سناتوری که می‌تواند ترامپ را سرنگون کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۴    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136850 منبع: پرینت

«چارلز گراسلی»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آیووا» به عنوان بازیگری با نقش محوری در مناقشات پیرامون تبانی رییس‌جمهور آمریکا با روسیه است.

وبگاه کنگره آمریکا، «هیل»، از یک سناتور به نام «چارلز گراسلی»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «آیووا» به عنوان بازیگری با نقش محوری در مناقشات پیرامون ارتباط «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا با روسیه یاد کرده است.

«گراسلی» در جایگاه رییس کمیته قضایی مجلس سنا اعضای خانواده ترامپ و دستیاران آنها را به خاطر نقششان در مناقشات پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به احضار مقابل این مجلس تهدید کرده است.

او به علاوه در درگیری‌های بین «جف شسنز»، وزیر دادگستری آمریکا و دونالد ترامپ، طرف سشنز را گرفته و از او خواسته خودش را از تحقیقات وزارت دادگستری درباره تبانی ترامپ و روسیه کنار بکشد.

این سناتور به علاوه بعد از انتقادات علنی «سشنز» از ترامپ که احتمال اخراجش را تقویت کرد کاخ سفید را تهدید کرد که در سال جاری هیچ جلسه‌ای برای بررسی صلاحیت وزیر دادگستری برگزار نخواهد کرد.

گراسلی سابقه انتقاد تند از ترامپ با نگارش نامه به او را هم دارد. ماه ژوین بعد از اینکه ترامپ گفت که تنها رییس کمیته می‌تواند از قوه مجریه درخواست‌های رسمی داشته باشد، گراسلی در نامه‌ای به ترامپ نوشت: «این حرف مزخرف است.»

کمیته زیر نظر گراسلی، قصد دارد به زودی هم جلسه استماعی در سنا از «جیرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ تحقیق کند. این کمیته، به علاوه در حال تحقیق درباره یادداشت‌هایی است که قبل از ارخراج «جیمز کومی» از ریاست اف‌بی‌hی میان او و ترامپ رد بدل شده است.

بسیاری از رسانه‌ها و تحلیل گران مسایل سیاسی در آمریکا اقدام «دونالد ترامپ» در اخراج رییس «اف‌بی‌آی» را با وقایع رسوایی «واترگیت» که به استیضاح و عزل ربیس‌جمهور وقت آمریکا منجر شد مقایسه کرده‌اند.

20 اکتبر سال 1973 «ریچارد نیکسون» در اقدامی جنجالی دادستان ویژه مامور تحقیق درباره «رسوایی واترگیت» را از سمتش برکنار کرد. «نیکسون» در این پرونده متهم به مامور کردن عوامل اف‌بی‌آی برای ورود به ساختمان هتل واترگیت، محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دمکرات و کار گذاشتن دستگاه‌های شنود در آن بود.

تحلیل گران این حادثه را با اقدام چند ماه پیش ترامپ در اخراج رییس «اف‌بی‌آی» مقایسه و پیش‌بینی کرده‌اند که وی نیز به سرنوشت نیکسون، یعنی استیضاح و عزل دچار خواهد شد.

در صورتی که این ادعا دست باشد، سناتور گراسلی، از نقشی محوری در این راستا برخوردار خواهد بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است