سقوط چرخبال پولیس آمریکا در ویرجینیا
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۴۰    ۱۳۹۶/۵/۲۳ کد خبر: 137095 منبع: پرینت

سقوط چرخبال پولیس در ایالت ویرجینیای آمریکا در ادامه خشونت ها در تظاهرات نژادپرستان منجر به کشته شدن 2 مامور پولیس شد.

به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، پولیس ایالت ویرجینیای آمریکا کشته شدن 2 مامور خود در حادثه سقوط چرخبال در نزدیکی محل درگیری تظاهرکنندگان نژادپرستان و مخالفان آنان را تایید کرد.

هنوز علت سقوط این چرخبال و جزییات آن مشخص نشده است. در این تظاهرات همچنین یک موتر جمعیت مخالفان نژادپرستی را زیر گرفت که به کشته شدن یک زن و زخمی شدن 19 تن انجامید و راننده موتر توسط پولیس دستگیر شد.

با افزدون 15 نفر دیگر که در درگیری نژادپرستان با مخالفان زخمی شده بودند، این تظاهرات تاکنون 3 کشته و 34 زخمی دربر داشته است.

درگیری ها زمانی آغاز شد که گروه های نژادپرست و راست گرایان افراطی برای تظاهرات در مخالفت با برچیدن یک مجسمه از پارکی در این شهر آماده می شدند.

این مجسمه مربوط به «رابرت ای. لی» از فرماندهان ارتش ویرجینیا در جنگ داخلی آمریکا در قرن نوزدهم است که حامی برده داری بوده و تندیسش در پارک موسوم به «رهایی» (Emancipation) قرار دارد.

نژادپرستان با شعارهای فاشیستی با مخالفان درگیر شدند و بدنبال آن فرماندار ایالت ویرجینیا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در واکنش به این خشونت ها در پیامی توییتری ضمن محکوم کردن این حادثه، مردم این کشور را دعوت به اتحاد کرد و نوشت: هیچ جایی برای این گونه خشونت ها در آمریکا نیست.

«ملانیا ترامپ» همسر وی نیز ضمن تایید آزادی بیان، به محکوم کردن خشونت و نفرت پراکنی پرداخت و گفت: از خشونت چیزی حاصل نمی شود همچنین بسیاری از مقام ها و شخصیت های سیاسی آمریکا نیز به محکوم کردن خشونت و نژادپرستی پرداختند. خشونت های بروز یافته در این تظاهرات از سوی گروه های راست گرای افراطی و نژادپرستان بازتاب گسترده ای در امریکا و جهان داشته است.

رییس جمهوری آمریکا به دلیل تعلل و عدم قاطعیت در محکوم کردن این خشونت ها و گروه های نژادپرست آماج حمله های بسیاری قرار گرفته است.

گفته می شود این گروه ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به دونالد ترامپ رای داده اند.

«مایک ساینر» شهردار شارلوتزویل در کنفرانسی خبری دولت ترامپ را مقصر این حوادث اعلام کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
چرخبال
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است