125 میلیون دالر کمک بانک جهانی از دست رفت
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۵    ۱۳۹۶/۵/۱۹ کد خبر: 136961 منبع: پرینت

حکومت سال گذشته به علت عملی نساختن شماری ازمعیارها در بخش گمرکات و راهکارهای مالیاتی، ۱۲۵ میلیون دالر کمک بانک جهانی را ازدست داده است.

به نقل از طلوع، مهدی حسینی، معاون اداره تفتیش می گوید که در سال ۱۳۹۵، ۲۲۴ میلیون دالر برای تطبیق ده بینچمارک تخصیص داده شده بود که ادارات توانستند پنج بینچمارک را تطبیق کنند و بودجه آن به خزانه دولت آمد و پنج مورد دیگر از تطبیق باز ماند.

بر بنیاد بررسی‎های اداره عالی تفتیش، بانک جهانی برای کمک‎های تشویقی‎اش در سال گذشته مالی ده معیار را برای حکومت افغانستان تعیین نموده بود تا عملی سازد. در این میان شماری از معیار هایی که بیشتر در بخش اصلاحات در گمرک‎ها و راهکارهای مالیاتی هستند، عملی نشده‎اند و به همین علت افغانستان بیش از ۵۵ درصد کمک‌های این بانک را در این سال، از دست داده است.

این درحالی است که اجمل حمیدعبدالرحیم زی، سخنگوی وزارت مالیه می گوید که ما یک دالر را هم از دست نداده‎ایم. بلکه این پول به همان شکلی که تفاهم شده در نتیجه اصلاحات شامل خزانه دولت افغانستان می‎شود.

بر بنیاد اطلاعات وزارت مالیه، بانک جهانی در چارچوب یک برنامه سه ساله که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی ادامه خواهد یافت، در کل 900 میلیون دالر را در برابر عملی شدن شماری از معیارها و شرایط که این بانک گذاشته است به افغانستان کمک خواهد کرد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بانک جهانی
اداره تفتیش افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   خیر باشد شما ها زیاد رند هستین چانته گدایی را در یک جای دیگر بیندازید.

>>>   هر قدر کمک شود در جیب جند نفر محدود ارگ نیشنا ن انداخته می شود نه در جیب غریب

>>>   وزیر م الیه اکلیل حکمیی انچنیر با ید به دار زده شود

>>>   اداره عالی تفتیش را باید اداره عالی فساد میگفت که خودشان تا موی سر در فساد غرق اند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است