حکومت وحدت ملی یا رژیم تبعیض؟!
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136849 منبع: پرینت

نسبت به نگاه و نگرش تبعیض آلود اشرف غنی حتی قبل از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری اش هم شکی نداشتم ولی امروز یک سری سوال هایی که نسبت به عبدالله هنوز اندر این ارتباط حل ناشده نزد مردم باقیمانده بود، به یقین مبدل گشت.

اشرف غنی به نمایندگی از کدام قشر سیاسی خاص به میدان رقابت نیامده بود که تا آخر به آن وفادار باقی می ماند؟! با پول آمریکا و ترفند انگلیس و تقلب خودش به قدرت رسید و تا آخر به این سه آدرس وفادار باقی خواهد ماند ولی عبدالله نه به ارزش های جهاد و مقاومت، نه به حمایت های کلان جمعیت و نه به عرق ریزی های شبانه روزی مردمی که او را تا اینجا رسانیدند وفادار باقی نماند.

در طول سه سال و اندی هیچ امتیازی نخواست یا نتوانست به این آدرس های فربه و مستحق بگیرد که خیر، بلکه با فرو رفتن در لاک خانوادگی اش نشان داد که او اصلا ارزش حمایت های بی دریغ مردمی را نداشته و مردم نسبت به شناخت او دچار اشتباه جبران ناپذیری شده اند.

او همه هم و غم خود را برای به کرسی و معاش رساندن آدم هایی متمرکز کرد که هیچ وجه منطقی و محکمی به ارزش هایی که ظاهرا عبدالله از آن نمایندگی می کند ندارند (مثال های بسیاری وجود دارد که ذکرشان بحث را خیلی شخصی می کند.)

اینکه ما در جنبش رستاخیز تغییر اساس مطالبات را بر استعفای هر دو ذوات فوق نهاده ایم، امر مقبول و نگاه واقعبینانه ای است. هر دو یک سان رهبری یک رژیم با پایه های لرزان مشروعیت سیاسی و فرورفته در تبعیض تیمی هستند که در موجودیت ایشان بر اریکه رهبری حکومت، دولت و نظام در افغانستان روی اصلاحات را نخواهد دید. پس رژیم تبعیض باید جا خالی کند.

برنا صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
عبدالله
نظرات بینندگان:

>>>   برادر محترم سه گذینه از شروع افغانستان بود و حال در اخرین نقطه رسیده
مردم افغان احساس وطن ندارند
مردم افغان تعبیض نشاد دارند
مردم افغانستان در مقابل بول برادر خود را میکشند
در این دوران غنی نیست از اول بود

>>>   آری ما جنگ سالاریم!
واشنگتن پست صدای ارتجاع و استعمار است نه بیانگر و شارح راستی و عدالت. بنیاد نظام بورژوازی بر جعل و تفتین استوار است. واشنگتن پست، نیویارک تایمز، گاردین و ... عروسک های کوکی اند که به ساز استعمار و نظام سود و سرمایه می رقصند. گردانندگان این رسانه های ارتجاعی همیشه برای فاسدترین و مستبدترین سیاستمداران جهان به خصوص جهان سوم لابیگری نموده و چهره ی حقیقت را با یاوه بافی و دروغ پراگنی مسخ می کنند. مقاله ی اخیر واشنگتن پست با لابیگری طالب پروران و داعش گستران و پرداختن کیسه های پر از دالر منتشر شده است و با واقعیت هیچ گونه خویشاوندی و همسویی ندارد.
حقیقت این است که حامیان داعش و طالب در داخل حکومت وحدت ملی همان گونه که علیه دشمن اصلی طالب و داعش (جنرال عبدالرشید دوستم) توطیه گری کردند، با پرداخت رشوه به واشنگتن پست، می خواهند باری دیگر چهره ی حقیقت را مسخ نمایند و دشمنان طالب و داعش را جنگ سالار معرفی کنند.
پیام من به لابی های امریکایی حامیان داعش و تروریسم در افغانستان این است: آری ما جنگ سالاریم و تا اخیر در برابر طالب و داعش و تروریسم می رزیمیم! و دسیسه و تفتین رسانه های طالب پرور و داعش گستر و حامی استبداد و خودکامگی را جدی نمی گیریم و به پشیزی نمی خریم.
گلنور بهمن

>>>   جناب صالحی عبدالله را مردبی کفایت وبی تعهد دانسته وشعورسیاسی اورا زیرسوال برد، درحالیکه عبدالله زرنگ ترازآن است که شما درمورد اوفکرمیکنید، ضرب المثل است که دیوانه در دل خود هوشیاراست، او سالهاست که درزدو بندهای حزبی وقومی درارگ وخارج ازآن دست وپنجه نرم میکند، اوبا این رفتارش ازخود چهره میانه رو ، مصلح وحلقه وصلی میان احزاب واقوام وفردمطیع واهل معامله با آمریکا وشرکایش نشان میدهد، تا در نوبت بعدی به عنوان رئیس جمهور برسرکار شود، اومیداند که رئیس جمهور درکشورما با انتصاب قدرتهاست نه آراء مردم.
جاغوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است