مسوولان در قضیه میرزااولنگ به حرف ما گوش ندادند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۰    ۱۳۹۶/۵/۱۸ کد خبر: 136925 منبع: پرینت

مسوولان امنیتی بجز پیام تسلیت به هیچ دردی، دوا نشدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpapper)، محمد عظیم قویاش، عضو مجلس سنا درگفتگو با "همگام" درخصوص فاجعه میرزااولنگ می گوید: طالبان از سه ولسوالی کوهستانات، سوزمه قلعه و صیاد، نیروهای خود را جمع آوری کردند و با گروه یک هزار نفری خود این عملیات گسترده را در این دره به راه انداختند.

قویاش می گوید: والی سرپل، رییس امنیت و قوماندان کندک اردو گفتند که در نامه های رسمی و تماس های مکرر با شورای امنیت ملی افغانستان، وزیران داخله و دفاع، رییس عمومی امنیت ملی و ریاست ارگان های محل تاکید کردیم که اگر هرچه عاجل نیروی کمکی به ساحه اعزام نشود، میرزااولنگ به پایگاه استراتژیک طالبان تبدیل می شد.

عضو مجلس سنا، با بیان اینکه فریادهای مسوولین سرپل شنیده نشد اظهار کرد: نفهمیدیم که مشکل مسوولان امنیتی در کجا است! اینها همیشه بجای جلوگیری از فاجعه، وعده های چرب و نرم می دهند و پس از وقوع حادثه پیام تسلیت برای مردم می فرستند و بجز این دیگر هیچ به درد مردم نخوردند و دوا نشدند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سرپل
میرزاولنگ
نظرات بینندگان:

>>>   Salam

هزاره ها مى توانند در اين بازى هاى سياسى بازنده گان بدى باشند . هزاره ها هر قدر افغان تر هم شوند باز هم بيش تر از هر قومى آسيب پذير اند . در اين هفده سال هزاره قبل از هر تبارى در تير رس جنايات افراطى هاى سنى و تبارى بوده اند . هزاره ها را اكثريت افراطى هاى مذهبى قبيله يى و داعشيان حتا مسلمان نمى شمارند و قتل شان را واجب مى دانند . قتل هزاره ها و جنوسايد در سر پل با همين تفكر صورت گرفته است و اين آخرين جنايت عليه اين تبار نخواهد بود، بهتر است نخبگان سياسى هزاره به عقل آيند و دريك گفتمان جامع با تاجيكان و ازبيك هاى صادق همراه شوند و مجزا عمل نكنند .نخبگان هزاره كوشيده اند تا با تاجيك ها رقابت كنند و در سياست جاى خالى تاجيكان را گيرند ، ولى قبيله گرايان وقتى بغل مى گيرند ، شمشير را هم به قلب حريف فرو مى برند . هزاره به جرم هزاره بودن و شيعه بودن قبل از هر تبارى محكوم شكست اند. استاد مزارى با صداقت با پشتون ها همكارى كرد تا مگر گذشته فراموش كنند و همكار شوند ، ولى نتيجه اش را خيلى تلخ چشيد .

>>>   اقایی .....از اینقدر ګله ګذاری چرا خود شما پسران تان تانرا در خط مقدم جبهه نمی فرستید شما جوالهای خود را رشوت خورده دالر پر میکنید و دیګرانرا میګوید که دفاع نمیکند.

>>>   مردم باید دیگر به حکومت اعتماد نکنند در فکر سقوط آن نه بلکه در فکر زندګی خود باشند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است