ویس برمک وزیر داخله می شود
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۵    ۱۳۹۶/۵/۱۸ کد خبر: 136894 منبع: پرینت

کنفرانس مشترک مبارزه با فساد اداری در بخش های دفاعی و امنیتی در کابل برگزار شد.
در این کنفرانس، محمد اشرف غنی رییس جمهور، سرور دانش معاون رییس جمهور، رییس مجلس سنا، دادستان کل، سرپرست وزارت دفاع، رییس امنیت ملی و تنی چند از مقام های دفاعی کشور حضور داشتند و تنها غایب این کنفرانس امنیتی وزیر داخله بوده است.

پس از سکوت وزیر داخله تاج محمد جاهد که تحت فشار شورای امنیت ملی به رهبری حنیف اتمر، اجازه هیچ دستور نظامی و اداری و حتی جابجایی های کوچک را ندارد، فرمانی را امضا کرد که مستقیما از شورای امنیت ملی به وزیر داخله ارسال شده و با امضای تاج محمد جاهد توشیح شد.

در این فرمان، نهصد و بیست تن از آمرین حوزه های امنیتی، آمرین جنایی، آمرین کشف، قوماندانان تولی و... از وظایف شان برکنار و تعدادی از آنها به صف مقدم جنگ در مناطق پشتون نشین اعزام شده یا در حال عزیمت هستند.

اکثر برکنار شده ها از ولایات، پنجشیر، پروان، کاپیسا و کلا شمال کشور می باشند که بجای آنها تعدادی از پشتون ها با سابقه های جنایی و خیانت به کشور مقرر شده اند.

پس نشر این خبر در تلکس شایعات این شبکه، وزیر داخله عکس العمل نشان داده و اعلام کرد که چنین فرمانی را امضا نکرده و مخالف جابجایی های قومی در وزارت داخله است.

اینکه جناب جاهد به هند سفر کرده، دگر جنرال جانان بارکزی، معاون وزیر داخله بصورت مستقیم مامور اجرایی کردن این فرمان شده است و در کنفرانس مشترک مبارزه با فساد اداری در بخش های دفاعی و امنیتی نیز بجای وزیر داخله شرکت کرد.

در همین حال، یک منبع از ریاست جمهوری گزارش داد که ویس برمك به عنوان وزير امور داخله گماشته شده است.

هرچند این خبر هنوز رسمیت پیدا نکرده است، اما سنخیت جناب برمک با وزارت داخله جای بحث دارد.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شایعه
وزیر داخله
نظرات بینندگان:

>>>   Arman Journalist
قبلآ شنیدم بودم شهر خربوزه اما کشور خربوزه نه شنیده بودم. بیبین تجارب کار را از کجاست تا به کجا...
وزیر انکشاف دهات+ وزیر دولت در امور حوادث اضطراری= وزیر داخله.😁
افسوس کشور به بازی گرفته شده و مردمش قربانی اصلی این بازی.

>>>   Salam
چهار تا پاى لچ و لچك قبيله يى در شمال كشور، تمام مردم را گروگان گرفته اند و هر روز به ناموس ، عزت و جان مردم تعرض مى كنند و انسان مى كشند ، اين شرم آور ترين ننگ تاريخ به باشنده گان بومى اين سرزمين است كه از خود دفاع كرده نمى توانند و توان راندن چند بيگانه يى متعرض را ندارند . شرم و ننگ بيش از اين نمى شود.

>>>   آقاي ويس برمك نه مدير توانا است و نه هم پاكترين وزير كه در نوشته شما انعكاس يافته است. بهتر است نوشته هاي شما بصفت يك جوان عدالت خواه توام با واقعيت ها باشد نه با خيال پردازي و قومي انديشيدن.
در پهلوي ان، اگر فرض ره بر اين بگيريم كه نوشته شما درست و بدور از نقص است، وزارت داخله به يك نظامي با تجربه و مدير جنگ ضرورت دارد تا با سوق اداره درست از عهده اين مسوليت كلان ملي موفق بدر أيد.
افغانستان كشور قانونمند و انكشاف يافته اي نيست كه صرفا وظيفه وزارت داخله تطبيق قانون و تنظيم نظم جامعه باشد. با تجربه چند دهه پسين، در اين كشور بيشترين بار جنگ بدوش اين وزارت است.

>>>   ولی برادرش یارتقلبات غنی درکمسیون انتخابات بود خودش نیز یک شخص سست عنصرومعامله گراست

>>>   Bahadur
خيانت هاى برادران برمك در انتخابات سال ٢٠١٤ بر هركس پنهان نيست، سرير احمد برمك و ويس برمك اتباع مشكوك انگليس اند، سرير احمد برمك علنى در تقلب بسود غنى نقش بازى كرده است.

>>>   یام الدین محمدی
یک انجینر؛وزیردربخش سکتورامنیتی به خصوص پولیس میگردد، منتظرروزی باشید که نظربه رعایت چنین اصلی شایستگی شایدروزی کدام جنرال وزیرصحت عامه تعیین شود، این هم مسلکی سازی ادارات حکومتی درکشورجنگ زده. اگر چند من به توانای و مدیر بودن وی شکی ندارم وی یکتن از وزیران پاک و ورزیده ترین وزرا کابینه بوده است

>>>   من خوشبين نيستم. صداقت بر علاوه قاطعيت كامياب است نه كسى كه بلى گوى اتمر و غنى شود

>>>   این مهره ارک است بدرد نمیخورد

>>>   قطع رجال است در افغانستان

>>>   به اعضاي رستاخيز مناسب نيست پيش داوري كنيم و به كابينه غني مفسد كف بزنيم.

>>>   این دزدان حرفوی پنجشیری که تمام روز حون این ملت خوردن بچه های فرشته های اسمان بودن وکسی که عوض شان تعین میگردد نمرود زاده ها استند چر اکه پشتون استند ودری زبان که در تمام شهر قاجاق مرده گاه حانه ها چوب خطی داشتند واز پول این فاحشه خانها بلند منزل جور کردند که هر کدامشان در حانه خر لنگ نداشتند خال همه جیز دارند افسوس بقضاوت وجدان تان

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک I
مردم برخیزید!

با تاجیکان بدتر از هزاره ها رفتار می شود، مگر همین چند روز پیش #تیوره را فراموش کرده اید؟
کندز را از یاد برده اید و..؟

بخدا قسم برتری طلبان حاکم مطلق شوند پیشتر از همه چوب را در فلان همان های میزنند که هر روز ( وحدت ملی) می گویند.
فرق نمی کند که وحدت گویان معامله گر هزاره، ازبیک، یا تاجیک باشند...

>>>   اگر این کار شده باشد کار نیک است زیرا تمامی امرین حوزه ها و مسولین جنایی و کشفی حوزه ها در عیاشی شراب خوری دزدی و گرفتن رشوت مصروف استند یکی از اینها هم بچه ادم نیستند پس کار نیک است و از طرف دیگه اینها چوکی پدر کلان هایشان خو نیست که تا که استند در همین پست باقی بماند و راستی هم که تمامی شان از یک سمت استند
شغنانی
کابل

>>>   مرکز بین المللی مطالعات استراتیژیک I
گماشتن ویس برمک به عنوان وزیر داخله از جانب غنی برای چند دلیل صورت گرفته است:

- جاهد در این اواخر احکام غیر قانونی ارگ بخصوص اتمر را نادیده می گرفت.
- وزارت داخله ممکن از جمله وزارتهای باشد که بیشتر مجاهدین سابق در آن حضور دارند و از همین خاطر غنی و اتمر مانند وزارت دفاع به بهانه اصلاحات میخواهند یک پاک کاری اساسی را به راه اندازند.
- ویس برمک تجربه نظامی ندارد اما همینکه بلی گویی ارگ است دیگر نیاز به تجربه نظامی هم نیست.
- در میان تاجیکان بخصوص پنچشیری تعداز زیاد از چهره ها مزدور و چاپلوس وجود دارد و بهمین خاطر اگر بحث وزارت هم میشود همیش به همین قماش آدام ها میرسد نه به آن مجاهد واقعی پنجشیری.

>>>   این همه شایعات است واقعیت ندارد. آقای جاهد انسان شریفی است و به خارج کشور سفر نموده و عنقریب برمیگردد.
امید اسلم

>>>   بسیار کار نیک شده اکثر امرین حوزه هاوپسران شان ناموس فروش بودند یعنی به ناموس مردم مال وعزت مردم کدام اعتنایی نداشتند خوب شان شده ای بی ناموس ها را
اریا

>>>   یکی از کارمندان ریاست محافظت رجال برجسته که یاور امنتیتی برمک صاحب میباشد ( ع ) نامدارد چندین موتر مامورین را در وزارت انکشاف دهات سرقت کرد ازین موضوع وده عها سرقت دیگر آن همه مامورین وزارت آگاهی دارند
این تعیین بستی خیلی کار بدی شد حالا دوباره وزارت را پنشیری نسازد بگذارند دهمه مردم سهم داشته باشند .
ر

>>>   از این دم بریده ها شکی نیست که به هرکاری بخاطر جابجایی قوم وزبان شان دست نزنند اگر در وزارت داخله که سهم داکتر عبدالله است اتمر خاین جاسوس ای اس ای و ام اکس ای کمونست ها رفقای سابق خود را جابجا کرد پس افغانستان فاتحه اش خوانده شود که مستقیم زیر تسلط پاکستان و انگلیس میرود چیزی که در طول بیشتر از بیست سال بهمین خاطر در کشور ما جنگ جریان دارد .

>>>   با تقرر برمک به عنوان وزیر داخله کشتار ها بیشتر میگردد .

>>>   بهروز جلال آبادی‎
جنگ پاکستان با افغانستان بر سر چیست؟
پشتونهای پاکستان خصوصا جنرال های نظامی پشتون تبار پاکستان در کوشش اند تا مناطق پشتون نشین افغانستان را شامل خاک پاکستان کنند تا بتوانند در مقابل پنجابی ها اکثریت شوند و پشتونهای افغانستان تا اتک دعوای دارند و خواهان شامل این مناطق پشتون نشین پاکستانی در خاک افغانستان اند تا بتوانند دعوای دروغین اکثریت خوده به حقیقت تبدیل کنند !

>>>   Lalzad
مشکل اساسی در ارگ است، نه در جاهد و برمک!
===========================
*‌یکتعداد دوستان برای تقرر برمک در وزارت داخله خوشحالی نموده و پیام های تبریکی ارسال کرده اند، در حالیکه می دانند این ها همه افراد «بی صلاحیت» و «گوش به فرمان» مقامات ارگ اند...
* مشکل اساسی در ارگ است، جاییکه سرقوماندان اعلی و رئیس شورای امنیت ملی «تصمیم» می گیرد و «فرمان» صادر می کند؛ نه در یکتعداد وزیر، والی و جنرال های که هیچ گونه صلاحیتی ندارند. صرفنظر از اینکه این بزرگواران از امتیاز دفتر، سفر، چکر، سکرتر و... استفاده نموده و جیب های خود را پر کنند!
* مگر با رفتن شهیم و آمدن یفتلی چه تغییراتی در وزارت دفاع بوجود آمد؟ یا با رفتن مراد و آمدن مستور در وزارت اقتصاد چه گلی به آب داده خواهد شد؟ ووو
*این حکومت با تغییر چهره ها و تبدیل مهره ها اصلاح نمی شود... باید این ساختار را شکست و به جای آن ساختار غیرمتمرکز با مناسبات عادلانه ایجاد کرد...
+ + +
* تا غنی در ارگ است، نصیب مردم ما مرگ است!

>>>   آب از سرچشمه گل آلود و ناپاک است... اگر سرچشمه پاک باشد، هر قدر ناپاکی که در مسیر آن موجود باشد، سرانجام می تواند تصفیه و پاک شود... ولی اگر سرچشمه ناپاک باشد، امکان تصفیه آن از پایین نهایت دشوار و بعضا ناممکن است!

باز هم همین ارگ است که افراد بی خاصیت و گوش به فرمان را بالا می کشد و دلچسب تر اینکه تمام صلاحیت های ایشان را هم در ارگ متمرکز ساخته است...

اینکه گناه جابجایی مهره ها را هم به گردن امریکا می اندازید، فقط می خواهید اشرف غنی و دارودسته او را تبریه کنید! در حالیکه ترمپ پس از ۶ ماه هنوز نمی داند که در افغانستان چه کند... چه رسد به اینکه در کدام وزارت و ریاست و ولایت چه کسی برود و چه کسی بیایدfa

>>>   Abdul Lalzad
رسولی ارجمند!
وقتی غنی را می شناسید، چرا گناه او را به گردن امریکایی ها می اندازید؟ آنجا برنامه غلزی سازی قدرت در ارگ جریان دارد!
مگر تقلب در انتخابات را امریکایی ها کردند؟ مگر صندوق ها را امریکایی ها پر کردند؟ مگر عبدالله را امریکایی ها وادار به تسلیمی کرد؟ در حالیکه اگر اندکی جرات می داشت، جای غنی و عبدالله برعکس می بود ووو
معلوم می شود که دچار تکلیف «تیوری توطیه» هستید که فکر می کنید بدون رضایت امریکایی ها برگ درخت هم بر زمین نمی افتد...
امریکایی ها پس از ۶ ماه هنوز نمی دانند که در کشور ما چه کنند (یعنی بروند و یا باشند؟) و خودت اصرار داری که غنی - عبدالله مامور اجرای برنامه امریکایی هاست!

>>>   Rasoli
ما تنها به آگاهي و بسيج مردمي نياز داريم تا مانع هرچه حركت هاي ضد منافع ملي است را گرفته و كشور را از اين مخمسه نجات دهيم
واين امر زمان ممكن است كه خرد سياسي مردم ما بالا برود و رهبران واقعا ملي وباورمند به منافع كلان ملك ظهور وحمايت شوند .

>>>   Raheel
مشکل در ارگ است. اما آنهایی که سر به آستان ارگ می گذارند، بدتر از ارگ اند. دستۀ بیجان تبر ارگ شدن، را چه تعریف باید کرد؟

>>>   Faizy
مشکل اساسی هم در ارگ است ، هم در جاهد و برمک یعنی هم آسیاب کند است وهم گندم تر !
ورنه اگر مردم تاجیک با رهبران و چهره های شاخصشان و هزاره ها و ازبیکها همه و همه یک دل و یک صدا در مقابل ارگ بایستند در آنصورت پدر ارگ هم کار یکطرفه و مطابق میل دل خود را انجام داده نمیتواند !

>>>   Mosadiq
گیرم مشکل در ارگ است! چرا اینها استعفا نمیدهند؟ چرا با چنگ و دندان به جان کرسی های بی صلاحیت می چسبند؟ چرا مطبوعات را نمیخواهند و افشا گری نمیکنند؟ اینها کسانی استند که تا زمانی صدای خود را بلند نمیکنند که منافع شخصی شان در خطر نیافتد و گرنه هرکدام از اینها بیاید به حال مردم و ملت فایده ندارد هم چنان که موجودیت دیگران نداشت و ندارد....

>>>   اینها افراد بی خاصیت و غلامان حلقه به گوش ارگ اند...
قدرت و ثروت چشم های شان را کور می سازد و از سفر، چکر، دفتر، سکرتر و... استفاده می کنند و جیب های خود را پر می سازند!

>>>   غنى يك مزدور و فرمانبردار را با مزدور و فرمانبردارتر ديگر تعويض كرد. هيچ انسان با شرف و توانا در اين حكومت نامشروع خود را مسخره نمى كند ، جز انسان هاى بى انديشه و مزدور . اين قدر دف و چنگ هم نزنيد !

>>>   Noor Rahman Rahmani
اين حكومت ميخواهد كسي باشد هرتغير وجابجاييكه غني واتمر بخواهند توسط او اجرآت شود و مقابله وايستادگي نكند واز همه امور بي خبر باشد براي اين او را مناسب اين پوست دانسته اند

>>>   Rahimi
یعنی هر کسی که در برابر قبیله ناخلف استاده شود ...... اگر ۹۰ تن افسران تاجک قومندانی امنیه کابل پس میشد حچ گپ نبود ویا یک تولی منسوبین تامین امنیت سفارت خانه ها اقای جاهد از این حرکت های کوچی گری توهم با شادی بازی جلوگیری کرده است

>>>   گوسفندی برد ان گرگ مزور همه روز
گوسفندان دیگر خیره درو می نیگرند
هر روز یکی را پی می برند وحلقه اویز مینمایند ومجازات می کنند سایرین فقط نظاره گر وتماشا بین اند تا دور باطل خودشان برسد از دوران کرزی حذف صالح وبعد ابعاد ضیا و تبعید معاون صاحب اول و... همه باساس برنامه وپلانهای مبرمج اجرا میگرددطبعا این همه بدون چراغ سرخ خارجی ها ممکن نبوده گویا انها تصمیم دارند تا کرسی غلامی وبندگی را به یک گروه وقوم اختصاص دهند واین مقام ومنزلت به قامت دیگران مناسب نیست باوجود این همه جفا وستم های نارواتحمل این همه درد ورنج بی پایان اسان می نماید ولی بی تفاوت ساختن انها ملت عزیز رادرد اور وجای بسیار افسوس وپرسش برانگیز خواهد بودواین سناریو ادامه دارد واین نقشه تانهایت میرسد گویا ان دیگران در برابر چند امتیاز مادی همه ارزش های علمی وفرهنگی کشور غزیز را به بازی گرفته ودر گرو مانده اند
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   برادر محترم کدام از این ها تجربه کاری دارد مثال در اصلاحات اداری تمام کمیشنران فاقد تخصص در بخش خدمات ملکی افغانستان است یک اداره در حالیکه یک اداره پالیسی ساز است غیر از فساد در اصلاحات اداری چیزی دیگر نیست خدا کند ریس صاحب جدید اصلاحاتی را بوجود آورد در اصلاحات اداری تمام کسانیکه واسط پولی یا واسطه قومی یا ..... داشت معاش سوپر ایسکل میگیرد خدا داکتر مشاهد را دربدر کند برای دوستانوخود و.....که مسایل جنسی مطرح بود معاش سوپر ایسکل داد

>>>   عطا صفوی
یک تیر دوفاخته ....!
« مرا به خیر شما امید نیست ، اما برای خدا شر مرسانید»...
مهمترین رازیکه در شکار موفقیت آمیز غنی احمدزی وتیم اش نهفته است ؛ همانا بایک تیر چند فاخته را شکار میکنند ، بطور مثال ازیکطرف ضعیفترین وبی صلاحیت ترین اشخاص را در قوی ترین پست ها میگمارند که حتی ازخود چیزی به گفتن نداشته باشند وازطرفی هم باپیروی از چاق کردن سیاست انگریزی : " تفرقه بینداز وحکومت بکن " را دریک منطقه ومحیط حساس خیلی خوب وزیرکانه بلد هستند واشرف غنی احمدزی در این مورد قطعا موفق است ودقیق میدانند باچه عناصری روبرو هستند....
ولی از آنجاییکه برای عوام الناس آمدن ورفتن این اشخاص نه دیروز ونه هم امروز اهمیتی دارد بقول معروف : " بازاغ بودنه گرفتن غیرممکن است ..." . اما برای حکومت لقمه چربی است که از این دریچه که خودی ها برای بربادی خود دسته تبر میشوند. وبرای سردمداران این حاکمیت خریدن زمان از این بهتر چه میتواند باشد. دقیقا من نمیدانم که چرا یک تعداد هموطنان ما بی وقت بانگ نعره تکبیر را فریاد میکشند واز همین اکنون به مداحی گوی پرداخته اند. ولی آرزوی ما از این اشخاص معلوم الحال اینست : مرا به خیر تو امید نیست ، اماشر مرسان.!

>>>   وزیر صاحب یک سری به بدخشان بزن اگر زحمت نمی شود. برادران ... نیم مردم را کوچ دادن و نیم دیگر را پوردی ساختن. دارو های نشه آور مثل تابلیت ک و شراب توسط فرزندان مجاهدین به شکل آزادانه به فروش میرسد و جوانان را بل کل پودری و گنس و گول کردن. ثمره جهاد پدر فروش شراب توسط پسر شده است
یفتلی

>>>   هموطنان عزیزم بیایید شخصیت ها را با نوشته های خود متاثر نساخته و قضاوت غیر عادلانه نکنیم بیایید باطرح های موفق وعملی حکومت راکمک کنیم تا خود ومردم رانجات دهیم...
پدرود

>>>   یکی از اعضای تیم امنیتی ویس برمک که عضو ریاست رجال برجسته می باشد ( ع . ن )در وزارت قبلی برمک چندین موتر مامورین را سرقت کرد وهمه مامورین آن وزارت میدانند که او ماهر ترین دزد است

>>>   مسئولین کشور تاجیکستان در اقدامی عجیب، قانونی را وضع کرده اند که مطابق آن ریش ملاها امام های مساجد از ۳ سنتی متر بیشتر نباید باشد.
صلاح الدین رجب زاده رئیس ناحیه حکومت به رسانه های محلی گفته است ریش ملا ها نباید بیش از ۳ سانتی متر باشد. این معیار مطابق عنعنه و فرهنگ تاجک ها میباشد.

>>>   اگرنشود بهتر است چون او نظامی نیست تجربه اداره جنگ را ندارد او صرف تجربه کار بخش های خدماتی را دارد نه جنگ وموضوعات نظامی

>>>   پنشیری بودن یعنی سند داشتن صلاحیت درهرکار اگر پنشیری بودی میتوانی بحیث وزیر صحت کارکنی حتی اگر نجار باشی اگر پنشیری بودی میتوانی وزیر مخابرات باشی حتی اگر دریور باشی اگر ازتیم ع باشی هیچ چیزی مهم نیست هرچوکی را غصب کرده میتوانی هرچند خواستی فساد کن هرچه تنبل وناکام باشی برای ع فرقی نمیکند خلاصه تازمانیکه شـرو پساد باشد عدالت وامنیت نمی اید

>>>   وزارت ها وجنرالی ها ودوزخ از پنشیریها ، قربانی وشهادت وجنت از بدخشی ها

>>>   هموطنان عزيز
يك عده از همشهريان محترم به ادرس مردم پنجشير بخاطر اقاي برمك تاخت و تاز نموده اند كه از منطق و ادب دور است .
دوستان بلي برمك از ولايت پنجشير است ولي هيچ نوع تأثيري براي مردم پنجشير وزيرشدن ويا ناشدني ندارد ، فاميل برمك كه سه برادر با غني كه دشمن غير پشتون اند هم پيمان بوده انتخاب ان توسط غني صورت رفته نه عبدل .
عبدل وزارت اقتصاد را براي خواهرزاده خود به اين وزارت تبادله نموده يعني بخاطر مستور وزارت داخله را به اشرف غني سپرد .
حال شما خود فكر كنيد كه عبدل را حمايه مي نمايد ياخير ؟
دلاور

>>>   در مدت 15 سال کارمندان به ګفته خود شما ؛ اکثر برکنار شده ها از ولایات، پنجشیر، پروان، کاپیسا و کلا شمال کشور می باشند؛ میباشد چه خوب است که یک تغییر و تبدیل بوجود بیایند ایا ای مردم قواله داشتن که تا اخر عمر در کابل ایفای وظیفه نمایند؟؟ تمام روز سو استفاده میکرد و هیچ توجه به امنیت پایتخت نداشتن

>>>   با درد و افسوس افرادی فروانی این را قبول کرده اند که باید نفرخدمت بمانند

>>>   اګر ویس کرمک وزیر داخله شد بدانید که افغانستان خلاص شد کسیکه در مکتب نحوی دری را تعریف کرده نمیتوانست.

>>>   شایعه ای بود که تحقق پیوست

>>>   گفنه مشهور است که تاریخ تکرار نمیشود ولی حودات مشابه صورت میگیرد درزما ن حکومت نجیب انجنیر برق وزیر داخله بنام پکتین بود که حکومت نجیب سقوط کرده حالا انجنیر ساختمان وزیر داخله شده است بسیار مضحک وخننده اوراست کسیکه به هیچ نوع ترمینولوزی جنگ اشنای نداشته وسپرده چنین مسولیت درحالیکه وضعیت نظامی با مشکلا ت وپیچیده گیها تازه شامل ایعاد منطقوی وفرامنطقوی میگرد وهر روز وحشت از مردم مظلوم قربانی میگرد بحث برانگیزی وتعجب اور میباشد
نجرابی

>>>   حالا در اصل همان معین وزارت جانان بارکزی وزیر است چون مسلکی ونظامی است برمک باید موبمو حرف ها ونظرات اورا تطبیق کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است