تعریف نسل کشی از دیدگاه یک شخص سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۷    ۱۳۹۶/۵/۲۲ کد خبر: 137078 منبع: پرینت

هر گونه تلاش برای حذف فیزیکی، نابودی و کشتار دست جمعی و کتلوی یک گروه خاص قومی، مذهبی، زبانی و یا ایدیولوژیک نسل کشی نامیده می شود. در عین حال تلاش برای آسیب رسانی و صدمه زدن بر روان یک گروه خاص قومی، مذهبی، زبانی و یا فکری به هدف بیجاسازی آنها از محیط آبایی شان و ایجاد افسردگی عمومی جزو برنامه های نسل کشی تلقی می گردد.

نسل کشی بر اساس قانون بین المللی که شامل فیصله های چندین کنوانسیون می شود، جرم و جنایت جنگی تلقی می گردد. بر این اساس دولت افغانستان مدارک کافی مادی و معنوی در اختیار دارد تا بر ضد طالبان و گروه های همدست با آنها در مراجع بین المللی اقامه دعوا نموده و دوسیه رسمی ترتیب دهد. حادثه سرپل در پهلوی یک جرم تروریستی یک حادثه نسل کشی است. انجام این کار اراده سیاسی، ظرفیت اداری و مدیریتی نیاز دارد.

امرالله صالح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نسل کشی
سرپل
نظرات بینندگان:

>>>   دونالد ترامپ:
وضعیت به هم ریخته میراثی افغانستان را بهبود می بخشم.
نوت: یعنی زنگ پایان نظام های قبیله ای را می زنم.
#احمد_شاه_فرید

>>>   آقای صالح!جناب شما نسل کشی را خوب تعریف کردید.اما بدانید که اینها طالب نیستند بلکه اینها مبارزان مسلح برای برتری قوم خاص وادامه دهنده حاکمیت فاشیزم چند صدساله است که با برنامه خیلی دقیق وبا پشتیبانی بعضی رجال های برجسته درداخل حکومت افغانستان برنامه ریزی وپشتیبانی میشود.اینکه میگویند عملیات شبانه خوب نیست ویا میگویند چرا مردم عام بیگناه کشته میشود باید بدانیم که این هیاهوی رای چه است؟فقط دونفر سیاست مدار درافغانستان که رییس جمهورقبلی وفعلی وازیک قوم هستند میتوانند سخنگوی تمامی اقشار ملت زجر شیده افغانستان باشد؟اینها برای نخبگان قومان دیگر افغانستان اجازه ورود در عرصه سیاست وزمامداری را نمیدهند باکمال خیلی بیشرمانه وپرروی خودهارا نابغه سیاسی قرن بالای ملیت های محروم وزجر کشیده افغانستان تحمیل میکنند.حالا قرن بیست ویک است هرکس وهر فرد میفهمد که سیاست مداران قوم حاکم چه هدف دارند وبه کدام سو حرکت میکنند.این سیاست مداران کاذب یگان مرتبه بی شرمانه به آمریکا وجامعه جهانی هم انتقاد میکنند اما مردم ملیت های محروم این نیرنگ ها شانرا درکنج وکنار افغانستان میکنند.

>>>   در هرگوشه وکنار افغانستان تمامی کشتارها بشمول کشتار نظامی و ملکی دراین کشور نسل کشی بوده و است که از دهه های قبل جریان دارد و مقصر آن هم ما وشما هستیم زیرا برای بدست آوردن پول و مقام این همه را انجام میدهیم و یا هم برای خشنودی باداران، وجای برای غم او اندو وجود ندارد، زیرا خود کرده را نه درد است و نه درمان و تا زمانیکه به صادقت و پاک نفسی و به شکل متحدبرای جلوگیری آن اقدام نه نمایم، وضعیت بدترخواهد شد و زمانی خواهد رسید که پیشمانی و افسوس هم دردی را دوا نخواهد کردواز این جهان فانی که جای است برای خدمت برای وطن ومردم سرافگنده به پیشگاه خداوند متعال میرویم. اینکه باز چی خواهد شد خداوندج میداند وبس!
شریف

>>>   دولت خودش همکار طالب وداعش است،مردم افغانستان از خیانت إرگ شکست میخورد نه از چندتا ....مثل طالب وداعش،بنا بر این امید داشتن از دولت خیال باطل است!
نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است