چهل کشته و زخمی در حمله به نمازگزاران در تخار
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۳    ۱۳۹۶/۵/۲۰ کد خبر: 136981 منبع: پرینت

در حملۀ تفنگداران یک فرماندۀ حزب اسلامی برنمازگزاران در ولسوالی «چاه آب» ولایت تخار، ده تن کشته و سی تن دیگر زخمی شدند.

شماری ازگواهان این رویداد می‎گویند که تفنگ‌داران مربوط به بشیر قانع، امروز هنگامی که مردم سرگرم ادای نماز جمعه در مدرسۀ دارالعلوم مرکزی ولسوالی چاه آب بودند با جنگ افزارهای سبک و سنگین حمله کردند.

در همین حال، یک عضو شورای ولایتی تخار به طلوع‎نیوز می‎گوید که در این تیر اندازی ۲۹ تن کشته شده اند.
اما، سنت الله تیمور، سخنگوی والی تخار کشته شدن سه تن و زخمی شدن ۱۱ تن دیگر را تأیید می کند.
بشیر قانع، دست داشتنش را در این رویداد رد می‎کند.

این درحالی است که مخالفان مسلح نیز در این ولایت فعال اند. ولسوالی های درقد، اشکمش و خواجه غار از ولسوالی های این ولایت اند که همواره گواه رویدادهای هراس افگنی و حمله های مخالفان مسلح بوده اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تخار
نمازگزاران
نظرات بینندگان:

>>>   پیوستن گلبیدین با تفنگدارانش از ترس کشته شدن شان در مقابل نیرو های شجاع قوای مسلح و نفاق افگنی و رفت وامد ازادانه شان در قرا وقصبات وشهر ها بوده وهنوز که هنوز است از غلامی وو حلقه بگوشی و دستور ای اس ای دست بردار نشده اند وبدستور استخبارات پاکستان دشهت افکنی میکنند و نفاق را دربین مردم با چنین حملات خاینانه شان انهم در داخل مسجد و به نمازگذاران کمافی السابق ادامه میدهند و سخنگوی حزب بدنام حزب اسلامی گلبیدین حمایت شانرا از چنین جنایت رسما اعلان کرده است که این خود میرساند که مانند دوران قبل از امضای بنام مصالح بادولت از خیانت و زور گویی دستبردار نیستند و به ازادی بیان باورندارند و منتقعد خود را ملای امام مسجد هم است تحمل نکرده با سلاح در مقابل ان برخورد میکنند و عجب مسالحه را اشرف غنی احمدزیبا گلبیدین حکمتیار جاسوس ای اس ای امضا کرده کهنه تعدا مسلح ان واضح است ونه سلاح خود را تسلیم ارگانهای امنیتی دولت کرده اند ونهاز کشتار مردم دسبردار هستند .

>>>   راستی راستی افغانستان چه خبره؟خیلی قتل و کشتار زیاد شده

>>>   مثلث شوم: غنی-حکمتیار- طالبان راجدی بگیرید، توطئه خطرناک درکاراست، این طرح طبق برنامه های ازقبل تعیین شده اجرا وبه خوبی پیش میرود، غفلت وبی اعتنائی رهبران سیاسی ازاین مسٱله عواقب سخت وتاوان کلانی را نصیب همه ما خواهد کرد، کسانی که درکنار غنی مانده اند جز آلت دست قرارگرفتن تقشی دیگری ندارد، روزی گردن همین افراد را در دار مجازات درجلو ارگ شاهد خواهیم بود، هنوز سیاست پشتونهای تعلیم یافته پاکستان را نفهمیده اید، حیف که قربانی اول هرتحول وهرنقشه، مردم عادی وبیگناه قرارمیگیرد. لازم به ذکراست که کسانی درآینده انتخابات پیروز میدان خواهد بود که امروز فعال عمل کرده ودرمشکلات درکنارمردم بوده ودراین شرایط سخت برای نجات مردم مدیریت درستی بکنند.
جوان

>>>   هزارها که کشتار میزااولنگ را نسل کشی میدانندبه این فاجعه چه نامی خواهند گذاشت آیا این مردم افغانستان نیستند که در شرق ، غرب ، جنوب شمال و غیره نقاط کشور از دست هراس افگنان کشته میشوند

>>>   بیگناه هیچ کس کسی را نمی‌کشد.حتما کدام گپ است.

>>>   تاجیک و هزاره متحد شوید غم ما یکی است در غم هم شریک استیم بیایید بر علیه فاشیست اتحاد کنیم

>>>   اگر این دولت بی کفا یت با شد همه از بین می روند

>>>   کشتن انسانها با هر عنوانی که باشد ناروا ومخالف با دستاتیر الهی است باید موضوع روشن شود که این قتل ها چطور صورت گرفته نشود توطعه ای در کار باشد ،در ولایات شمال اکثرآ برادرهای جمعیتی وشورای نظار اند که بزرکان شان در این اواخر توطعه های بزرک را بکار انداخته تا باشد حزب اسلامی را در نظر مردم خراب جلوه دهد
عبدالله ریحان

>>>   مگر گلی بی دین . غیر از منافقيت .جنگ آشوب . و عمل های رذیلانه چیز دیگری را بلد است‌. یک چیزی را برایتان میگویم تا این غده سرطانی وانگل مخرب یعنی همین جلاد کابل ازبین نرود هیچ کس در افغانستان روی آرامش را نمی بیند. من از دلسوزان این مملکت و ملت خواهش میکنم فعلا طالب وداعش را کنار بگذارید . در قدم اول مبارزه و تلاش تان را برای ازبین بردن این غده سرطانی یعنی حکمتیار بخرج دهید !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است