رویداد خونین 17 اسد 96، یادآور خاطره تلخ تاریخ
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۱    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136881 منبع: پرینت

در هفدهم اسد سال 1377، طالبان در پی اشغال شهر مزار شریف، اقدام به قتل عام مردم کردند و در نتیجه صدها انسان قربانی شد و یک رویداد تلخ، ثبت تاریخ جنایات بشری گردید.

حالا که سال ها از آن رویداد تلخ سپری شده است، یکبار دیگر این گروه متحجر و خون آشام در کنار داعشیان، دست به کشتار دسته جمعی باشنده های روستای میرزا اولنگ ولایت سرپل زده اند و تا این دم جان ده ها انسان بیگناه را گرفته اند.

اگر در حادثه خونین 17 اسد، تنها نیروهای مقاومت در برابر طالبان می جنگید، طالبان 90 درصد خاک افغانستان را اشغال کرده بودند، اما امروز در موجودیت نیروهای همکار بین الملی و نیروهای امنیتی افغان، مردم بیگناه و مظلوم سرپل، قتل عام می شوند و کسی پاسخگو نیست.

حکومت افغانستان، نهادهای بین المللی، سازمان ملل متحد و حقوق بشر چرا در‌ برابر جنایات بشری در سرپل، جوزجان، هلمند، قندهار، بدخشان، غور، تخار، قندوز و بسا نقاط دیگر کشور سکوت کرده اند، مگر این قربانیان شهروندان این کشور نیستند، اینها مستحق مرگ روزمره و سکوت شما اند؟

جنرال عطا محمد نور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرپل
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   قتل عام برج اسد سال 1377 مزار شریف (شاهدش بودم) و قتل عام میرزا ولنگ ولایت سرپل دو رویداد جداگانه نیست بلکه تداوم جنایت گروه تروریستی،سفاک،جاسوس و نوکر حلقه بگوش متجاوزین است .از مطالعه سیاست بعضی ازکشور ها که ظاهرآ دوست (دشمن واقیعی ) افغانستان خود را معرفی نموده اند ،چنین بر می آید که به خاطر رسیدن به اهداف و منافع شان مردم افغانستان را منحیث یک وابزار خوب کاملآ به قربانی گرفته اند .دولت پوشالی وحدت ملی هم جز تعقیب و اجرای پروژه های خارجی ها(باداران شان) مسولیت دیگر ندارند.بدینترتیب مردم یا کشته شوند و یا وطن ترک کنند راه سوم نیست!چون این ملت هیچوقت صاحب این خاک شده نتوانستند.

>>>   ای قوم را خدا تابع نتانیست.
از یک لگ وبیست چهار هزار پیامبر یک لگیش برای این قوم فرستاده شده .ای قوم بنی اسرائیل هزار رقم معجزه از پیامبران خود دیدند ادم نشدند حالا ما میخواهیم با یک شورای صلح انها را به راه راست هدایت کنیم .
قران را بخوان اینها از تکذیب پیامبران تا قتل وصلیب کشیدن پیامبران خود گرفته تا گوساله پرستی .وهزاران جنایت دیگر در پرونده اعمال خود دارند.
خدا برای این قوم لجباز از اسمان خوراکهای آسمانی میفرستاد. اینها به راه راست نیامدد.
هتلر که هتلر بود زورش به اینها نرسید.
ناق وقت خود را ضایع نسازید.اینها دست از جهل وگمراهی بر نمی دارند.

>>>   امنیت باید محلی شود
ما در مقابل تمام مردم افغانستان مسوول هستیم؛
اما پیشنهاد من این است که امنیت باید محلی شود. منظور من از این طرح برای محلی شدن امنیت این است که سربازان ما در مناطقی که بیشتر می شناسند و بلد هستند و از همان منطقه هستند باید به دفاع بپردازند.
ما در بدخشان طی این دوسال حکومت خیانت ملی هشت هزار جوان بدخشانی را شهید دادیم. اگر چهار هزار بدخشانی در کندز ، تخار و بدخشان می جنگید امنیت آن مناطق تامین میشد. اما وقتی در مناطقی می جنگند که منطقه را بلد نیستند و نمی شناسند، در مناطقی می جنگند که همرزمش او را تسلیم دشمن میکند چگونه میشود امنیت تامین شود؟
سخنان سه ما قبل دکتر پدرام در شورای ملی.

>>>   جنرال درکنار نام افرادیکه هیچگاه مکتب نظامی نخوانده اند زیب ندارد

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک..
به نزد خدا وند ج شهادت بده وبگو به معصومیتم قسم
که دستم به هیچ گناه آلوده نبود
ومرا به چی جرمی وبا صدای بلند نام تو
( الله اکبر) به رگبار بستند؟
بگو خدا یا .....!
مگر جنتت با ریختن خون ما به آنها میسراست ؟؟؟
درد نوشت : کودک معصوم میرزا ولنگی_ ولایت سرپل

>>>   درود بر جنرال نورکجاست وجدان بیدار کجاست عقل سلیم

>>>   جناب نور ، آیا جناب ژنرال دوستم را به خاطر افشای شمال خانه نشین و از کشور تبعید نه کرد؟ و این حاصل همان افشا گری است دیگه، چیزی که دولت همینه می خواست هدفش رسید، گور بابای چند فامیل ، فامیل رهبران دولتی که نیست مردم بی دفاع شمال است ، مردانی که توقع شان از دولت ، امنیت جان و مال شان هستند ، الان هم انون از دست داده ، به کدام خدا پناه ببرند؟به خدای آسمون ؟و یا خدای زمین .

>>>   حالا هم شما خائنين با ظلم و خيانت هاي تان زمينه آمدن طالب و داعش را فراهم نموده ايد، و به زودي شاهد آمدن طالب و گريز شما بخارج مرز خواهيم بود.

>>>   Ghaznavi
270 سال می‌شود که افغانستان توسط پست ترین انسانهای روی زمین اداره میگردد به همین دلیل است که عقب‌مانده‌ترین کشور در روی زمین است چون نوکران انگلیس و پاکستان در راس قدرت بودند

کم مانده بخیر انشالا جهاد علیه پشتون شروع میشود اینها آدم نمیشوند باید از نقشه زمین گم شوند وطن فروش های بغیرت!!!!! تاحالا از کدام قوم دیگری چنین الفاظ مزخرف شنیده‌اید؟ ؟؟؟

دو صد هفتاد سال است که با ‌یک .....کثیف و آمده از کوه‌های سلیمان در سناچ ( کیسه ) افتاده‌ایم و روزگار ما با این تیره (قوم) ددمنش هر روز بدتر از دیروز می‌شود . نمیدانم با کدام خرد (منطق ) با اینها گپ زد ؟

>>>   منببع_موثق_از_وزارت_دفاع
ریس جمهور و حلقات پشتون در ارگ مانع آغاز عملیات ها در مقابل تروریست ها در چهار روز گذشته در سرپل شده اند.
گفته میشود که قوماندان طالبان بنام "غضنفر" که جنایات تحت نظر او صورت گرفته است از زمانی که "حنیف اتمر" وزیر امور داخله بود، توسط #جنیف_اتمر اکمال و تجهیز میشد و انواع مختلف سلاح برایش داده شده بود.
ادمین ۲
وزیری

>>>   ملا گفت: هیچ چیزی در جهان بدون خواست الله صورت نمی گیرد.
نماز گراز ساده سوال کرد: پس در جنایت طالبان و داعش الله هم شریک است؟
ملا عصبانی شده گفت: لعنت به تو کافر که این رقم سوال می کنی.
آدمک ساده: ملا صاحب خواستم بزرگی الله و علم شما را معلوم کنم

>>>   Ariaie
..
مردم بايد براى دفاع از جان، مال و ناموس خود به صورت بنيادى بينديشند و به حركت بيفتند. دولت نه تنها توان دفاع از مردم ندارد بلكه ضعف و عدم كفايت دولت، ضعف مدريت جنگى، عدم جديت در مقابل تروريزم ، سوء استفاده از وحشت براى امتياز گيرى هاى سياسى درون دولت ، عملاً در مسير وحشت و ترور همكار واقع شده و هيچ شكى برجا نگذاشته است كه انتظار دولت نشستن عملاً انتظار مرگ نشستن است و در بسيارى از مناطق و موارد اين مسله ثابت شد و خون هاى زيادى ريخته شد. بناً مردم بايد دفاع مردمى را مهم تر از نان دسترخوان خود دانسته ان را نخستين اولويت و تنها شرط ادامه حيات خود بدانند. نبايد به هيچ تروريست ، حامى ترويست و خانواده هاى كه براى تروريست اولاد خود، خانه خود، و امكانات خود را در اختيار شان مى گذارند فرصت جنايت داد. يكبار ديگر برايتان تكرار ميكنم اگر خودتان در دفاع از خود همت نكنيد و همنگونه كه كورد ها در عراق از خود دفاع كردند، اگر دفاع نكنيد منتظر دولت ماندن منتظر مرگ بودن است!

>>>   اصل ماجرای میرزا اولنگ:

"یادآوری مهم در مورد فاجعه میرزا اولنگ:

یک: هیچ عکسی تا هنوز از کشته‌ها، زخمی‌ها و بربادی مردم منتشر نشده و عکس‌های منسوب به میرزا اولنگ از بقیه حوادث اند. حرفوی برخورد نموده، اگر می‌خواهید دادخواهی یا اطلاع‌رسانی کنید به متن اکتفا نمایید.

دو: دو نوع گروگانگیری وجود دارد. یکی گیرمانده‌ها در میرزا اولنگ که بخشی از آن‌ها براساس توافق قرار است به مرکز سرپل منتقل شوند. دیگری یک گروه ۸۰نفره است که بیشتر از ۳۰تن آنان دختران جوان و زنان میان‌سال استند که توسط گروپ غضنفر روز شنبه از میرزا اولنگ به مناطق نامعلوم انتقال داده شده اند. طبق آخرین اطلاعات این افراد به یکی از مناطق ولسوالی درزاب جوزجان منتقل شده اند.

سه: ربوده شدن دختران و زنان یک مساله حیثیتی و ناموسی است. مقامات محلی و مردم به دلیل حساسیتی که این موضوع خلق می‌کند از تایید آن انکار می‌کنند، اما من با ثبوت این مساله را نوشتم تا ابعاد این جنایت پوشیده نماند.

چهار: جنایت نباید به نام داعش ختم شود. داعش یک روپوش است و برای توجیه بی‌کفایتی حکومت ایجاد شده است. قمندان غضنفر که عامل بیشترین کشتار و ربودن دختران و زنان است عضو گروه طالبان است. عامل این جنایت طالبان استند و به شریکان جنایت برای توجیه غفلت و ستم شان کمک نکنید.

پنج: ۸۰تن ربوده‌ شده که ۳۰تن شان زنان اند را با گروگان‌ها در مرکز میرزا اولنگ اشتباه نگیرید."
مختار وفایی

>>>   هزاره ها همه روز قتل عام میشن، ولی هنوز هم مثل گوسفند در فکر افشار ماندن. افشار ی که اصلن واقعیت ندارد بجز یک توطئه که توسط اغونها راه انداخته شده

>>>   نگاه کنید به این شکوفه های پر پر شده به دست های کثیف ....های جنایت پیشه افغان های جنایت پیشه پشتون های یهودی درنده خوب نگاه کنید.

انگاری خداوند بزرگ ....درنده وحشی ...افغان ....وش را برای جنایت خلق کرده که هر روز جنایت پشت جنایت بآفرینند این قوم درنده از روزی که به عنوان پیش مرگ سرباز های انگلیس های انگل از دامنه کوه های سلیمان به سرزمین خورشید خراسان بزرگ آمده اند یک روز خود را نه این سرزمین و نه مردمان بومی اش دیده این قوم درنده معلوم است به کدام خدا و قرآن باور دارند خدا و قرآن این قوم درنده شده کرسی قدرت نه دین را می شناسند و نه آيين را.

>>>   کجاست وجدان و کجا است شرم و حیا که پاسخ بگویند . اینگونه قتل های دسته جمعی شیعیان نشان میدهد که دست های کثیفی از درون حاکمیت هم شریک این جرم هااست همه روزه به شیوه های مختلف یا در تظاهرات ، یا در مسجد و یا در قراه و قصبات و یا گاهی در شاهراه ها جانیان به چنین جنایتی دست میزنند و هدف شان مردم ملکی و بیگناه بوده اند و هیچگاهی تا هنوز کسی به این جرم دستگیر و مجازات نشده است مسوولین امنیت مردم و حکومت باید پاسخ بگوید .

>>>   این همه کشتار وجنایات درسراسر افغانستان پلان های شوم سازمان های اشغالگر بشمول سازمان ملل متحد حقوق بشر وآیساف میباشد ایشان بخاطر تامین امنیت، رفاه وآسایش افغان نامدند بلکه خاص بخاطر تامین منافع صلیبی خویش هماناکشتار،آزار واذیت مسلمانان چیزی بیش نمیباشد.
بااحترام
سیدآبادی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است