بازپس گیری یا به آتش کشیدن ولسوالی ها؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۰    ۱۳۹۶/۵/۱۸ کد خبر: 136929 منبع: پرینت

فداکاری قوت های مسلح ما در مقابل دشمنان مردم افغانستان قابل قدر است اما در مورد این سوال که تا کنون من هیچ جواب حقیقی برایش نیافتم سرگردانم اگر شما واقعیت را می دانید لطف نموده با من شریک سازید.

1.بعضی از ولسوالی ها یا قرا و قصبات در مناطق مختلف کشور از طرف دشمن محاصره می شود هر قدر مسوولین داد و فریاد می زنند که ولسوالی سقوط می کند کمک کنید کسی به داد شان نمی رسد اما بعد از سقوط ولسوالی دشمن سلاح و مهمات را با خود می برد تعمیر ها را به آتش می کشد و ده ها انسان بیگناه را به شهادت می رساند. با گذشت چند روز از سقوط دولت عملیات را آغاز می نماید و بزودی منطقه را از دشمن پس می گیرد در حالیکه دولت چنین قوتی دارد چرا این کار را قبل از سقوط نمی کند.

2.حاکمیت تنها مراکز ولایات و ولسوالی ها نیست از چندی بدینسو دولت تلاش می نماید تا تنها مرکز ولسوالی ها و مرکز ولایت را با خود داشته باشد قرا و قصبات به دست دشمن است حضور دشمن در قریه جات باعث تقویه دشمن می شود.

3. آنچه که من می دانم عملیات پیشگیرانه نسبت به عملیات که بعد از سقوط عملی می شود کم مصرف تر است در ضمن زمانیکه دولت می خواهد در کدام منطقه ای عملیات نظامی نباید پیش از پیش با رسانه ها شریک ساخته افشا شود در تمام دنیا عملیات نظامی باید مخفی نگهداشته شود تا دشمن آگاهی پیدا نکند غافلگیر شود.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ولسوالی ها
بازپس گیری
نظرات بینندگان:

>>>   سعيدي با وجود دانش سياسي، باز هم خود را گول ميزند، بار ها از دولت و حكومت ياد ميكند ، مگر كدام دولت؟ و كدام حكومت؟ رئيس جمهور حتي با خانم خود توافق نظر ندارد، وزراء نام نهاد به همديگر، با معينان خود، با رئيس اجرائيه، با غني خان توافق ندارند، قانون از طرف عالي جنابان نقص و زير پا ميشود، پس اينها چطور در فكر ملت باشند.

>>>   خدا کند همه ولسوالی ها سقوط کند فقط یک در شهر کابل امنیت باشد غم دیگران به ما چی

>>>   Salam
هزاره ها مى توانند در اين بازى هاى سياسى بازنده گان بدى باشند . هزاره ها هر قدر افغان تر هم شوند باز هم بيش تر از هر قومى آسيب پذير اند . در اين هفده سال هزاره قبل از هر تبارى در تير رس جنايات افراطى هاى سنى و تبارى بوده اند . هزاره ها را اكثريت افراطى هاى مذهبى قبيله يى و داعشيان حتا مسلمان نمى شمارند و قتل شان را واجب مى دانند . قتل هزاره ها و جنوسايد در سر پل با همين تفكر صورت گرفته است و اين آخرين جنايت عليه اين تبار نخواهد بود، بهتر است نخبگان سياسى هزاره به عقل آيند و دريك گفتمان جامع با تاجيكان و ازبيك هاى صادق همراه شوند و مجزا عمل نكنند .نخبگان هزاره كوشيده اند تا با تاجيك ها رقابت كنند و در سياست جاى خالى تاجيكان را گيرند ، ولى قبيله گرايان وقتى بغل مى گيرند ، شمشير را هم به قلب حريف فرو مى برند . هزاره به جرم هزاره بودن و شيعه بودن قبل از هر تبارى محكوم شكست اند. استاد مزارى با صداقت با پشتون ها همكارى كرد تا مگر گذشته فراموش كنند و همكار شوند ، ولى نتيجه اش را خيلى تلخ چشيد .

>>>   اقای سعیدی در صورتیکه دولت به اسم حقیقی ان وجود داشته باشد این حرف شما درست است که نباید سوق جهیش نظامی تا زمان شروع عملیات افش نگردد و محرم باقی بماند تا دشمن را غافلگیر کند و از بین ببرد اما این دولت که نمیخواهد طالبان انگلیس صفت اله دست پاکستان کاملا نابود گردد و بر طبق گذارشات سخنگویان دولت و ارگانهای امنیتی نظر به اعداد وارقام شان در همین چند سال بیشتر یکصد هزار کشته و وحدود بیشتر سی چهل هزار زخمی های طالبان را که از صف محاربه و دهشت افگنی خارج شده پس این گروه ترورستطالبان چه مقدار کمیت شان بوده که هنوز هم با وصف چنین تلفات ارقام داده شده سخنگویان دولت مصروف نبرد با دولت هستند و مطلب دیگر اینکه وقتیکه دادمیزنندنظامیان کشور که کمک کمک هیچ کسی بداد شان نمیرسد وقتیکه طالبان در منطقه مسلطگردید سلاحومهمات را با خود بردند چور و چپاول شان تمام شد پس از چند روز بتایید حرف خودت عملیات را اغاز میکنند چک چک میکنند که ما منطق را دوباره از طالب گرفتیم اینکه چقدر نفرات نظامی و ملکی ماکشته و زخمی شده در سقوط و پس گیری ان و چه مقدار وسایل نظامی بدست طالبان افتیده از سرقوماندان اعلی گرفته تا مسولین ارگانهای امنیتی به بلای انهابنظر مه هرزمانی کهترورستان طالبان کمبود سلاح ومهمات پیدا میکنند یک منطق خاص برایشان زمینه سازی میگردد نه از نظامیان پایین رتبه و نام اش را میمانند یاعقب نشینی تاتیکی و یا سقوط مسول اشرا کسانی را میدانند که سینه های شانرا سپر دشمن کرده اند .

>>>   ایا میدانید چه در جریان است!؟
زهر چشم ویا اظهار خشم مسولین امنیتی دربرابر ملت که هر عمل انها ورویکرد های روزمره چندین مسیچ وپیام را به همراه دارد!
۱ -- مسلح نمودن طالب وداعش وگروه های افراطی وتخریب گر با سقوط دادن مناطق ومحله های غیر خودی
۲ -- رعب وهراس انداختن در دلها که طالب خطرناک است ووظیف گرفته است تا بسوزاند وبه قتل رساند وتباهی بار اورد
۳ -- هر وقت اراده شود ولازیم بی افتد کسی در مقابل انها مقاومت نکند تا به سرنوشت ملت بیدفاع ومظلوم مرزا ولنگ مواجه نشوند
۴ -- وبلاخره ایجاد نفاق های قومی ولسانی ومذهبی که تا این ملت همیشه باهمدیگر بد بین ومتخاصم بودهدرین میان نقشه ای خارجی ها به درستی تطبیق گردداینها وده ها انتباه ومسیج از عملکردهای گردانندگان امور وممثلین خارجی ها در کشور متصور وملحظ اند که دیده ای بیدار وخرد حساس واگاه در کار است تا به دیده ای بصیرت نگریستهاگاهی لازیم را داشته باشد
تبنگ چی

>>>   مردم هزاره جنایت کسانی که واز وجود داعش در میرزاولنگ خبر میدهند بالاتر از جنایتی است که در انجا رخ داده
بادقت باندیشید :تا دیروز طالبان وداعش دشمن بودند!!!؟؟
چی شد امروز آنها برادرانه در کنار هم بر سر یک تعداد مردم بیگناه حمله میکنند وزن وبچه پیر وجوان راقتل عام میکنند.
ببنید مظلومیت مردم هزاره را که حتی سخنگوی دولت که خود شیعه مذهب است. بر جنایات طالبان سرپوش گذاشته واز وجود واین جنایات را به داعش نسبت میدهد
ومسئولان امنیتی بعد چند روز سکوت تنها به یک تاسف اکتفا می کنند .
حتی حامیان خارجی طالبان نیزبا دروغ در روز روشن برای اینکه طالبان را مبرا کند از وجود داعش وپرچمهای سیاه نام برده واز بردن نام طالبان با صراحت خودداری میکنند.

امروز ای جوان هزاره از خواب غفلت بیدار شو که دشمن همان خواب های 250ساله را در سر دارد
ان جوانی هزاره که تاریخ گذشته ومصائب امروز را فراموش کند مطمئن باشید خون هزاره در رگهایش نیست
جوان هزاره بیدار شو .جوان هزاره بیدارشو.

>>>   سعیدی صاحب
شما از هر افغان دیګر مطلع هستی که مراکز ولایات و ولسوالیها که بدست طالبان سقوط میکند تو سططیارت امریکا انقدر بمبارد میشوند که دیوال ایستاده دیده نشوند و این نتیجه وطنفروشی شما متمدنها هستند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است