وزارت معارف مدارس را برای 10 روز تعطیل کرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۱۳    ۱۳۹۶/۵/۱۷ کد خبر: 136888 منبع: پرینت

به دلیل گرمی هوا تمامی مدارس دولتی و خصوصی کشور به شمول مدارس مناطق سردسیر برای ۱۰ روز رخصت خواهد بود.

وزارت معارف طی اطلاعیه ای اعلام کرد که این تصمیم به دلیل گرمی هوا و جلوگیری از امراض ساری و مهلک در میان شاگردان گرفته شده است.

در اعلامیه آمده است: با توجه به گرمی هوا که طی روزهای اخیر فزونی یافته و هم چنان به خاطر جلوگیری از امراض ساری و مهلک در میان شاگردان، تصمیم اتخاذ گردید تا سر از امروز ۱۷ اسد برای مدت ده یوم عموم مکاتب مناطق و ولایات سرد سیر کشور تعطیل شوند.

دروس مدارس دوباره سر از تاریخ یکشنبه ۲۹ اسد آغاز می‌گردد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مدارس
معارف
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان و داعیشان خیر بیبنند
در این روز ها در شهر کابل حملات انتحاری و انفجاری را کم کرده اند و هچ گونه حملات را نمی کنند

>>>   لطیف پدرام:

می گویند سیاست دوست و دشمن دایمی ندارد، منافع دایمی دارد. این سخن ظاهرالصلاح در سیاست، موجب بد آموزی های ویرانگری شده است. وبرای استفاده جویان، حیله گران، معامله گران، دروغگویان، دزد ها و لومپن های سیاسی و چاپلوسان دلیل و بهانه فراهم کرده است.
در سیاست ارزش های زرین و اصول های انسانی ثابت و پایدار وجود دارد، که هر نوع دوستی و دشمنی و سود و زیان یک فعال سیاسی با شرف، با آن ارزش ها و اصول ها محک زده می شود. اگر فیلسفوفان سیاسی و اندیشمندان عرصه ی سیاست از منافع دایمی سخن می گویند منظور شان همان خیراعلی در عرصه ی میتافزیک و سربلندی و سعادت مردم،شهروندان و گروه های اجتماعی در عرصه ی سیاست مدن و عقل عملی است.
"منافع دایمی" که دزدان سر گردنه آنرا همچون چماق بلندی به دست گرفته اند و بر سر آزادی خواهان و عدالت طلبان دارای اصول می کوبند، نمی دانم کی و کجا به وسیله ی کدام لومپن سیاست مدار فرصت طلب سر در آخوری به معنای فریبکاری و عهدشکنی به کار برده شده است؟ شاید در فرهنگ آن شخص و جماعت او آن کنش و عمل برای سود و منفعت شخصی و نیز در متن فرهنگ او توجیه ای داشته باشد که بنده از آن بی خبر است. اما بر اساس نظریه های تحلیل گفتمان و تحلیل مکالمه، کنش سیاسی در فرهنگ دینی و پیشادینی ما باید به وفا به عهد و درستی و راستی و خیر استوار باشد. می گویند هر وقت که مولانا جلال الدین محمدبلخی، میخواست پافشاری و عزم خود را در باره ی موضوع و موردی آشکار کند به خداوند سوگند یاد نمیکرد. مناقب نویسان او میگویند به وفا و عهد قسم یاد میکرد. می فرمود قسم به وفا،سوگند به وفا، سوگند به عهد…
در روزگار ما هر لحظه رنگ عوض کردن، چیزی گفتن و چیز دیگری عمل کردن، از امروز تا فردا بر سر قول و حرف خود نماندن، هر هفته از سوراخ دیگری سر برآوردن، روزانه مثل کفش و لباس دوست و دشمن و راه و رسم بدل کردن، صبح یار دارا بودن و شب دل به سکندر دادن که به غلط هوشیاری سیاسی تلقی میشود به نظر من از مقوله ی رذالت، فریبکاری و اهریمن خویی است.و با امر شریف کار سیاسی و سیاست ورزی در معنای اصیل و راستین آن منافات دارد.
این آموزه که سیاست مدار همان شارلتانی است که پیوسته دنبال منافع است و آن هم منافع شخصی، بدآموزی جانکاهی است، که انسانیت را در میدان عمل سیاسی و کنش های اخلاقی در پرتگاه نابودی قرار میدهد.اگر ماکیاول، گستره ی عمل را برای پرنس(شهریار)بلاحدود میگذارد معطوف به حمایت از کیان و منافع دولت شهر است، نه منافع شخصی و خانوادگی. این را نوشتم تا جوانان علاقمند به مبارزه ی راستین و صادقانه در باره ی مفاهیم سیاسی اصطلاحات و واژگان آن به درستی غور و تامل نمایند.

>>>   در تابستان بخاطر گرمی تعطیل کنید و در زمستان بخاطر سردی و در بهار و خزان بخاطر تدویر لویه جرگه ها، انشأ الله نسل آینده یک چیزی یاد میگیرند.

>>>   آقاي پدرام عزيز ، سلام !
خيلي زيبا و بسيار بجا نوشتي ؛ مگر نتوانستم بفهمم كه اين مطلب ، چه ربطي با تمديد ده روزهء تعطيلات اهل معارف دارد؟!
شايد بگويي او ساده ؛ از گپ ، گپ ميخيزه !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است