آلمان ها تبدیل به عروسک ترامپ شده‌اند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۷    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137164 منبع: پرینت

وزیرخارجه آلمان با انتقاد از دنباله روی صدراعظم این کشور از اقدامات «ترامپ» بویژه در حوزه نظامی، «مرکل» و حزب حاکم آلمان را به عروسکی در دستان ترامپ تشبیه کرد.

به گزارش دویچه وله، «ریگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان که حزب وی یعنی سوسیال دمکرات در انتخابات پیش رو رقابتی سخت با حزب دمکرات مسیحی به رهبری «آنگلا مرکل» دارد، سیاست های نظامی صدراعظم آلمان را به باد انتقاد گرفت و مخالفت خود را با افزایش هزینه های نظامی این کشور اعلام کرد.

به اعتقاد گابریل مرکل در دنباله روی از سیاست های نظامی آمریکا اقدام به افزایش بودجه نظامی آلمان کرده و از همین رو صدراعظم آلمان و حزب متبوعش تبدیل به عروسکی در دستان ترامپ شده اند.

آلمان از نظر اقتصادی یک غول است، اما از نظر نظامی یک کوتوله به شمار می‌رود. نیروهای مسلح آلمان موسوم به «باندسور» فقط 178 هزار نظامی و تجهیزات خارج از رده دارد. نیروهای مسلح آلمان نواقص زیادی دارند و به همین دلیل است که هر ساله مقدار زیادی پول دریافت می‌کند تا تجهیزات بهتر و پرسنل بیشتری در اختیار بگیرند.

دلیل اینکه وزیر دفاع آلمان و از اعضای حزب محافظه کار دمکرات مسیحی آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور می‌خواهد به کمبود بودجه ارتش پایان دهد، این است که شرکای دولت ایتلافی شامل حزب چپ میانه سوسیال دمکرات از آن حمایت می‌کنند. آنچه که این حزب با آن مخالف است،‌ مقیاسی است که وزیر دفاع به دنبال آن است و این مقیاس و معیار چیزی جز افزایش بودجه دفاعی در سال‌های آتی نیست که شامل 2 درصد تولید ناخالص ملی تا 2024 است.

این دقیقا همان چیزی است که با فشار آمریکا اعضای ناتو در سال 2014 در ولز با آن موافقت کرده و یکی از مواردی است که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از همتایان و شرکای اروپایی اش خواسته است.

اما حالا حزب سوسیال دمکرات آلمان می‌گوید این برنامه واقعا مضحک است. به همین دلیل است که در میان ایتلاف حاکم در آلمان اختلاف نظر درباره افزایش هزینه‌های دفاعی به وجود آمده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است