گلبدین حکمتیار به مناظره درباره ترمینالوژی دعوت شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۰    ۱۳۹۶/۵/۲۱ کد خبر: 137037 منبع: پرینت

آقای ترمینالوژی از طرف یک نویسنده کشور به مناظره دعوت شد.

عبدالحی خراساني به هدف جلوگيرى از تشديد نفاق ميان شهروندان كشور و اجتناب از تشنج اجتماعى و سياسى به گلبدین حكمتيار پيشنهاد مناظره داده تا در رابطه با زبان فارسى، ترمينالوژى كاربردى، نام افغانستان، هويت تمدنى، تحريف تاريخ و جعل هويت و...با هم مناظره كنند.

قاسانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترمینالوژی
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   گلو باید بسیار حقیر باشد که با هر جا و جولا مباحثه کند. به چنین اشخاص از خود راضی خطاب میشود.

>>>   اقای عبدالحی یک شخص عادی است ولی اقای حکمتیار رهبر جهاد افغانستان است وجای بسیار تاسف است که یک شخص متعصب ووطنفروش بخاطر منافع ....با یک رهبر عالم جهادمناظره کند
وطندوست از وزیر اکبر خان

>>>   گلبدین حکمتیار چرا زبان پشتو را از اصطلاحات انگریزی پاک نمی سازد که اعلان دشمنی با زبان فارسی را داده است
همه زبانها را خداوند ج آفریده است دشمنی با زبان دشمنی با خلقت خداوند ج است

>>>   مه با صراحت میگویم که حکمتیار جرأت حضور در همچو مناظره را هرگز ندارد.
اگر مرد است با یک خبر نگار آزاد در برنامه مستقیم مصاحبه بدهد و بگوید که اینقدر وقت کجا بود؟

>>>   همین نظر و دعوت "خرآسانی" بخاطر تشدید موضوعات قومی است نه کاهش آن

>>>   مناطره گلبیدین حکمتیار جلاد کابل با دانشمند کشور اقای عبدالحی خراسانی محال است و محال است ومحال زیراگلبیدین بجز از دروغ و دوکه و قتل وترور دیگر چیزی را از ای اس ای نگرفته است چون حکمتیار میداند که درین دعوت شده مناظره جز شرمساری بیشتر و خجل شدن و ثبوت نادانی اش چیزی دیگر نخواهد بود به همین لحاظ خاموشی اختیار میکند .

>>>   حکمتیا ر می خو اهد اخر خو د را ریس جمهو ر بسا زد

>>>   آفرین به کسانی که امروز باعلم ودانش خود احساس مسئولیت کرده ازهویت تاریخی وزبان خود دفاع کرده وافراد حسود وکینه ای ومتکبر مثل حکمتیار را به چالش کشانده تا سیلی محکم علمی بصورت شان بزند.
جویا

>>>   تخلص این اقا گواهی میدهد که به مناظره نمی ارزد!!!!!!!!!!!!

>>>   کی حاضراست بامن درمورد راکت زدن مناظره کند؟؟

>>>   خراسانی صاحب!
قدیم ها مردم با دانایان مناظره میکردند، شما برای مناظره با نادانی که از نادانی خود نیز بیخبر است، اعلام آمادگی کرده اید. مگر نشنیده اید که: نرود میخ آهنین در سنگ

>>>   احصاییه سازی و ارقام سازی!
=================
کتاب زیر با قطع و صحافت بسیار زیبا و حدود ۲۰۰ صفحه در سال ۱۳۴۰ مطابق ۱۹۶۱ از طرف وزارت پلان فقط به زبان انگلیسی و پشتو چاپ شده و در اختیار سفارت خانه ها قرار داده شده است...

در اینجا گفته می شود که نفوس افغانستان در این سال ۱۳ ملیون و ۸۰۰ هزار است که از آنجمله ۶۰ فیصد پشتون، ۲۰ فیصد تاجیک و ۲۰ فیصد هم هزاره، عرب، ازبیک، ترکمن و قرغیز است...

برعلاوه، تعداد پشتون های کوچی (به انگلیسی) ۲ ملیون ۴۰۰ هزار (و در پشتو دو نیم ملیون) نفر گفته می شود!

در صفحات اخر هم کرونولوژی تاریخ افغانستان و شاهان افغان به ماقبل التاریخ می رسد...

>>>   من گلبدین نه بلکه گلبدین!!!!!!!!!!!
و ای نویسنده محترم خراساني!بیا به مناطره و به سوالاتم جواب بگو!:
1-لطفا 6 شاه خراسان را که تاجک بودند نام بگیرید؟
لطفا سلسله شاهان لودی‌، سوریؤغوری ، خلجی، هوتکی،ابدلیان هرات و...کی بودند وشاهان کجا بودند! ایا خودت هم از وطن همانها هستی؟
درست است نام افغانستان کلمه تاجیکی است(جون شما تاجیک هستید بس دری هم چوچه زبان تاجیکی است! چرا فارسیان خودرا تاجیک نمی نامند اما زبان یکی؟
هویت تمدنی!!!!!!!!!
لعنت به این تمدن و فرهنگ که در چند قرن گزشته که تاجک زبان دین و رسم الخط را از دست داد اما کسی شمشیر نبرداشت در حالیکه امان افغان (به فرهنگ شما امان افغان غول(اما ازاد) برایشان جهاد توصیه کرد اما غلامی را بزیرفت!!!!!!!!!!!!
اگر قصیده سرایی برای تقرب به سلاطین کار مردان نه بلکه دلاکان است ولی رحمان میگوید:
چی هنر گنی یاری د زورورو
بول وکرم زه رحمان به دا هنر
جعل هویت
ملتیکه بدون ریخ د رتاریخ چیزی ندارند هویت دارد!!! اما ملتیکه عمرش در حفظ خاکش قرها میجنگد!!!!!!!
از زمان کمبنی انگلیس درهند

ملتیکه قربانی میدهد زنده اما ملتیکه فرهنگش غلامی و قصیده سرایی در زندان باشد مرده است طوریکه در هزار سال گزشته یعنی بعد خدا کند شبکه نشر کند و تو جوا بگوی تا من براین دوباره جواب دهم و جوابتان را اصلاح کنم و باز دهنت را مثل خواهرزاده کله خام(اما تاریخ دارد!!! و خواهرزاده افغان غول یعنی سلطان محمود بزرگ دهن عنصری را بر کرده بود من هم چنین کنم! در صورت جواب درست ورنه معلوم میشود که تو بوهنتون خوانی نه دانشگاه
از لالا سامانی (سقاو صفری)!!!!!
شامحمود هوتکی از قبر

بروفیسور تاریخ والادبیات

>>>   گلبدین حکمتیار اولین فردی ازجمله سیاسیون افغانستان است که به زبان وهویت این ملت بزرگ توهین میکند:اوبجای اینکه مرهمی بر درد بازماندگان قربانیان این کشور باشد ودراعلامیه ها وکنفرانس ها جنایات برادران خود را محکوم یا انها را نصیحت کند به خود اجازه میدهد برای ملتی تعین وتکلیف کند که به چه زبانی صحبت کن یا نکن.

>>>   Wahidy
یکی نیست بگوید: جناب راکتیار اولا ترمینولوژی کلمه انگلیسی هست چرا تو که دم از زبان ملی میزنی، از کلمات بیگانه استفاده میکنی ؟
دوما فارسی متعلق به ایران نیست مربوط به تمام فارسی زبانان هست ....
مه نمی فهمم چی رقم ای شخص کتاب تألیف کرده ....

>>>   شما چند نفر از رهبران اوزبک و هزاره و تاجیک و.. را می شناسید که گفته باشند لهجه پشتوی کندهار خوب است و پشاوری بد است؟ یا این که پشتوی پاکستانی گپ نزنید و باید وردکی و ننگرهاری گپ بزنید؟ یکتعداد شان که اصلن پشتو نمی فهمند و این مسله برای شان هیچ اهمیت دارد؟ ولی متاسفانه رهبران پشتون تبار قبل از هر مسله ای دیگری اول باید به حساب زبان پارسی، تاجیکی یا دری برسند. دلیل اینجاست که این مسله تمسخر و جهالت در بین هوادران شان خریدار دارد. اگر یک جمعی از برادران با سواد و با فهم پشتون پیدا شود. و مثلی که ما برای هیچ کسی حق مداخله به زبان اوزبکی و پشتو و هیچ زبان دیگری را نمی دهیم.. این ها هم برای رهبران خود فروخته قوم پشتون این اجازه را ندهند. این اختلاف به همین ساده گی از بین می رود. و دیگر کاربرد نخواهند داشت. ولی برعکس، اکثرن برای پارسی ستیزی کف می زنند. یکعده جاهل و بی خبر دیگه هم فحش می دهند. حالی اگر بپرسید که پارسی و دری می گوید، پس ترمینالوجی Termenology کدام واژه است؟ از کجا آمده؟ و به پشتو چی معنی دارد؟

دوستان گرامی ام، فراموش نشود و ساده سازی نکنید. باید بدانید که با یک مشت جاهل، پشتونیست، فاشیست، طالبگرا، قهقری و سرطان درگیر هستیم. مجبور هستیم که مبارزه را با تمام قاطعیت در برابر این پدیده شوم ادامه بدهیم. ما نباید در برابر یک ....سکوت کنیم.

#احمد_شاه_فرید

>>>   محمد فرهنگدوست هروی
پاکستان توسط مزدورانش در حال اشغال افغانستان است. روزی صدها نفر از مردم عادی کشور کشته میشوند. کودکان و زنان سر بریده میشوند. هیچ کس در هیچ جای امنیت ندارد. روزی هزاران نفر در حال فرار از کشور هستند. برای رسیدن به اروپا ، امریکا و استرالیان در دریاها غرق میشود. روزی صدها نفر توسط مرزبانان ایرانی ، ترکیه ای و دیگر کشورها کشته میشوند. 45 کشور دنیا برای حفظ حکومت کسانی در کشور حضور دارند که خود را شیر میدانند. تازه میخواهند پای روسیه و چین را هم به کشور باز کنند.
حالا کسی که این جنایات را نبیند چی باید نامش را گذاشت؟ تازه در همین بلبشو و خون پاشان میخواهد زبان خود را بر دیگر اقوام تحمیل کند. این جناب قبلا با جنگ گوشه از پرسه نابودی افغانستان پیش میبرد. اما ناکام بوداما حالا پوزیشن خود را عوض کرده. به زیر چتر امریکای اشغالگر آمده تا از زاویه دیگر برای نابودی افغانستان کار کند.

>>>   باید ګفت که ګلبدین اینقدر حقیر هم نیست که همرایی یک صیغه یی ولد زنان بنشید و چرندیات بګوید شما از فکرکنم از اثار چند دلاک و سلامانهای همان زمان چند سخن در مغز مردار نان ثبت کرده اید و حالا سخن از مناظره میزنید. اګر سخن از مناظره باشد با با های تان برایش تاب نیاورد شما یک نواسه از اب حرام انها هستید. تاریخ مردی و مناظره افغان را از هند و چین اصغهان. مغل بپرس که برایت تعریف کند. حالا چند قطره اب ګنده یکجا شدید و سخن از ادبیات و مناظره میزنید. کدام تاریخ همان کلانترین تاریخ تان از بچه سقاو است که بدون دزدی و لچکی چیزی دیګر یاد نداشت که تا دم مرک کلمه شهادت را نمیدانست و پیروانش نیز از همان چیز هستند.

>>>   حکمتیار بیکار نیست که با جت وجولا مباحثه کند ووقت خود را ضایع کند وزمانیکه جانب مقابل مات شد باز بگویند ببخشید.
تواب

>>>   امیدوارم روزی برسد که هم مانند بوتل پیپسی فانتا ، کوکاکولا ، سیون اپ و غیره نیز موقعیت خود را درک کنند.

>>>   اگه با گلبدین مناظره شود، خواهد گفت:
من بزور خود ترویست هستم، و به گشتار خود حق هستم نه به علم وفرهنگ و دانش خود
به سبب انتحار خود می فهمم و به سبب تعص نژادی و قومی خود دانشمند هستم
بلاخره به سبب نه فهمی و حماقت خود صاحب بدبختی هستم

>>>   وطنداران، اين همان چيزي است كه گلبدين ميخواهد. او در پنجاه سال اخير در پهلوي ديگر اعمال شايسته اش!!!! خواسته به انواع مختلف تفرقه باندارد. او خودش ميفهمد كه در هيچ رشته تخصص ندارد. او غير چند جمله كليشه اي ، هيچ چيزي ديگر ياد ندارد. اين بدبختي ما مردم است كه هركس خودرا براي ما رهبر ميتراشد و از سادگي و صاف دلي ما استفاده ميكند. ما بايد از اين حالت براييم و از ديگر اله دست هركس نشويم.

>>>   حكمتيار بجاى اين سروصداها بهتر است قدم هاى صلح جويانه نمايد تا گذشته خود را تلافى نمايد

>>>   جناب خراسانی
در حزب اسلامی به هزاران هزار کدر است اگر کدام مشکل داری به دفتر تخطیط وتنظیم حزب مراجعه کن ان شاالله مشکلت حل میشود

>>>   کل که اینقدر لایق است سر خود را تداوی کند و حکمتیار اگر اینقدر لایق است .......... خود را تداوی کند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است