برنامه چهارساله برای مبارزه با فساد داریم
برای رسیدن به اهداف مبارزه علیه فساد اداری در دراز مدت، مطابق برنامه چهارسال آینده انکشافی اردوی ملی اقدامات لازم را انجام می دهیم 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۱    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136879 منبع: پرینت

کنفرانس مشترک مبارزه با فساد اداری در بخش های دفاعی و امنیتی در کابل برگزار شد.در این کنفرانس، محمد اشرف غنی رییس جمهور، سرور دانش معاون رییس جمهور، رییس مجلس سنا، دادستان کل، سرپرست وزارت دفاع، رییس امنیت ملی و تنی چند از مقام های دفاعی کشور حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، امروز سه شنبه 17 اسد 96 ، جنرال طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع، در این مراسم گفت: فساد یک چالش جدی و اثرگذار بر سطح احظارات محاربه ای، قابلیت های رزمی و امور محوله منصوبین قطعات اردو می باشد. با رعایت و درک درست از احکام قانون و اساس های مسلکی و تخصصی در پروسه کشف، تحقیق، رسیدگی و اصلاح نظام کادری، تشکیلاتی و تدارکاتی، اقداماتی در وزارت دفاع ملی انجام شده است. وزارت دفاع ملی در امر مبارزه با فساد اداری گام های عملی و جدی را برداشته و بر تعهدات دولت جمهوری اسلامی افغانستان در برابر جامعه بین المللی خود را ملزم و مکلف می داند.

وی افزود: همانگونه که رییس جمهور افغانستان، در کنفرانس ها و مجالس بین المللی برای حساب دهی هر دالر کمک ها و مالیات ها، تعهد سپرده اند و تاکید دارند، رهبری وزارت دفاع ملی به تطبیق هدایات و تعهدات حکومت وحدت ملی متعهد بوده و در این راستا به منظور ایجاد شفافیت و حسابدهی گام های عملی برداشته و اقدامات را انجام داده است.

بهرامی، در این خصوص بیان داشت: ما برای تحقق مبارزه موثر علیه فساد کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری را در وزارت دفاع ملی ایجاد نموده ایم تا کمیسیون متذکره، فساد را در بخش های مختف اداری، مالی، لوجیستیکی، تدارکاتی، سوء استفاده از صلاحیت های وظیفه ای، اکتساب غیر قانونی سلاح ومهمات و فساد اخلاقی شناسایی و در از بین بردن آن اقدام عملی نماییم. علاوه بر آن وزارت دفاع ملی برای انسجام بهتر فعالیت های ضد فساد بردها و کمیته های مبارزه علیه فساد را در سطوح ذیل تشکیل نموده است.

سرپرست وزارت دفاع در ادامه این موارد می گوید: تشکیل برد عالی مبارزه علیه فساد تحت ریاست وزیر دفاع ملی، کمیسیون عالی مبارزه با فساد تحت نظارت استخبارات استراتژیک وزارت دفاع ملی، ایجاد کمیته های شفافیت، حساب دهی و ایجاد اداره سالم در سطح قل اردوها و فرقه ها و لواها برای انسجام بهتر کار پالسی های ذیل را تدوین نموده ایم. پالسی مبارزه با فساد، پالسی کنترل داخلی، مکانیزم تعقیب و پیگیری قضایای فساد، رهنمود فعالیت کمیته های شفافیت در سطح قل اردوها، فرقه ها و لواها، طرزالعمل تطبیقی سیستم کنترل داخلی در قرارگاه وزارت دفاع ملی، قوماندیت های مستقل و قوماندیت های حمایتی قطعات و اردو. تدوین پلان مبارزه با فساد برای انکشاف اردوی ملی در چهار سال آینده، ثبت اشاعه دارایی های جنرالان و بست های تدارکاتی مالی و لوجیستیکی و منابع بشری.

وی، همچنان به ذکر موارد پروسه ها می پردازد و می گوید: پروسه ثبت اشاعه دارایی ها در وزارت دفاع ملی در دو مرحله عملی گردیده و اسناد آن رسما به اداره عالی مبارزه علیه فساد اداری ارسال شده است. پروسه هرمس در وزارت دفاع ملی جهت ارزیابی کمیت موجود پرسنل جریان دارد. گروه های تفتیش در موارد گوناگون قطعات را بررسی و نظارت می نمایند و اجرایات ناقص و تخلفات را در بخش های لوجیستیک، تجهیزات نظامی، استحکامات، موجودی پرسنل، تعیینات غیر عادلانه، مشکلات در اعزام و بورس ها، غصب ملکیت های وزارت دفاع ملی، تابع جستام ها، تلفات و ضایعات و نظارت از حقوق بشری در توقیف گاه ها و محابس بررسی و اقدامات مقتضی را اتخاد و عملی نماید. اجرایات عدلی و قضایی نهادهای حقوقی وزارت دفاع ملی. یکصد و بیست و دو جرایم سوء استفاده از صلاحیت های وظیفه ای، اخذ رشوه، تذویر، جعل اسناد و اختلاس شامل حال سیصد و سی و یک نفر به سارنوالی های محترم مبارزه با جرایم فساد اداری این مرکز و مرکز عدلی و قضایی جرایم سنگین محول گردیده است. که از این جمله به تعداد پنجاه و هشت دوسیه از طرف محاکم ذی صلاح صدور حکم گردیده و شصت و پنج دوسیه تحت داوری می باشد.

بهرامی، در خصوص املاک وزارت دفاع ملی بیان داشت: وزارت دفاع ملی بیش از شش هزار جریب زمین داشت است که از این جمله پنج هزار و هشتصد جریب آن تحت دعوا قرار دارد که در اثر تلاش ادارات حقوقی، دو هزار ودوصد چهارده جریب آن از طریق محاکم به نفع وزارت دفاع ملی فیصله و هفده دوسیه دیگر تحت دوران مراجع عدلی و قضایی قرار دارد.

وی در خصوص برنامه هایآینده وزارت دفاع گفت: برای رسیدن به اهداف مبارزه علیه فساد اداری در دراز مدت، مطابق برنامه چهارسال آینده انکشافی اردوی ملی اقدامات لازم را انجام می دهیم. وزارت دفاع ملی کار کمیسیون مبارزه علیه فساد اداری را در جلسات منظم گزارش دهی پیگیری و تصامیم عملی و جسورانه را اتخاذ نموده و اتخاذ می نماید. برای رسیدن به اهداف مبارزه علیه فساد و جابجایی کادرهای جوان، متعهد، مسلکی، اقدام و نیروهای موجود را بازنگری می نماییم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد اداری
دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   اسمای اشتراک کنندگان در کنفرانس چون
"محمد اشرف غنی رییس جمهور، سرور دانش معاون رییس جمهور، رییس مجلس سنا، دادستان کل، سرپرست وزارت دفاع، رییس امنیت ملی و تنی چند از مقام های دفاعی کشور " نشان میدهد که بهرامی آغا را هم بخاطر این آورده اندکه با برنامه چهار ساله!!! مردم افغانستان را 4 سال دیگر فریب دهد و "وظیفه" خود را در مقابل امریکا و انگلیس خوب انحام دهد.

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
در سر پل قتل عام جریان دارد اما اینجا درکابل موضع و درگیری ارگ ایشچی و ایشچی‌سازی مناسبات سیاسی است. با پر رویی تمام ارگ تاکید می‌کند که ما در جنگ نسبت به سال‌های گذشته، دست بالا داریم و دشمن را در میدان‌ها شکست داده‌ایم؛ با تاسف این درحالی است که کودک، زن، مرد در سرپل گروگان گرفته می‌شود، کشته و تیرباران می‌شود؛ تا هنوز اقدام عملی ارگ در برابر این فاجعه و قتل عام صفر است. مردم که کشته شد، قتل عام که صورت گرفت، دشمن که به هدف خود دست یافت؛ طبعا که دشمن آنجا ایستاد نمی‌شود، بعد ارگ می‌رود جای خالی دشمن را تصرف می‌کند؛ نوشدارویی بعد از مرگ سهراب!

>>>   Dastagir Rezai
امروز پس از یک ونیم ماه اتحادیه صادرکنندکان میوه ی تازه پروژه دهلیز هوایی اشرف غنی احمدزی را ناکام خواندند ، اما من از همان روز نخست این طرح را ناکام خواندم وگفتم که به دلیل غیر اقتصادی بودن این طرح پایدار بوده نمی تواند. اکنون نیز می گویم که حتا در صورت انتقال منظم کالاها باز هم به دلیل بلند بودن قیمت تمام شد کالا مزیت رقابتی نمی داشته باشد. سوسیدی دولت در هر کیلو نزدیک به ۶۰ سنت یک امر موقتی خواهد بود. هر روزی که قطع شود، بخش خصوصی از ادامه آن عاجز است ودولت هم نمی تواند در درازمدت به این کارش ادامه دهد. بهترین راه حل احیای بازار سنتی وعنعنوی پاکستان است که باید در این زمینه تلاش شود. افغانستان تجربه ناکام دهلیز هوایی با اتحادشوری سابق را در دهه ۶۰ دارد.
مشاوریت اقتصادی وتک رویی آقای غنی در تصمیم گیری جوابگوی پیآمد این طرح استند.

>>>   منببع_موثق_از_وزارت_دفاع
ریس جمهور و حلقات پشتون در ارگ مانع آغاز عملیات ها در مقابل تروریست ها در چهار روز گذشته در سرپل شده اند.
گفته میشود که قوماندان طالبان بنام "غضنفر" که جنایات تحت نظر او صورت گرفته است از زمانی که "حنیف اتمر" وزیر امور داخله بود، توسط #جنیف_اتمر اکمال و تجهیز میشد و انواع مختلف سلاح برایش داده شده بود.
ادمین ۲
وزیری

>>>   جهادى خس دزدى كرده يگان قصر و موتر ميخرد و سرمايه دزدى شان در داخل كشور است. اما تكنوكراتها غرب دزدى هاى ميليون و مليارد دالرى ميكنند و همه را به كشور هايكه بود و باش دارند انتقال ميدهند مانند امريكا، انگلستان، سويس، كانادا و غيره. كشور هاى غربى هم به نفع ايشان تبليغ ميكند.
دزدان بزرگ كرزى و برادرانش، غنى، اتمر، استانكزى، فاروق وردك، زاخيلوال، داودزى، اكيل حكيمى و دها تن ديگر.

>>>   او غول نامسلمان عامل همين كشتار وخون ريزي كيست بجز اوغان كسي ديگري نيست شما نمي بودين حكومت قومي نسازيد نه جنگ است نه خون ريزي عامل همه بدبختي شما وحشي هاي تروريست هستيد
بسیار بی ناموس آدم بودی هیچ شرم و حیا نداری، در روز روشن مانند خورشید تابان هزاران جنایت را میکنی و بعد میایی بی شرمانه سخن از وحدت و اصلاحات میگی ....

>>>   هروقت محاکم افغانستان استقلالیت خاص داشت باز مردم افغانستان بالایشان باور کامل دارد در غیران هیچ کسی باور ندارد که انهاعدالت میکند

>>>   كسانكه از امريكا آمدند، نود درصد دزدى را همينا كردند، اينها سازمان هاى كمك رسانى جهانى را ميشناختند، به ميليارد دزدى كردند.
اما دزدى و چپاول خود را بنام دگران بى اندازه تبليغ كردند...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است