صلاحیت های من کمتر می شود
من می خواهم که صلاحیت های من در بخش تعیینات روز بروز کمتر شود. اگر هم تا کنون تعیینات را انجام می دادم از روی مجبوریت بوده است. چرا که نهادها این بخش را در خود نداشتند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136885 منبع: پرینت

کنفرانس مشترک مبارزه با فساد اداری در بخش های دفاعی و امنیتی در کابل برگزار شد.در این کنفرانس، محمد اشرف غنی رییس جمهور، سرور دانش معاون رییس جمهور، رییس مجلس سنا، دادستان کل، سرپرست وزارت دفاع، رییس امنیت ملی و تنی چند از مقام های دفاعی کشور حضور دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، امروز سه شنبه 17 اسد 96 ، محمداشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در این مراسم گفت: جنایتی که در میرزاو لنگ رخ داده است، نمونه تازه ای از تغییر نوعیت جنگ است. بدانگونه که نمونه های دیگرش را در کابل تغییرات و قبل از آن در غور شاهد بودیم. علت عمده این تغییر شکستی است که آنان در جنگ روبرو خورده و امید خود را به برنده شدن در میادین نبرد از دست داده اند. آنان دیده اند که سرعت عمل و نوع تحرک نظامی ما نسبت به سال های قبل پیشرفتی کرده است که آنان تصورش را نداشته اند. سه سال قبل در سقوط دانگام کنر به علت ناهماهنگی میان دستگاه های دفاعی و امنیتی ما یک هفته وقت گرفت تا بتوانیم اقدام به باز پس گیری آن نماییم. اما اکنون با آنکه پهنای جنگ از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب گسترده شده است اما در هر نقطه ای که دشمن سربالا می کند با قوت سرکوب شده و به تحمل تلفات سنگین از میدان پا به فرار می گذارد.

وی ادامه داد: شاهد بودیم که در تیبره و جان خیل چگونه دشمن در برابر نیروهای ما از پای درآمد. از این رو دشمن برای شکست های خود، به جان مردم بی دفاع ما می افتد و مرتکب جنایات فجیع در مسجد می شود. تا انتقام خود را از نمازگزارن و دیگر اقشار بی دفاع بگیرند. اکنون نیروهای دفاع ما توانایی خود را به کار می گیرند تا توانایی دفاع را از دشمن سلب کنند. مرگ از نیروهای امنیتی ما فرار می کندو اینها از مرگ فرار نمی کنند.

وی، در خصوص اهمیت این کنفرانس بیان داشت: اهیمت این کنفرانس و این روز در یک، تغییر فرهنگ است. آیا چند سال پیش می توانستیم باور کنیم که مسوولین نیروهای امنیتی و دفاعی با سارنوالی ما بدون هیچگونه امر، بدون هیچگونه هدایت بنشینند و تفاهمنامه ضد فساد را امضا کنند. این تغییر فرهنگی را ما به شما تبریک می گوییم. اهمیت این موضوع در چیست؟ اهمیت آن در این است که دیدگاه مشترک به هماهنگی بدل شده است. امروز نهادهای امنیتی و دفاعی ما و نهادهای حاکمیت عدلی و قضایی ما در یک دیدگاه واحد در یک صف واحد قرار دارند. در این مورد از استاد دانش تشکر می کنم.

رییس جمهور در ادامه گفت: موضوع دوم، اراده است. در گذشته حرف بر این بود که برای هرکاری همه چیز به اراده سیاسی رییس جمهور برمی گردد. اما امروز ما شاهد هستیم که ما اراده سیاسی جمعی داریم ونه اراده فردی. با یک گل بهار نمی آید. در سطح حکومت وحدت ملی استاد دانش، داکتر عبدالله و من، مطلق در یک خط روان هستیم و هدف ما مشترک است که تحمل فساد به صفر رسیده است.موضوع سوم، رهبری قوای امنیتی و دفاعی است، امروز ملت افغانستان شاهد این است که رهبری قوای امنیتی و دفاعی ما در قسمت مبارزه با فساد، حرف نمی زند. شعار نمی دهد. عمل می کند.

رییس جمهور می گوید: همچنین فرهنگ سارنوالی و محاکم های ما به صورت بنیادی در حال تغییر است. من به جناب دادستان کل تبریک می گویم که در مدت کم یک اراده آهنین را در قسمت حاکمیت قانون تمثیل کرد. من به صورت صد در صد پشت دادستان کل هستم و کار وی نباید سیاسی شود. نقش من، داکتر دانش و داکتر عبدالله این است که از حاکمیت پشتیبانی کنیم و باقی امور دادستانی به دادستان کل مربوط می شود.

وی، در خصوص تغییرهایی که در وزارت دفاع برای مبارزه با فساد ایجاد شده است گفت: بخش دیگر در این است که یک تقاطع دیدگاه در قوانین، ساختار، تعیینات و حسابدهی به یک حلقه نجیبه بدل شود به این معنی که تحت نظر استاد دانش یک بررسی سرتاسری قوانین و تجدید قوانین ما روی دست است. موضوع دیگر ساختار است، ساختارهای ما به صورت اساسی در تغییر هستند. از بهرامی و استانکزی تشکر می کنم که ساختارهای وزارت دفاع را به صورت اساسی تغییر داده اند. اصل مجازات و مکافات در وزارت دفاع به صورت اساسی در حال تغییر است و نتیجه آن را در میدان های جنگ خواهیم دید.
رییس جمهور می گوید: تعیینات موضوع دیگر است. واضح است که مهم ترین فساد در بخش تعیینات است. چرا که یک فرد اشتباه و فاسد، فساد را می گستراند. من می خواهم که صلاحیت های من در بخش تعیینات روز بروز کمتر شود. اگر هم تا کنون تعیینات را انجام می دادم از روی مجبوریت بوده است. چرا که نهادها این بخش را در خود نداشتند.

اشرف غنی در خصوص دلیل عدم تامین امنیت در افغانستان بیان داشت: در سفری که به هرات داشتم فاطمه قادریان، دختری که با همکارانش برای افغانستان با تیم رباتیک خود افتخار آفرید، چند روز بعد پدرش را در حادثه تروریستی در مسجد جوادیه از دست داد به من گفت که من از تو یک درخواست ساده داشتم و آن هم امنیت خانواده ام بود اما تو در تامین آن ناکام بودی. درخت بزرگی که من تنها یک شاخه آن بودم از دست دادم. این دختر ما راست می گوید. اما با دریغ من در آنجا نمی توانستم به او توضیح دهم که ساختار ناکارآمد مدیریتی در برخی از دستگاه های امنیتی ما و ریشه دواندن فساد در آن سبب ناکامی در این وظیفه سنگین است.

من چگونه به وی توضیح دهم که در این دو نیم سال چقدر وقت گذاشته ام تا از دزدی نان سربازان خود جلوگیری کنم. تمام سعیم را کرده ام که نان سربازان افغان بیشتر از سربازان خارجی باشد اما گاه می شنوم که حتی نان ساده به آنان نمی رسد و امکانات در وقت لازم به آنها نمی رسد. این دزدی کار کسانی است که با واسطه و فشار به زورمندان و سهم داران و یا از راه فساد مقرر شده است. اما جلو این فساد گرفته خواهد شد.

وی در اخیر گفت: اصلاحات در دستگاه های دفاعی و امنیتی برنامه مهمی است که در دست داریم و عوامل فساد را شناسایی کرده ایم و برای آن برنامه ریزی کرده ایم. برای این کار باید همه دستگاه ها باید باهم هماهنگ شوند. یک گفتمان ملی و سرتاسری لازم است که این برنامه ها عملی شود و یک مکانیزم شفاف برای آن بوجود بیاید و از آن نتیجه هم خواهیم گرفت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فساد اداری
غنی
نظرات بینندگان:

>>>   غنی خان!
بعد از "......"چار زانو نشستن فایده ندارد!!!!!!
یک کمی در مورد بوی آنهم "فکر" میکردی!!! " متفکر دوم جهان" !!!!!

>>>   Wakili
خاموش بمانید، شکم تان را پُر کنید!
روزی مانند #سرپُل کشتارگاه تان برپا میشود...

>>>   سه سال ازحکومت شما میگذرد، الآن به فکر اصلاحات در دستگاههای تان افتادید؟ فساد ودزدی چنان در رگهای حکومت شما جریان پیداکرده ودزدی چنان به کام دزدان شما شیرین ولذت بخش شده که همچون طفلی که عادت به چوشک ویا پستانک کرده باشد که آنرا ازدهان شان بگیرد صدای گریه او فضارا پرمیکند. ایشان کاری راکه باید دراول انجام میداد، آنرا درآخر انجام میدهد. حکایت غنی همانند فردی میباشد که آفتابه آبش سوراخ یود، او اول وضو میگرفت سپس مخرج خودرا شسته وتطهیرمیکرد وبعدش به نماز میایستاد. زبانحال غنی: ترقیهای عالم رو به بالاست٭ من ازبالا به پائین میترقم.
جاغوری

>>>   احسنت. دست پنجرمینها ووندیهای شمالی باید از تمام حکومت کوتاه شود.

>>>   در زمان طالب روابط مالی طالب را از طرف امریکا کی داشت خودی این روانی بود

>>>   Salam
وقتى جوانان رستاخير تغيير چادر هاى تحصن را با قميت جان شان برپا كردند و جانفشانى نمودند تا اين نظام و اين حكومت را به چالش بكشند تا مردم ديگر جان ندهند و كشته نشوند ، اما همين مردم شكوه كردند و اين جوانان را نتنها همكارى نكردند ، بل صداى شان به آسمان ها بلند شد كه راه ها بند است و با حكومت نامشروع غنى هم صدا شدند ، اما اكنون همين ها كجا اند تا براى كودكان و اطفال سر بريده صدا بكشند و اين حكومت بى كفايت و مسخره را نه بگويند . چنين مردمى سزوار غم شريكى نيستند و درخور عدالت هم نيستند . مشكل اصلى همين مردم گوسفندى اند تا اين حكومت هاى استبدادى !

>>>   کسی که خودش مفسد و فتنه انگیز است چگونه می تواند اصلاحات را به وجود آورد؟

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک
در سر پل قتل عام جریان دارد اما اینجا درکابل موضع و درگیری ارگ ایشچی و ایشچی‌سازی مناسبات سیاسی است. با پر رویی تمام ارگ تاکید می‌کند که ما در جنگ نسبت به سال‌های گذشته، دست بالا داریم و دشمن را در میدان‌ها شکست داده‌ایم؛ با تاسف این درحالی است که کودک، زن، مرد در سرپل گروگان گرفته می‌شود، کشته و تیرباران می‌شود؛ تا هنوز اقدام عملی ارگ در برابر این فاجعه و قتل عام صفر است. مردم که کشته شد، قتل عام که صورت گرفت، دشمن که به هدف خود دست یافت؛ طبعا که دشمن آنجا ایستاد نمی‌شود، بعد ارگ می‌رود جای خالی دشمن را تصرف می‌کند؛ نوشدارویی بعد از مرگ سهراب!

>>>   جاهد به سرنوشت دوستم و ربانى دچار شد؛ است، اما نيست!
#مسلم_شيرزاد

>>>   Ghaznavi
اصلیتتان را فراموش نکنید که شما اولاده یهود هستید یکبار به تاریخ سربزنيد وببینید که شما از کجا سرچشمه گرفتید تا به این جاه رسیدید و خودرا دعواگر سرزمین خراسان مینامید شما خودتان از کوه های سلیمان آمدید وکدام اصلیت ندارید فکر می کنید که مالک خراسان هستید
خط دیورند را عبدالرحمن امضاء کرد,
آمریکا را کرزی آورد, و افغانستان را مستعمرہ ساخت,
بقای آمریکا را اشرف غنی امضاء کرد, و داعش را ہم اشرف غنی آورد, بیش از 10 فیصد مردم بیچارہ را نیز اشرف غنی آوارہ ساخت,
و حق تمام ملیت ہای مظلوم را اشرف غنی غضب کردہ است, و کشور را پشتونیزہ ساختہ و تباہی و بربادی ابدی را در افغانستان پایہ گزاری میکند..

>>>   Ghaznavi
270 سال می‌شود که افغانستان توسط پست ترین انسانهای روی زمین اداره میگردد به همین دلیل است که عقب‌مانده‌ترین کشور در روی زمین است چون نوکران انگلیس و پاکستان در راس قدرت بودند

کم مانده بخیر انشالا جهاد علیه ....شروع میشود اینها آدم نمیشوند باید از نقشه زمین گم شوند وطن فروش های بغیرت!!!!! تاحالا از کدام قوم دیگری چنین الفاظ مزخرف شنیده‌اید؟ ؟؟؟

دو صد هفتاد سال است که با ‌یک قوم .... و آمده از کوه‌های سلیمان در سناچ ( کیسه ) افتاده‌ایم و روزگار ما با این تیره (قوم) ددمنش هر روز بدتر از دیروز می‌شود . نمیدانم با کدام خرد (منطق ) با اینها گپ زد ؟

>>>   Najib Salam
رستاخيز تغيير بايد دوباره براى عدالتخواهى به ميدان آيد و صداى كودكان سر بريده شود. منتظر جنبش معامله گر روشنايى نبايد نشست . كودكان ما معصوم اند و حق دارند تا براى شان حق خواهى شود.

>>>   Salam
مردم چه وقت بايد قيام كنند ، مگر همين قدر كافى نيست ! منتظر چه هستيد ، حاكميتى كه جان ، مال ، عزت ،شرف و ناموس شما را حفظ كرده نمى تواند و شما را بى دفاع به دست طالب و طالب هاى داعش شده سپرده است ، مگر درخور تحمل است !
از بالا معجزه نخواهد شد تا خود سر نوشت خود را به دست نگيريد. امريكا خدا نيست كه هراس داريد !

>>>   قيام كنيد اى مردم قيام كنيد كه ناموس تان در خطر است

>>>   Raheel
اگر غنی گفته باشد که "انتقام" فلان جنایت را از طالبان می گیریم، یک بار دیگر بلاهش سیاسی اش را آشکار کرده است. زیر انتقام در سیاست جایی ندارد. انتقامگیری یک اصطلاح بدوی و کوچه بازاری است. یک حرف عوامفریبانه است.

وظیفۀ غنی جلوگیری از جنتایت بود که نکرد. وظیفه غنی جلوگیری از جنایات آینده است که هرگز نمی کند. این دروغگوی رو سیه و بدمست روانی باید برود. ورنه مردم از دستش با هزاران جنایت و تباهی دیگر روبرو خواهند شد.

>>>   جنایات این تکنوکرات های غربی بیشتر از ....های ....است در ۲ سال حکومت غنی وطن فروش ۷۵ هزار مردم ما کشته شده و در ۱۷ سال با کرزی طالب ۱ میلیون هموطن مارا قتل عام کردند

>>>   از قبیله گرا ها کرده منافق تر و فاسدتر تا هنوز ندیده بودم.
نه به ملا و ریش دار این قوم اعتبار است و نه به سکولار و تحصیل کرده غرب اینها.
فقط تشنه قدرت هستند. از راه اهای ممکن و ناممکن و مشروع و نامشروع دریغ نمیکنند.

>>>   او غول نامسلمان عامل همين كشتار وخون ريزي كيست بجز اوغان كسي ديگري نيست شما نمي بودين حكومت قومي نسازيد نه جنگ است نه خون ريزي عامل همه بدبختي شما وحشي هاي تروريست هستيد
بسیار بی ناموس آدم بودی هیچ شرم و حیا نداری، در روز روشن مانند خورشید تابان هزاران جنایت را میکنی و بعد میایی بی شرمانه سخن از وحدت و اصلاحات میگی....

>>>   تمام داعیه و ماموریت پشتونیزم تکنوکرات، مجاهد و طالب را تداوم خشونت، انتحار، ویرانگری و امتیاز طلبی قبیلوی در سایه ماشین نظامی، مالی و حمایت سیاسی نیروهای خارجی تشکیل می دهد.

>>>   كسانكه از امريكا آمدند، نود درصد دزدى را همينا كردند، اينها سازمان هاى كمك رسانى جهانى را ميشناختند، به ميليارد دزدى كردند.
اما دزدى و چپاول خود را بنام دگران بى اندازه تبليغ كردند...

>>>   Ariaie
مردم بايد براى دفاع از جان، مال و ناموس خود به صورت بنيادى بينديشند و به حركت بيفتند. دولت نه تنها توان دفاع از مردم ندارد بلكه ضعف و عدم كفايت دولت، ضعف مدريت جنگى، عدم جديت در مقابل تروريزم ، سوء استفاده از وحشت براى امتياز گيرى هاى سياسى درون دولت ، عملاً در مسير وحشت و ترور همكار واقع شده و هيچ شكى برجا نگذاشته است كه انتظار دولت نشستن عملاً انتظار مرگ نشستن است و در بسيارى از مناطق و موارد اين مسله ثابت شد و خون هاى زيادى ريخته شد. بناً مردم بايد دفاع مردمى را مهم تر از نان دسترخوان خود دانسته ان را نخستين اولويت و تنها شرط ادامه حيات خود بدانند. نبايد به هيچ تروريست ، حامى ترويست و خانواده هاى كه براى تروريست اولاد خود، خانه خود، و امكانات خود را در اختيار شان مى گذارند فرصت جنايت داد. يكبار ديگر برايتان تكرار ميكنم اگر خودتان در دفاع از خود همت نكنيد و همنگونه كه كورد ها در عراق از خود دفاع كردند، اگر دفاع نكنيد منتظر دولت ماندن منتظر مرگ بودن است!

>>>   عمق_فاجعه!!!
طالبان وحشی ٤٦ دختر جوان ﻫﺰاﺭﻩ اﺯﺑﻴﻚ را در سرپل به عنوان برده جنسى با خود بردند!

>>>   بترسید از انتقام غنی
اشرف غنی امروز: انتقام قتل عام میرزااولنگ را می‌گیریم

پس از حمله طالبان به امنیت ملی در کابل: انتقام هر قطره خون مردم خویش را می‌گیریم
پس از کشته شدن 7 گروگان در زابل: مصمیم انتقام خون هموطنان خود را بگیریم
در پی کشته شدن 23 غیرنظامی در غور: انتقام خون شهروندان افغانستان را از تروریستان می‌گیریم
به دنبال حمله انتحاری در وزیر اکبر خان: انتقام خون شهدای خود را از داعشیان و طالبان می‌گیریم
در واکنش به تیرباران شدن غیرنظامیان در غور: این حمله بی جواب نمی‌ماند، ما انتقام می‌گیریم
...
منبع: ستار سعيدی

>>>   چی کسی شایسته است بانی انقلابی برای رفع مشکل کشور؟
گفته های زهرا فرخنده نادری درعمل پیاده نشد و متفکر دوم جهان داکتر صاحب اشرف غنی کشتی لرزان افغانستان را در طی سه سال به سائل کشیده نتوانست. کشور را بطرف بی ثباتی برد و هیچ نوع طرح زیربنای بنیادی برای از بین بردن فقر و گرسنگی ندارد.
چی کسی شایسته رهبری است ، کشور را از عقب ماندگی تاریخی، جهل، فقر و وابستگی، و جنگهایِ خانمان سوزِ امروز بیرون آورد و مردم را به جاده‌یِ آسایش و رفاهیت ، وحدت و امنیت رهنمون کند. هموطنان در بسیاری از کشورجهان نشانداده است که سپردن کار به اهل کار آن در جامعه تحول ایجاد می کند .

>>>   بهروز جلال آبادی
زبان پشتو ۵۰ سال عمر دارد
گرامر زبان پشتو در دوران شاهی ظاهر شاه بنیاد گزاری شد ، پیش از این پشتو نه گرامر داشت و نه هم زبان رسمی بود ، یک تعداد دوستان فکر میکنند که پشتو در زمان احمد شاه ابدالی و یا میرویس هوتکی زبان رسمی شد لیکن چنین نیست بلکه در آن زمان زبان رسمی ابدالیها و هوتکیان فارسی بود و نام کشور خراسان ،
نام کشور در وخت عبدالرحمان خان از خراسان به اوغانستان تبدیل شد و زبان پشتو در وقت ظاهر زبان رسمی شد

>>>   بهروز جلال آبادی

فعلا سیاست را بر سیاسیون رها کنید و تمام توجه و انرژی تان را برای وحدت ، همدلی و انسجام تاجیکان مصرف کنید و بدانید که فقط و فقط از یک آدرس قوی قومی میتوانیم از این بدبختی نجات یابیم و پوز فاشیزم قبیله را به خاک بمالیم ،
برای این کار هر چی میتوانید تاجیکان خواب رفته را از خواب بیدار کنید و برایشان بگوید مالکان این وطن ما هستیم و اکثریت مطلق هم ما هستیم دیگر خاموشی در مقابل فاشیزم کافیست بعد از این امور کشور خود را بدست خود میگیریم انشاالله

>>>   Raheel
مشکل اصلی مردم ما ارگ است. طالب و داعش زادۀ بیکارگی، کجروی، غدر، برنامه های پیدا و پنهان قومی و مزدوری ارگ نشینان است. پاکستان و تروریزم بهانه یی بیش نیست!
سر این مار در ارگ است!

>>>   ریس سی آی ای خطاب به غنی احمدزی "نمی توانیم همراهی قاشق نان به دهن تان بکنیم".
معنی این گپ چیست؟
یعنی در انتخابات برای تو احمدزی تقلب کردیم. با تمام تقلب برنده نشدی ولی تو را در حکومت آوردیم. فساد اداری ات را تا حد ممکن نادیده گرفتیم. طالبان را برادر خواندی و از زندان رها کردی، نادیده گرفتیم. حکومت را قبیله ای ساختی باز هم نادیده گرفتیم. حالی بجای رسیده که می بینیم تو دیگه قادر به هیچ کاری در این مملکت نیستی.. طالبان پیشروی می کنند. صدها نفر روزانه کشته می شود. دستورت در هیچ جایی عملی نمی شود. بنان تو یک کارمند ناکام سی آی ای هستی..!!!
#احمد_شاه_فرید

>>>   ثریا کوهستانی
از احمد شاه ابدالی بچه بی ریش نادر شاه افشار شاه ایران تا کنون هیچ پشتونی بدون دست خارجی پول خارجی برده گی کردن به خارجی حکومت نکرده اگر کرده با اسناد رو نما کنید از همان ابتدا حکومت را با واشل خود صاحب شده اند یعنی احمد شاه ابدالی از طریق واشل خود حکومت به دست اورد بخاطر همین است که امروز هم بابا است و هم کونی همانند عبدالرحمن خان غدار هم خاک فروش است و هم بابا همانند ظاهر شاه عیاش هم بی کفایت است و هم بابا کنون خوک زی و احمق غنی احمق زی هم متفکر دروغین است و هم بابا و قهرمان یعنی بعد از چند ساله دیگه بجای خوک زی اتمر زی غنی زی مزدور یار زی وووووو صد ها زای دیگه اقوام غیره مزدور و معامله گر و خاک فروش اند نه این افراد یعنی این است راه و رویش پشتون والی های بی شرم بی آبرو کنون همه کاره اند چهار روز بعد نه قهرمان واقعی این سرزمین همین ها اند نه سران بی عزت معامله گر اقوام غیر پشتون.

>>>   نگاه کنید به این شکوفه های پر پر شده به دست های کثیف پشتون های جنایت پیشه افغان های جنایت پیشه پشتون های یهودی درنده خوب نگاه کنید.

انگاری خداوند بزرگ قوم درنده وحشی ...افغان ....روش را برای جنایت خلق کرده که هر روز جنایت پشت جنایت بآفرینند این قوم درنده از روزی که به عنوان پیش مرگ سرباز های انگلیس های انگل از دامنه کوه های سلیمان به سرزمین خورشید خراسان بزرگ آمده اند یک روز خود را نه این سرزمین و نه مردمان بومی اش دیده این قوم درنده معلوم است به کدام خدا و قرآن باور دارند خدا و قرآن این قوم درنده شده کرسی قدرت نه دین را می شناسند و نه آيين را.

.....

>>>   پیام«دشمنان افغانستان» به حکومت وحدت ملی:
لطفا از این پس نگویید«دشمنان افغانستان یک‌بار دیگر چهرهء اصلی خود را نشان دادند».
ما بیش از پانزده‌سال می‌شود که همین یک چهره را داریم. این شما استید که در چهار فصل سال چهار چهره عوض می‌کنید.
ما قدر شما بی‌شرم نیستیم!
طارق عظيم

>>>   باز پس گیری ترفند بیش نیست از اینطریق محالفان سیاسی تان را تا حلق مسلح میسازید وقتی تمام تجهیزات را از بیخ و بن بر کند و مطمین شدید پروسه باز پس گیری را آغاز مینماید. چراقبل از گرتن دست به کار نمیشوید ؟ که همیشه انتظار بازپس گیری را میکشید؟

>>>   یک دختر تورا نشناخته بلکی تمام مردم افغانستان تورا شناخته که هیچ کاره ویا بیکاره هستی تو وتمام تیم تو اگر راستی بفکر مردم هستید استیفاء بدهید ویک نام برای خود بگذارید.

>>>   اگر صلاحیت هایت ازین هم کمتر شود شاید افغانستان را سیل ببرد و داعش و طالب مانند لاش خور ها درین سرزمین زنده گی کنند.

>>>   آقای اشرف غنی:
فکر کن که مقر بود و باش تو فقط ارگ و چهار دیواری آن نیست، بلکه مجموع افغانستان همراه ششصد و پنجاه هزار کیلومتر مربع مساحت آن و چند هزار کیلومتر سرحد آن است.
در عوضی که تو خودت بین پاکستان و افغانستان سرحد بکشی که جلو آمدن تروریست ها را بگیری، حتی اگر پاکستان هم سرحد بکشد ، تو مخالفت میکنی که (پشتنو لر و بر یو دی)، بین ما سرحد نکش.
آیا میخواهی تمام عمر مردم افغانستان بخاطر همین موضوع قتل عام شوند؟
قاچاق مواد مخدره همچنان:
در دیگر کشور ها مردم اگر در تاکاوی خانه شان هم چرس کشت کنند، پولیس آنها را گیر میکند و به پنجه قانون میسپارد. یک مرتبه در یک طیاره بالاشده در هلمند و قندهار و دیگر ولایات افغانستان ، از روی هوا همراه با وزیر دفاع و داخله ات تماشا کن که چند ص هزار جریب زمین کوکنار کشت شده است؟ آیا همه تان کور هستید؟ نمی بینید؟
اگر خودت و دولت ات ناکام است، بیا و نزد مردم اقرار کن و استعفی بده.
اگر دست دولت ها و کور های خارجی و نیرو های خارجی است، و زور تو نمیرسد،باز هم به
مردم بگو و اقرار کو و استعفی بده.
اما این که همه چیز را میبینی و خود را به کوچه حسن چپ میزنی و نیرو های دفاعی را متهم میکنی، که فساد در آن است. این بازی دادن مردم است.
اگر واقعأ توبخواهی که برضد روریزم و مواد مخدره مبارزه کنی، همانطوری که این نیرو های دفاعی چهار طرف ارگ ترا امنیت گرفته اند و یک پرنده هم نمیتواند بدون اجازه به ارگ داخل شود و یا این که یک بوته چرس هم در داخل ارگ کشت نمیشود، عین همین نظم و اداره و تامین امنیت با کشیدن دیوار در سرحدات افغانستان میتواند صورت بگیرد.
هر کشور موظف به تحکیم سرحدات کشور خویش است.
اروپا فقط برای یک ماه سرحدات خود را بروی مهاجرین باز گذاشت، یک و نیم میلیون نفر مهاجر داخل اروپا شد، تا بالاخره مجبور شدند دوباره سرحد را بستند.

>>>   ای مردم تاجیک و هزاره اگر پیروزی میخواهید باید جنبش رستاخیز با جنبش روشنایی اتحاد کنند و یک جنبش واحد بزرگ تشکیل دهند

>>>   انسان چقدر تشنه ریاست باشد که پای روی وجدان وناموس وکرامت انسانی خود بگذارد، من الآن بخوبی دانستم که قرآن وروایات که گفته بعض انسانها پست ترازحیوان میشود، یعنی اشرف غنی وهم کاسه هایش، ازحفظ جان مردم چه چیزی مهمتر وجود دارد؟ چرا ترورستان را بحال شان رهاکرده ودرحال قتل عام است،
جاغوری.

>>>   اگر غنی میگفت که از صلاحیت خود کم مکنم و کفایت خود را افزایش میدهم همه ازین گفته خوش می شدند اما زمانیکه کفایت وجود نداشته باشد صلاحیت کاذب درد مردم را دوا نمیتواند. این صلاحیت کاذب وضعیت را برای کشور بی نهایت خطر نک ساخته است هر روز قتل عام مردم بیگناه ! این صلاحیت است ؟ اگر صلاحیت را این گونه تعریف کنی بازهم خود و چهار نفر اطراف خود را خوش ساخته ایی.

>>>   پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   پشتونها فرهنگ و تمدن آنرا ندارند که حاضر به تطبیق واقعی مردم سالاری واقعی شوند۰ فقط زور گوئی میکنند و اگر زور گوئی نشد به خیانت و تقلب روی می آورند۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است