هیچ قضیه فسادی پنهان نمی ماند
کنفرانس مبارزه مشترک با فساد اداری، بمنظور حمایت و تقویت نقش نیروهای امنیتی برگزار می شود و یکی از اهدافش این است که ظرفیت و توانایی رزمی نیروها بالا برود و جان بازی آنان زیر سوال نرود 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136875 منبع: پرینت

کنفرانس مشترک مبارزه با فساد اداری در سکتور دفاعی و امنیتی امروز سه شنبه 17 اسد در کابل با حضور رییس جمهور، معاون دوم ریاست جمهور، دادستان کل، روسای ادارات، سفرا و مسوولان نهادهای بین المللی، نمایندگان مردم و مسوولان دادستانی ها برگزار شد.

این کنفرانس برای مدت سه روز با اشتراک 350 تن از مسوولان و آگاهان ادامه می یابد و در آن تفاهمنامه همکاری مبارزه با فساد اداری میان دادستانی کل و وزارت های دفاع، داخله و ریاست عمومی امنیت ملی امضا می گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، محمد فرید حمیدی، دادستان کل کشور در این مراسم درخصوص نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت: برای اولین بار است که در تاریخ کشور، نیروهای امنیتی بی طرف و غیر سیاسی داریم که وطن پرستانه از حقوق و آزادی های مردم و پروسه های دمکراتیک دفاع می کنند.

حمیدی گفت: کنفرانس مبارزه مشترک با فساد اداری، بمنظور حمایت و تقویت نقش نیروهای امنیتی برگزار می شود و یکی از اهدافش این است که ظرفیت و توانایی رزمی نیروها بالا برود و جان بازی آنان زیر سوال نرود.

دادستان کل، درخصوص تفاهمنامه میان اداره دادستانی و نهادهای امنیتی و دفاعی اظهار کرد: براساس این تفاهمنامه، دیتا بیس یا مرکز اطلاعات مشترک میان دادستانی و نهادهای امنیتی ایجاد می شود و از این پس هیچ قضیه ای پنهان باقی نمی ماند و هر نهادی می داند کدام پرونده در کدام مرحله از بررسی قرار دارد و از این طریق به مردم اطمینان داده می شود که مبارزه با فساد با دقت و سرعت پیش می رود.

وی بیان کرد: کار دادستانی تنها مبارزه عدلی و قضایی نیست و بلکه ریشه ها، عناصر و عوامل فساد و آسیب هایی که فساد زایی می کنند را شناسایی و خشکانده می شوند. براساس مکانیزم ها و موافقتنامه هایی که در این کنفرانس سه روزه، بدست می آید، جلوی پراکندگی ها در داخل و میان ادارات گرفته می شود و مخصوصا در بخش های ساختاری و تدارکات که در عرصه اکمال و توزیع عینیات مختلف لجستیکی و حربی فساد در آن جریان دارد، اصلاحات صورت می گیرد.

این مقام کشور، درخصوص کسانیکه صلاحیت استعمال سلاح و قوت را در کشور دارند بیان کرد: در افغانستان تنها نیروهایی که صلاحیت و استعمال قوت و اسلحه را دارند، نیروهای امنیتی و دفاعی هستند و قانون بصورت مشروع. حق استفاده از سلاح را به آنها می دهد و تنها چیزی که قدرت آنها را مهار و محدود می کند، قانون است و این حق تاجاییکه برای ایجاد امکانات و فضای مناسب، حفظ حقوق و آزادی های مردم باشد، محفوظ است.

حمیدی بیان کرد: قانون پذیری در میان نیروهای دفاعی و امنیتی در حال رشد است. نیروهای امنیتی کشور در جنگی هستند که دشمن به هیچ اصلی پایبند نیست اما نیروهای کشور با قبول مشکلات با یک دست مبارزه می کنند و دست دیگرشان را قانون، ارزش های دینی، فرهنگ و تعهد در برابر مردم بسته است و منصفانه بدون جنایت جنگی می جنگند و دنیا به این معترف است که نیروهای کشور تحت هر فشار روانی ، با رعایت قانون جنگ می کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد اداری
حمیدی
نظرات بینندگان:

>>>   حمیدی آغا!
راست میگی که:"هیچ قضیه فسادی پنهان نمی ماند"
چون خود مفسدین دو چیز را "پنهان" نمیکنند و حتی به آن افتخار هم میکنند:
یکی جاسوس بودن سازمانهای استخباراتی کشورهای بزرگ.
دوم: پول حرام پیدا کردن!!!!!!

>>>   Dastagir Rezai
امروز پس از یک ونیم ماه اتحادیه صادرکنندکان میوه ی تازه پروژه دهلیز هوایی اشرف غنی احمدزی را ناکام خواندند ، اما من از همان روز نخست این طرح را ناکام خواندم وگفتم که به دلیل غیر اقتصادی بودن این طرح پایدار بوده نمی تواند. اکنون نیز می گویم که حتا در صورت انتقال منظم کالاها باز هم به دلیل بلند بودن قیمت تمام شد کالا مزیت رقابتی نمی داشته باشد. سوسیدی دولت در هر کیلو نزدیک به ۶۰ سنت یک امر موقتی خواهد بود. هر روزی که قطع شود، بخش خصوصی از ادامه آن عاجز است ودولت هم نمی تواند در درازمدت به این کارش ادامه دهد. بهترین راه حل احیای بازار سنتی وعنعنوی پاکستان است که باید در این زمینه تلاش شود. افغانستان تجربه ناکام دهلیز هوایی با اتحادشوری سابق را در دهه ۶۰ دارد.
مشاوریت اقتصادی وتک رویی آقای غنی در تصمیم گیری جوابگوی پیآمد این طرح استند.

>>>   مزدورِ مزدور کیست؟
در یازده ولایت کشور بجای روپیه افغانستانی کلدار پاکستانی رواج دارد.

>>>   جنایات این تکنوکرات های غربی بیشتر از جهادی های کثیف است در ۲ سال حکومت غنی وطن فروش ۷۵ هزار مردم ما کشته شده و در ۱۷ سال با کرزی طالب ۱ میلیون هموطن مارا قتل عام کردند

>>>   جهادى خس دزدى كرده يگان قصر و موتر ميخرد و سرمايه دزدى شان در داخل كشور است. اما تكنوكراتها غرب دزدى هاى ميليون و مليارد دالرى ميكنند و همه را به كشور هايكه بود و باش دارند انتقال ميدهند مانند امريكا، انگلستان، سويس، كانادا و غيره. كشور هاى غربى هم به نفع ايشان تبليغ ميكند.
دزدان بزرگ كرزى و برادرانش، غنى، اتمر، استانكزى، فاروق وردك، زاخيلوال، داودزى، اكيل حكيمى و دها تن ديگر.

>>>   هروقت محاکم افغانستان استقلالیت خاص داشت باز مردم افغانستان بالایشان باور کامل دارد در غیران هیچ کسی باور ندارد که انهاعدالت میکند

>>>   فاسد اصلى جنايات و دزدى ها كرزى و برادرانش و زاخيل وال و وردك بزرگترين ننگ وطنم ميدانم تف بر كسيكه از بول يتيمان و بيوه زنان و خانواده هاى سربازان شهيد قصرها ساختند و پول اندوختند!! .....

>>>   كسانكه از امريكا آمدند، نود درصد دزدى را همينا كردند، اينها سازمان هاى كمك رسانى جهانى را ميشناختند، به ميليارد دزدى كردند.
اما دزدى و چپاول خود را بنام دگران بى اندازه تبليغ كردند...

>>>   Raheel
مشکل اصلی مردم ما ارگ است. طالب و داعش زادۀ بیکارگی، کجروی، غدر، برنامه های پیدا و پنهان قومی و مزدوری ارگ نشینان است. پاکستان و تروریزم بهانه یی بیش نیست!
سر این مار در ارگ است!

>>>   سخن و هنر/speech and art

آیا میدانستید؟
در سر زمین بنام افغانستان که دارائی نیروی هوای از قبیل جت ها جنگنده و هلیکوپتر جنگی می باشد...و استخبارات بیش از ۴۵ کشور جمع شده تا تروریستان را نابود کند...اما افسوس آب از آب تکان نمی خورد و جوانان اردوی ما با تمام تجهیزات شان به جاده چهار طرفه مرگ فرستاده می شود و هیچ کسی پاسخ کو نیست......
کجاست دولت؟؟؟
کجاست مسولین امنیتی؟؟
که پاسخ جان این جوانان را می دهد؟؟؟؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است