به تطیبق کامل تفاهمنامه تعهد می دهیم
فساد همدوش جرایم سازمان یافته در ابعاد سیاسی، اداری و اقتصادی در کشور رشد کرده، در این میان وزارت داخله نیز از وجود فساد مستثنی نبوده و با این مشکل دست و پنجه نرم می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136883 منبع: پرینت

اولین جلسه، کنفرانس سه روزه مبارزه مشترک دادستانی کل و نهادهای امنیتی با فساد اداری با حضور آگاهان و مسوولان مربوط امروز سه شنبه 17 اسد 96 برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، دگر جنرال جانان بارکزی، معاون وزیر داخله در این مراسم درخصوص ضرورت مبارزه با فساد گفت: فساد هم دوش جرایم سازمان یافته در ابعاد سیاسی، اداری و اقتصادی راه یافته و پیوند ناگسستنی دارد. پیچیدگی های مساله فساد ضرورت مبارزه جدی با آن را ایجاب می کند.

باکرزی گفت: وزارت امور داخله نیز از وجود فساد مستثنی نبوده و با این مشکل دست و پنجه نرم می کند و در عین حال اراده قوی برای مبارزه با فساد دارد و در عین تلاش های پیگیر، دستاوردهای ملموس نیز داشته است.

معاون وزیر داخله، اصلاحات در نهادهای وزارت امور داخله بمنظور محو فساد، تقویت نهادهای کشفی، استخباراتی و تفتیش برای کشف جرایم فساد اداری و پیگری عدلی وقضایی مرتکبین جرایم فساد اداری در داخل وزارت امور داخله را از جمله محورها و اصول کاری در وزارت مربوط خواند.

وی، درخصوص تلاش ها برای مبارزه با معضل سربازان خیالی درکشور اظهار کرد: کار تصفیه و پاک کاری سیستم های دیتابیس منابع بشری و مالی برای رسیدگی به مشکل موجودیت سربازان خیالی و پرداخت معاشات آنها صورت گرفته است و فعلا 20 تیم در ولایت های کشور برای ثبت تعداد پرسنل، تجهیزات و ثبت بایومتریک منسوبین پولیس ملی کار می کنند.

جانان بارکزی افزود: تاکنون بیش از 122 هزار منسوب پولیس ملی ثبت پروسه بایومتریک و دیتا بیس مدیریت منابع بشری وزارت امور داخله شده اند که متاسفانه گسترش ناامنی ها این پروسه را با مشکل مواجه کرده اما کار ثبت پرسنل همچنان ادامه دارد.

این مقام در وزارت داخله، درخصوص نقشه راه وزارت بیان کرد: نقشه راه انکشاف چهار ساله پولیس ملی و تطبیق برنامه کنترل داخلی در سطح مرکز تطبیق گردیده و فاز دوم آن در ولایت ها در حال تطبیق است و همچنین مرور پالیسی های مبارزه با فساد اداری و ثبت دارایی های افسران و ماموران عالی رتبه صورت خواهد گرفت و تاکنون 182 افسر و مامور عالی رتبه تابع این پروسه شده اند.

معاون وزیر داخله، درباره پیگرد عدلی و قضایی منسوبین آلوده به فساد گفت: ریاست تفتیش طی یک و نیم سال، یک هزار و 155 مورد مختلف فساد را مورد بررسی قرار داده است و 135 پرونده، 279 مظنون بشمول 11 جنرال و 177 افسر را جهت پیگرد قضایی به دادستانی کل معرفی کرده است و در این میان بیش از یک میلیارد و 133 میلیون افغانی را از افراد و شرکت های قردادی تحصیل و به خزانه دولت تحویل داده است.

وی بیان کرد: همچنان مرور قوانین، پالیسی ها و اصلاح طرزالعمل ها و تحکیم روابط با نهادهای عدلی و قضایی در دستور کار وزارت خواهد بود و وزارت داخله از تطبیق کامل توافق امضا شده با دادستانی کل تعهد خواهد داشت.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد اداری
وزارت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   امنیت باید محلی شود
ما در مقابل تمام مردم افغانستان مسوول هستیم؛
اما پیشنهاد من این است که امنیت باید محلی شود. منظور من از این طرح برای محلی شدن امنیت این است که سربازان ما در مناطقی که بیشتر می شناسند و بلد هستند و از همان منطقه هستند باید به دفاع بپردازند.
ما در بدخشان طی این دوسال حکومت خیانت ملی هشت هزار جوان بدخشانی را شهید دادیم. اگر چهار هزار بدخشانی در کندز ، تخار و بدخشان می جنگید امنیت آن مناطق تامین میشد. اما وقتی در مناطقی می جنگند که منطقه را بلد نیستند و نمی شناسند، در مناطقی می جنگند که همرزمش او را تسلیم دشمن میکند چگونه میشود امنیت تامین شود؟
سخنان سه ما قبل دکتر پدرام در شورای ملی.

>>>   دزدی، رشوت، اختلاس پارتی تبعیض در بدنه تمام ادارات دولتی نهادینه شده است، گاهی انسان فکرمیکند که تمام مٱموران دولتی در فساد دست داشته وآدم سالم وبیگناه درمیان شان یافت نمیشود. این مشکل که باعث روسیاهی افغانستان درجهان گردیده است، جزبا اجرای دقیق وجدی قانون حل شدنی نیست.
جوان

>>>   منبع: جاهد به سرنوشت دوستم و ربانى دچار شد؛ است، اما نيست!
#مسلم_شيرزاد

>>>   منببع_موثق_از_وزارت_دفاع
ریس جمهور و حلقات پشتون در ارگ مانع آغاز عملیات ها در مقابل تروریست ها در چهار روز گذشته در سرپل شده اند.
گفته میشود که قوماندان طالبان بنام "غضنفر" که جنایات تحت نظر او صورت گرفته است از زمانی که "حنیف اتمر" وزیر امور داخله بود، توسط #جنیف_اتمر اکمال و تجهیز میشد و انواع مختلف سلاح برایش داده شده بود.
ادمین ۲
وزیری

>>>   تمام داعیه و ماموریت پشتونیزم تکنوکرات، مجاهد و طالب را تداوم خشونت، انتحار، ویرانگری و امتیاز طلبی قبیلوی در سایه ماشین نظامی، مالی و حمایت سیاسی نیروهای خارجی تشکیل می دهد.

>>>   Ariaie
..
مردم بايد براى دفاع از جان، مال و ناموس خود به صورت بنيادى بينديشند و به حركت بيفتند. دولت نه تنها توان دفاع از مردم ندارد بلكه ضعف و عدم كفايت دولت، ضعف مدريت جنگى، عدم جديت در مقابل تروريزم ، سوء استفاده از وحشت براى امتياز گيرى هاى سياسى درون دولت ، عملاً در مسير وحشت و ترور همكار واقع شده و هيچ شكى برجا نگذاشته است كه انتظار دولت نشستن عملاً انتظار مرگ نشستن است و در بسيارى از مناطق و موارد اين مسله ثابت شد و خون هاى زيادى ريخته شد. بناً مردم بايد دفاع مردمى را مهم تر از نان دسترخوان خود دانسته ان را نخستين اولويت و تنها شرط ادامه حيات خود بدانند. نبايد به هيچ تروريست ، حامى ترويست و خانواده هاى كه براى تروريست اولاد خود، خانه خود، و امكانات خود را در اختيار شان مى گذارند فرصت جنايت داد. يكبار ديگر برايتان تكرار ميكنم اگر خودتان در دفاع از خود همت نكنيد و همنگونه كه كورد ها در عراق از خود دفاع كردند، اگر دفاع نكنيد منتظر دولت ماندن منتظر مرگ بودن است!

>>>   Raheel
مشکل اصلی مردم ما ارگ است. طالب و داعش زادۀ بیکارگی، کجروی، غدر، برنامه های پیدا و پنهان قومی و مزدوری ارگ نشینان است. پاکستان و تروریزم بهانه یی بیش نیست!
سر این مار در ارگ است!

>>>   منابع در قول اردوی شاهین:
"ما از روز اول فاجعه آماده دفاع از میرزااولنگ بودیم ولی ریاست جمهوری و وزارت دفاع مانع عملیات ما شد."
عملیات فعلی در #میرزااولنگ فقط برای فریب مردم است. مکان امن تروریست ها اصلا در #کوهستانت است.
ادمین ۲
وزیری

>>>   شما ها نميدانيد چه طوری با فاسدان مبارزه کرد .از روش طالبانی استفاده کنید . چهار تا فاسد را در محله عام به اشد مجازات برسانید از فردا هرچه فاسد است مثلی انسان مثلی آدم باشرافت زندگی می کنند برخورد که دولت با فاسدان میکند بدتر مفسدين را پر روتر وخود خواه تر میکند

>>>   دو کاکای ۹۰ ساله اش سفیر، پسر کاکایش مالک قرار داد تیل اردوی کشور، پسر کاکای دیگرش آمر گارنیزیون کشتار مردم کابل، نامزاد سابقه خانمش مالک قرارداد شهرک سازی، اطرافیانش در قدرت همه کوچی ها از یک قوم، پشتیبان انتخاباتی اش خریدار زمین های دولتی به نرخ کاه، حالا این دزد خبیث چشم سفید آمده دیگران را فاسد میخواند۰

>>>   پشتون از سره تا خشره، از متپکر تا خرکار، از تکنوکرات تا طالب، یا داعش، یا گلبدینی، یا خلقی، اوغان ملیتی، وغیره وغیره هیچکدام به احترم ارزش های متقابل، برادری و برابری، و به اصل مشراکت مسالمت آمیز و احترام متقابل باور ندارند۰ فقط و فقط زور و زر را میداند، و تقلب و خیانت را میدانند، و تمامیت خواهی را۰
هزاره ها، تاجیک ها، ازبیک ها، ترکمن ها، بلوچ ها، پشه ئی ها، و غیره غیر پشتون ها باید بدانند که درین معادله تمامیت خواهی پشتونها هر کدام آنها جدا جدا بازنده هستند۰ این یک نکته حیاتی است که تمام قوم های غیر پشتون باید خصومت های مختلف گذشته بین هم را کنار بگذارند و باید سخت باهم متحد شوند تا بتوانند برضد تمامیت خواهی پشتون ها متحدانه برعلیه آنها ایستادگی کنند۰ در غیر آن یکی یکی سر به نیست میشوند، هویت قومی آنها نابود میشود، و همه را یکه یکه برده میسازند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است