاد با هم باشند و بجای مهاجرت و تقصيير را به ديگران دادن بايد در فکر ساختن کشور خويش و مقاومت در برابر دشمنان بگيرند. اگر جوانان افغانستان کشور را ترک کنند چه کس مي خواهد آينده افغانستان را نجات بدهد ؟

>>>   تسبیح غنی بی دین جالب است!

>>>   مردم افغانستان ، هر کشوری درگیر مسایل فرقه ای و قومی و مذهبی شد عاقبتش به تباهی و نابودی منجر شد .
و هر کشوری مسایل قومی و مذهبی را نادیده گرفت پیشرفت کرد .

مهدی از تبریز

>>>   شير خانه روباه صحرا. أوغان بى غيرت تو خو هزاره نيستى كه در مانده و بيچاره باشى دالر هاى امريكايي و ريال هاى سعودى بست نيست!؟ چطور خوب راست گفتن كه اوغان غول است !!!

>>>   این همه مهمان را که یک رییس جمهور نمی تواند استقبال کند.
برای پوتین هم وزیر صنعت و معدن رفت.
نویسنده متن یک طرفه به قاضی رفته است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است