آیا ویس برمک گزینه مناسب برای وزارت داخله است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۶/۵/۲۲ کد خبر: 137083 منبع: پرینت

در مورد تحصیلات عالی و تجربه وزارت و شفافیت کاری برمک همه می دانیم اما تشویش یک تعداد از گزینش ظرفیت ملکی در پُست نظامی است. آیا این تشویش بجا است؟

وزارت داخله به صفت یک رکن اساسی بخش امنیتی در سه سطح عملکرد دارد: مدیریت راهبردی(وزیر)، مدیریت اجرایی(معینان و روسای مرکز) و واحدهای عملیاتی(قوماندانان زون).

می دانیم که وظیفه وزیر مدیریت راهبردی است. برمک به صفت یکی از معدود ظرفیت های تکنیکی امتحان خود را در عرصه مدیریت راهبردی در وزارت انکشاف دهات که یکی از بزرگترین نهادهای حکومتی با حضور فعال، داده است.

وی در روابط با دونرها، تدارک وجوه مالی، مدیریت منابع، هماهنگی و تسهیل مدیریت بر اساس هدف (MBO) و توانمندسازی مدیران زیر دست از طریق غیرمتمرکزسازی روند تطبیق و تفویض صلاحیت به آنها، تجربه و مهارت های منحصر به فرد دارد.

برمک دید استراتیژیک دارد و با واگذاری فرایند به مدیران اش، برایند یا نتیجه را در مقایسه با پلان متوقعه ارزیابی می کند. بر علاوه، برمک با هر دو رهبر حکومت وحدت ملی روابط نیک دارد که به همین سبب دفعه قبل از طرف رییس جمهور انتصاب شد و اینبار در سهمیه رییس اجرایی گزینش حاصل نموده و حمایت هر دو را خواهد داشت.

و در آخر، آیا برمک اولین وزیر ملکی در راس وزارت داخله است؟ بدیل مناسب تر از برمک برای وزارت داخله که نهاد ناکام بررسی گردیده، کیست؟

فرهاد هاشمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ویس برمک
وازت داخله
نظرات بینندگان:

>>>   گلم جميعت جمع شد
سيد رسول كابل

>>>   کامکلا خلاف است او مثلا اگر وزیر فواید عامه میشد درست اگر وزیر زراعت میشد خوب اگر وزیر مهاجرین بود خوب بود اما اوکه حتی سلسله رتب نظامی را نمیداند یک روز درس نظامی نخوانده بجز اینکه اختلاس توسط پرسونل فرصت طلبش زیاد شود نتیجه دیگری نخواهد داشت>
خداکند برمک صاحب یکی از اعضای تیم امنیتی اش بنام ( ع . ن ) راکه مربوط ریاست حفاظت رجالا برجسته است از خود دور ساخته باشد چون موصوف مخصوصا در سرقت موترهای مامورین خیلی ماهر است واینرا درعمل ثابت ساخته است
ر

>>>   قتل عام کشتار بی رحمانه مردم بی دفاع ما خیلی مایوس کننده است
اشرف غنی واقعا لیاقت مقام ریاست جمهوری نداشت وندارد ، از اشرف غنی اعمال گفتار آن با هم همخوانی ندارد یک چیز میگوید دیگر چیز عمل می کند که گویی اربا یک قبیله کوچک است نه ریس جمهور همه ملت.
مردم آگاه و چیز فهم ضعیف بودن ریس جمهور اشرف غنی را خوب درک کرده اند وامیدوارهستم همه مردم نیز درک کرده باشند و بزودی تصمیم جایگزینی اشرف غنی که واقعاُ مریض جسمی و روحی است.
برای ا فغانستان جنگ زده ما باید یک شخص صحتمند صاق بوطن ودلسوز بمردم با حساس باشد گماشته شود و در غیر ان ادامه ریاست اشرف غنی و طن بطرف بحران و فاجعه در حرکت است.
اخوت و همدلی بهتر است و دامن می زننند، تعصب قومی تباهی ، بی برکتی ، فقر گرسنگی ، ناداری را در کشور به وجود آورد است.

>>>   انتصاب ویس برمک به حیث وزیرداخله ترجمه تحت الفظی این واقعیت درشت است که رهبری وزارت داخله به طور مستقیم به غنی- اتمر تعلق گرفت. موصوف جنگ پخته و کار کشته امور امنیتی نبوده و بعد ازین هم نخواهد بود. صرفن یک شخص اداری و یک مامور مجری است. برمک کاپی تاج محمد جاهد است و هیچ نقشی آزاد و مسقتیم در مدیریت امنیتی، انتصابات و نبرد با خرابکاران تروریست و فساد کاران نخواهد داشت. نقش وی صرفن اجرای اوامر خواهد بود.

>>>   با کیسه مالی نمیشود سفید را سیاه و سیاه را سفید نشان داد. کدام مدیریت و شفافیت؟ با مافیایی که ویس برمک در وزارت انکشاف دهات ایجاد کرد تا ابد الابد آن وزارت خواهد سوخت و روی خوبی را نخواهد دید. شفافیت ویس برمک اعمار بلند منزلش با لوکس ترین وسایل است. و لیاقت اش هم برای استادان و هم دوره هایش معلوم است. اگر میخواستید بدانید اول تحقیق کنید باز تعریف و چاپلوسی

>>>   تبدیلی جاهد وزیر داخله نسبت اختلافات اش در مورد تعین ومقرری ها امرین حوزه ها که در غیابتش از طرف حنیف اتمر خادیست کمونست صورت گرفته بودصورت گرفته و بجای ان برم مطیع و فرمانبردار از ریس جمهور و حنیف اتمر گماشته شده است داکتر عبدالله از چندی باین طرف خود نیز گوش بفرمان ریس جمهور غنی شده و خوشحال است که بنام ریس اجرایی است اماصلاحیتش بصفت یک مدیر هم نیست .

>>>   هرچه و هر كسي باشد مهم نيست، سابقه امنيتي و نظامي ندارد، مگر زور كاكا است كه انگور در تاكها است، برمك جان مانند اتمر لنگ اجيران استخبارات انگليس است، و گرنه شخصيت هاي امنيتي پنجشيري هم كمتر نيست، حالا مهم همان ارتباط و مزدوري خارجيها است.
خواهش من از جاهد نرس اين است كه پست مشاوريت امنيتي غني را رد نمايد، در غير آن رسواتر از اين بزودي بر طرفش ميكنند.

>>>   ويس برمك همان شخصى است كه وقتى به واشنگتن آمده بود از سفارت تقاضاى ترتيب ملاقات با سى آى ا را كرده بود. شما قضاوت كنيد يك وزير تا به اين حد نادان...

>>>   در باره ویس برمک، چند ماه پیش در محفلی در لندن اشتراک داشتم ، در دور میز نشسته بودم شخصی را مردم باحترام بنام داکترصاحب وبعضی بنام استاد مورد احترام مردم بود از اهلی کوهدامن است. بهرصورت میزبان محفل که از مردم کوهستان است به ویس برمک در این میز چوکی اماده کرد ، بهرحال بعد از حرف های زیاد ویس برمک از عبدالله شکایت کرد ویاد اورشد که اورا عبدالله معرفی نکرده در این پست کار میکند داکتر صاحب ...برایش کفت اگر بیاد داشته باشی سالهای پیش برایت گفتم که پیرو حنف اتمر نباش ، معلوم است که ترا اتمر معرفی کرده، ویس برمک ساکت ماند.
پس جای تاسف است که حنف اتمر دو وزارت کلیدی را یعنی دفاع و داخله را در اختیار دارد .خلاصه باز هم جای تاسف است که انسان های مانند ویس و الماس (گلبدینی واتمری )که یک روز به مکتب نرفته نمٱینده تاجکان اند.
داکتر صاحب محترم از هم دوره های داکتر مصطفی وداکتر فیروز است .

>>>   تاوان هرجابجائی نامناسب را مردم می پردازند مثلا: شرکت انحصاری پنشیر وردک که سابق بنام امنیت ملی یاد میشد اکثرا پرسونل آن به اساس قوم تنظیم سمت واسطه بازی جمع شده اند حالا که این افراد ناکام وبی تجربه نمیتوانند از جنایات اشرار جلوگیری و از پیش خنثی کنند مردم شهید میشوند خساره می بینند وتلف میشوند مال وسرمایه آنها تباه میشسود
همینطور جناب برمک صاحب هم شاید یکی به این دلیل تعیین شده باشد تا معاونش که مسلکی نظامی است دست باز وبا صلاحیت بتواند عمل کند وبرمک گوش وچشم برمک به او باشد چون اوو نظامی است ودرین رشته تحصیل وتجربه دارد بنا حرف آخر از اوست

>>>   همه تاجک ها دزد نیستند به استثنای شمالی مثلا همین برمک وقتی وزیر بود دزد نبود

>>>   Saboor Raheel
سیاستمداران تاجیک مرده اند. فاشیزم شب و روز علیه خودشان و قوم شان برنامه می ریزد و عملی میکند و اینها خاموش اند. تو گویی خاک مرده روی شان پاش داده باشند.

ارگ در هر برنامه یی برون راندن ناجیک از قدرت را در برناه دارد. فساد اداری یکی از عرصه های گرمیست که لبۀ تیز آن علیه تاجیکان است. فاسدان دریانوش پشتون را هرگز به محاکمه یی نمی کشند. اما علیه جنرالان و افسران تاجیک فقط بهانه می جویند تا بگیرند، ببندند، تشهیر کنند و به زندان بیفگنند.

قضۀ اخیر گرفتاری دو جنرال وزارت دفاع از همین دست است. اینجا مبارزه با فساد خود آگنده با هزاران فساد و خیانت و بوده برنامه دیگریست در خدمت اهداف قومی.

>>>   بلى ويس برمك كاملاً مناسب است زيرا تمام پلان هاى شوم اتمر وغنى ذريعه وى قابل تطبيق است وبراى وى تنها كافيست كه وزير داخله باشد.

>>>   اګر برمک وزیر داخله شد بدانید که افغانستان دیګر از هر نګاه خلاص شد اګر شما به بیوګرافی برمک میبنید ان همه اش خیالی است واګر تحصلات انرا کالکولیتر کنید از عمرش تحصلات ان زیاتر است و او کسی است که در مکتب سیدالناصری تعریف نحو زبان دری را نمیتوانست به درستی تعریف نماید چی مانند به پيش برد یک اداره که سر نوشت زنده ګی تمام مردم افغانستان به ان وابسته است

>>>   نخیر گزینه مناسب به وزارت امورداخله نیست چرا وی یک مهندس است ودروزارت اموداخله باید یک شخص مسلکی مکتبی و نظامی گماشته شود

>>>   شما این را برایم بگوید که ایا غ برای ریا ست جمهوری منا سب است من می گویم هر گز نی زیرا وی دیو انه و یهو دی است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است