گزينه بركنارى والى بلخ روى ميز ارگ
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۶/۵/۲۱ کد خبر: 136997 منبع: پرینت

بعد از نشر موضعگيرى اخير والى بلخ در واشنگتن پست مبنى بر اينكه: اگر حکومت به خواست های ایتلاف برای نجات افغانستان توجه نکند، این ایتلاف ممکن دست به اقدامات جدی تری بزند و اختیارات برخی ساختمان های اداری و ميدان هاى هوايى را در دست بگیرد تا دولت را تحت فشار قرار داده و فلج کند، رايزنى ها در مورد سبكدوشى عطامحمد نور از سمت اش، مورد بحث جدى ارگ قرار دارد. البته موازى با آن روى تدابير نظامى نيز در صورت مقاومت يا هر گونه عكس العملى، فكر شده است.

این در حالی است که چند روز قبل حكمتيار نيز با نيش زبان، اشرف غنى را تحريك نمود كه صلاحيت بركنارى يك والى را ندارد كه بدون شك منظور وی، والى بلخ بود.


محمد عارف منصوری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
والی بلخ
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   اغاراکنیار یک ازنوکران باکستان و امریکا است که گپ های او اهمیت ندارد و از شرم مصاحبه کرده نمی تواند بایک شبکه که جواب بدهد که کجابود در این مدت و ازکجا امد این واقیت است که صلاحیت برکناری والی بلخ را ندارد

>>>   Raheemi
سلام به شما شاید بهتر بدانید که پدران رییس غنی را با نادر کور وبرادر آنش آوردند و در لوگر جا سازی کردند آنها پسران کاکا میباشند وبه همین شکل افغانستان صوب سرحد پاکستان شده واز گیر پاکستان به هیچ وجهه خلاصی ندارد زیرا پدران شما انگریز ها را به جوانی ونا جوانی کشته اند باید این حالت را ببینند

>>>   لطیف پدرام:
وضعیت چاه آب نگران کننده است!
من چند روز پیش از ماورای کوکچه برگشتم. وضعیت در چاه آب فاجعه بار است. چه کسی، چه گروهی، چه حزبی این کشتار هارا به راه انداخته است دقیقا میدانیم، به خاطر یک سلسله ملاحظات نخواستیم موضوع را مطبوعاتی کنیم چون باور دارم آدم کشتن در هیچ کجایی و به هیچ دلیلی مطلوب و پذیرفتنی نیست.حق حیات حق مسلم و اساسی آدم ها است. و باید احترام و رعایت شود. و باز به لحاظ عرف و عادات کسی در خانه ی خود و در محل خود قوم کشی به راه نمی اندازد. میدانیم برای این کشتار چه قدر پول از کدام طریق هزینه شده است. ما توانایی جلوگیری از این جنایات را داریم و هشدار می دهیم دست از شرارت بردارند ورنه عواقب کار شان متوجه اعمال نادرست خود شان خواهد بود.

>>>   جناب والی بلخ از سمت کنار نرو این اوغانها یا گوبدین چه کاره است تنها این اوغانها حق حکومت دارد به هیچ وج کنار نرو این ادم کش امر میکند که باشه که نباشه

>>>   حکمتیار کجا صلاحیت پشتوی خود را دارد که به اشرف غنی طعنه می زند؟
......

>>>   مقام ولایت بلخ از پدرش به میراث نمانده که ازآن کنار نمبرود. اگر هدفش خدمت است باید به ولایاتی مانند بامیان غزنی قندز تخار یا کدام ولایت دیگر هم خدمت کند. نه تنها بلخ.
برات علی

>>>   مردم هم اینقدر بی غیرت نیست که والی دلاو ر خو د را تنها بگذارد و ارگ اینقدر غیرت داشته باشدغ یک شخص یهو دی و زنش هم یهو دی است

>>>   والی هر ولایت باید تابع قوانین مملکت باشد نه امپراتور ولایت خویش وهر روز دولت را توهین وتحقیر نماید وهزاران جرم وجنایت را که مرتکب شده بالای دیگران اندازد ،عطا ی نور مانند دیگر ولایات باید قوانین مملکتی را مراعات کنند واگر از جمله اپوزسیون است باید از ولایت استفا دهد ومانند مخلفین غنی در صف قایم واستوار مانند. مردها مبارزه سیاسی خود. را به پیش ببرد ،بسیار خنده آور است هم در دستکاه دولتی صاحب قدرت باشد وهم مخالفت قدرت دولتی ،در هیچ نقطه دنیا چنین کار ریشخند آمیز نیست .
عبدالله ریحان

>>>   خود تشکیل فعلی دولت افغانستان تقسیمات مافیای است هر یکی دور شود۰ پسرش. یا برادرش و یا کسی از مافیای خودش جایش را میگیرد۰ حلقه بسته است.

>>>   دست زدن به برکناری اقای عطامحمد نور والی بلخ اولا کار ساده نیست و دیگر اینکه حکم و فرمان ارگ مورد قبول مردم نیست ودیگر اینکه دست زدن به چنین کاری در حقیقت بایکات مردم نه تنها سمت شمال بلکه غرب و جنوب هم در بر میگیرد چند روز قبل شما شاهد سران اقوام وجوانان پاکتیا و خوست با یک کاروان بزرگ شان بخاطر همسبتگی مردمان شان با مطالبات اقای عطامحمد نور به بلخ تشریف فرما گردیدند و عهد وپیمان و همبستگی کامل شانرا با ایتلاف نجات افغانستان رسما پیمان بستند قصاب کابل هروز خلل وارد میکند تا اشرف غنی احمدزی را وادار به چنین حرکت سود جویانه خود گلبیدین کند و به اصطلاح اب را خت کند تا خودش ماهی بگیرد این پلان ای اس ای است که گلبیدین موظف به تطبیق ان گردیده است اما پلان ناکام و بی ثمر است نه چیزی دیگری .

>>>   همانش را هم غم کرده نمیتوانید۰ اگر میتوانستید کلمرغ کوچی متقلب درین سه سال وقت آنرا انجام میداد۰

>>>   نتیجه مذاکرات یکساله آخر همین بر آمد ؟ ما تاحال منتظر برگذاری جشنش بودیم حالتا برکناری؟؟؟

>>>   بلخ يگانه ولايتى كه تا حال از توطعه غنى واتمر تا حدى در امان مانده اگر خدا نا خواسته اين توطعه موفق شود پاى ناپاك داعش وطالب به آنجا كشانده خواهد شد ملت بيدار باشدتابلخ به قندز ديگرتبديل نشود.
مهاجر

>>>   در شرایط فعلی دل شیر را هم که در قفس سینه این موش بیندازی حکم برطرفی استاد عطا محمد نور را اعلام کرده نمیتواند۰ این حکم به معنی اعلان حکومت مستقل و جداگانه در شمال کشور خواهد بود۰ این مطلب را یازنه های بین اللملی این موش های قبیله هم میدانند۰ دا گز دا میدان۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است