کرزی از واگذاری جنگ کشور به بلک واتر مخالفت کرد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۲    ۱۳۹۶/۵/۲۱ کد خبر: 137023 منبع: پرینت

واگذاری مسوولیت جنگ از سوی آمریکا به شرکت های خصوصی، نقص حاکمیت ملی و قانون اساسی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) حامد کرزی رییس جمهور اسبق کشور طی یک اعلاميه مطبوعاتى در رابطه با خصوصى سازى جنگ افغانستان از سوى آمریکا گفته است که: گزارش ھا مشعر اند که گویا امریکا درصدد آن است تا مسوولیت امور جنگی در افغانستان را به شرکت ھای خصوصی امنيتى بسپارد. خصوصی سازی جنگ در افغانستان توسط امریکا، در تناقض صریح و آشکار با حاکمیت ملی کشور و نقض صریح قانون اساسی ما می باشد.

در ادامه این خبرنامه آمده است: به علاوه خصوصی سازی دفاع و امنیت افغانستان به معنای طولانی ساختن جنگ، ادامه کشتار مردم بیگناه و رواج بیشتر خودسری و قانون شکنی خواهد بود. تجارب خونبار در بسیاری از کشورھای جھان از جمله وقایع تاثربار در عراق ھمه گواه اند که چنین اقدامی پیامدھای بسیار خطرناک با خود به ھمراه خواھد داشت. بر این اساس هر اقدامى را كه موجب ادامه و تشديد جنگ در افغانستان شود، رد نموده و خصوصى سازى امنيت را نيز گامى ديگر در اين راستا تلقى مي كنم.

کرزی در این اعلامیه مخالفت خودش را اینگونه اعلام کرده است: من خودم را ملزم مي دانم كه از همين اكنون در برابر اين تصميم احتمالى امريكا هشدار داده و خاطرنشان نمايم كه چنين اقدامى با عكس العمل شديد مردم افغانستان روبرو خواهد شد. همچنین از حكومت افغانستان دعوت مي كنم تا مخالفت خود را با اين اقدام احتمالى ضد منافع ملى افغانستان هر چه زودتر اعلام نمايد.

این در حالی است که نشریه میلی تری تایمز درگزارشی آورده بود که رییس شرکت امنیتی خصوصی "بلک واتر" امریکایی تمایل‎اش را برای گرفتن قرارداد انجام حملات هوایی و حمایت لجستیکی از نیروهای افغانستان با استفاده از چرخبال‌ ‎جنگی و اکمالاتی این شرکت اعلام کرده است، اما این درخواست از سوی جنرال جان نیکلسون، فرمانده کل نیروهای امریکایی و ناتو، پذیرفته نشده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلک واتر
حامد کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   در زمان حكومت هاي اين ديوث تعداد زياد مربوط به بلكواتر در افغانستان آمدند و رفتند، بندي خانه هاي خصوصي داشتند، ولي هيچ صداي خود را بلند نميكرد، حالا مرد شده ؟

>>>   کرزی صاحب اگر این حکومت باشد مطمین باشید که حنیف اتمر که امضا کننده پیمان امنیتی است بجان این مردم بلک واتر نه که بلک داگ را دعوت میکنند .

>>>   اگر راست بپرسی کرزی مرا خوشم نمی اید مگر یک سیاست مدار خو ب است

>>>   از همین حالا باید مقامات دولتی و مردم دست بکار شوند و مخا لفت های خود را با تجارتی کردن امنیت کشور ما قاطعانه اعلام کنند۰امریکا میخواهد با خون و گوشت مردم ما به پول خود بازی و قمار بزند۰و اجیران جنگی را از سراسر جهان به افغانستان اورده و هم گردن تروریست ها و قاچاقبران کنند۰ مگر دیگر جای نیست ؟؟؟۰ایاهر چه بد است میتوانند در مملکت ما جمع شوند؟؟

>>>   این افغانستان وطن شیران است همانطوریکه قشون سرخ نتوانست برسر این مردم دلیر حاکمیت داشته باشد این نیروهای بلک واتر نیز کاری انجام داده نخواهند تنواست اسدالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است