یاماماتو: جوانان سهم خود را از انتخابات آینده بگیرند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۴    ۱۳۹۶/۵/۲۱ کد خبر: 137032 منبع: پرینت

جوانان، منبع اصلی روحیه بخشی به فعالیت های سازمان ملل متحد در کشورشان هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، تدامیچی یاماماتو، نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل برای افغانستان در مراسم تجلیل از روز جهانی جوانان در قصر سلام خانه ارگ ریاست جمهوری امروز شنبه 21 اسد 96 گفت: تجربه همراهی با نسل جوان این کشور، امید تازه نسبت به آینده این ملت را به من داده است و سازمان ملل نیز قدرت جوانان را برای تغییرات مثبت در نظر گرفته است.

یاماماتو گفت: سازمان ملل، با درک قدرت جوانان به عنوان نمایندگان موثر در با ثبات ساختن کشور، صلح و حل منازعات این روز جهانی را تصویب کرده است و از نقش فعال آنان تجلیل می کند.

نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل، درخصوص نقش جوانان در کشور اظهار کرد: بیش از دو سوم افغانستان را افراد زیر 35 سال تشکیل می دهد و این معنی می دهد که این کشور یک قوت بسیار قوی دارد و دومین جمعیت جوان جهان را دارد.

وی، با اظهار خرسندی از افتخار آفرینی جوانان در بخش های مختلف نظیر کریکت و کانکور گفت: ملل متحد از تمام جوانانی که برای روشن شدن راه این کشور تلاش می کند، در ضمن سپاسگزاری حمایت خود را در ساختن این کشور اعلام می دارد و این افراد منبع اصلی روحیه بخشی به فعالیت های ملل متحد است.

یاماماتو بیان کرد: جمعیت جوان، نیمی از رای دهندگان کشور را تشکیل می دهد و جوانان به سهم گیری خود در انتخابات ادامه دهند و از رای خود استفاده کنند چرا که این راه انکشاف مثبت در کشورتان است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روز جوان
سازمان ملل
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است