ترامپ سوژه خنده اروپایی‌ها است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۶/۵/۲۱ کد خبر: 137002 منبع: پرینت

مقام‌های اروپایی ضمن ابراز نگرانی درباره رفتارهای کوته‌بینانه رییس‌جمهور آمریکا گفته‌اند او را در نشست‌های بین‌المللی سوژه خنده قرار می‌دهند.

حتی قبل از شدت گرفتن تهدیدهای هسته‌ای بین «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون»، رهبر کوریای شمالی، دیپلمات‌ها و مقام‌های ارشد اروپایی درباره روش زمامداری ترامپ و مواضع وی درباره مسایل جهانی هشدار داده و آن را بسیار خطرناک دانسته‌اند.

وبگاه «بازفید» بر اساس مصاحبه با گروهی از مقام‌های اروپایی که تجارب دست اول از همکاری با ترامپ و دولت وی داشته‌اند نوشته آنها به نادانی ترامپ از تاریخ آمریکا، استفاده بی‌قید و بندش از شبکه‌های اجتماعی و نبود یک تیم قوی و مجرب در اطرافش اشاره می‌کنند.

شش مقام اروپایی می‌گویند حتی مقام‌های کشورهای متحد آمریکا ترامپ را فردی دمدمی‌مزاج و کوته‌بین می‌دانند که نقایصش در نتیجه هرج و مرج موجود در کاخ سفید تشدید شده‌اند.

بازفید می‌گوید 6 مقام اروپایی که به شرط عدم افشای نام با این رسانه گفتگو کرده‌اند، نگرانی‌های مشابهی به خصوص درباره استفاده بی‌سابقه ترامپ از توییتر ابراز کرده‌ و آن را نشان‌دهنده نبود ساز و کارهای کنترلی بهنجار در سطوح بالای دولت او دانسته‌اند.

یک دیپلمات کهنه‌کار می‌گوید: «ترامپ می‌تواند نیمه شب با نوشتن یک توییت کیم یونگ اون را لجن‌مال کند و صبح روز بعد ما در جهانی در آستانه جنگ چشم باز کنیم. »

مقام‌های اروپایی این اظهارات را قبل از تهدیدها و هشدارهای تند ترامپ درباره کوریای شمالی بیان کرده‌اند و انتظار می‌رود نگرانی‌های آنها اکنون تنها شدت پیدا کرده باشد.

از طرف دیگر، مقام‌ها می‌گویند ترامپ در گردهمایی‌های بین‌المللی سوژه خنده اروپایی‌ها است. آنها هنگامی که ترامپ صحبت می‌کند، دامنه لغات محدودش و استفاده مکرر او از عبارت‌ها و لغاتی مانند «همه چیز عالی است؛ خیلی خیلی عالی؛ شگفت‌انگیز؛ و تعجب‌آور» را دستمایه تمسخر قرار می‌دهند اما پشت این هجوها، نگرانی‌های روزافزونی در میان دولت‌های کشورها این نگرانی روزافزون وجود دارد که او تهدیدی جدی علیه صلح و ثبات بین‌المللی است.

یک دیپلمات می‌گوید: «او هیچ نگاه تاریخی‌ای ندارد. تنها به مسایلی می‌پردازد که مربوط به اکنون هستند و ظاهرا فکر می‌کند که دنیا از وقتی که او روی کار آمده، آغاز شده است. »

مقام‌های اروپایی به علاوه می‌گویند عامل اصلی پیش‌برنده سیاست خارجی ترامپ باطل کردن سیاست‌های باراک اوباما، رییس‌جمهور سابق آمریکا است. یک دیپلمات اروپایی گفت: «این تنها درک او از واقعیت است. می‌پرسد: 'اوباما این را تایید می‌کرد؟ ' اگر جواب مثبت باشد، می‌گوید: 'ما تایید نمی‌کنیم. ' بعد، حتی به استدلال‌ها هم گوش نمی‌کند یا وارد بحث هم نمی‌شود. دل‌مشغول اوباما است. »

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
امریکا
نظرات بینندگان:

>>>   مقاله جالب و کاملاٌ حقیقت دارد. ویدیو ترامپ که در کنفرانس ناتو در بروکسل اشتراک داشت و از صف عقبی رهبران سایر کشور ها به عجله آمده و ریس جمهور اتریش را از بازویش گرفته عقب میکشد و خودش به جای وی ایستاد میشود مزحک است و این صحنه بار وبار ها از طریق تلویزیون های کشور های جهان به خاطر توهین به ترامپ به نمایش گذاشته شد. و حر ف که در دیدار رسمی از فرانسه داشت به زن ماکرون ریس جمهور فرانسهمی گوید که ادامت چندان مناسب نیست کاملاٌ غیر اخلاقی و غیر دیپلماتیک است که تبصره های میدیا را برانگیخته بود. حالا هم همین ترامپ و همین کیم جیونگ اون...

>>>   خداوند هرکسی را یک استعداد خاص درمورد خاص داده است، ترامپ دراقتصاد استعداد سرشاردارد، ولی درسیاست سررشته ای نداشته وهمین امرباعث درد سر شده است. بقول حافظ، نه هرکه سربتراشد سکندری داند.
جوان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است