هواپیماهای شناسایی انگلیس بر فراز کوریای شمالی؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۱    ۱۳۹۶/۵/۲۱ کد خبر: 137012 منبع: پرینت

وزنامه "دیلی میرور"، چاپ لندن از تقاضای آمریکا از انگلیس برای اجرای ماموریت های شناسایی هوایی بر فراز کوریای شمالی به منظور شناسایی اماکن مهم نظامی این کشور پرده برداشت.

روزنامه رای الیوم، این روزنامه انگلیسی فاش کرد که دولت آمریکا بارها از انگلیس برای اجرای ماموریت سری شناسایی برای به روزرسانی اطلاعات تجسسی خود درباره اهداف احتمالی در صورت حمله به کوریای شمالی تقاضای کمک کرده است.

در گزارش این روزنامه آمده است مقام های آمریکایی به بهانه اینکه کشورشان آماده حمله نظامی پیش دستانه می شود، بارها این درخواست را با اصرار تکرار کرده اند.

این روزنامه می نویسد: "با اینکه احتمال درگیری نظامی بین کوریای شمالی و آمریکا و متحدانش امروز دور از انتظار است اما دولت آمریکا خود را برای احتمال تشدید تنش با کوریای شمالی آماده می کند".

این روزنامه افزود: "پارلمان انگلیس با درخواست آمریکا موافقت کرده است و به زودی 3 فروند هواپیمای شناسایی را برای اجرای عملیات شناسایی بر فراز کوریای شمالی و شناسایی اهداف مورد نظر اعزام خواهد کرد. این هواپیماها ظرف هفته جاری به جاپان خواهند رسید و انگلیس در ازای این خدمت 800 میلیون پوند استرلینگ از آمریکا دریافت خواهد کرد مشروط بر اینکه در زمان عملیات شناسایی کارشناسان آمریکایی در این هواپیماها حضور داشته باشند".

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است