رسوایی در بزرگترین بانک استرالیا
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۲    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137166 منبع: پرینت

بزرگ ترین بانک استرالیا اعلام کرد که مدیر اجرایی آن تحت فشارهای مقام های کنترل بازار و در پی اتهامات وارده به این بانک مبنی بر نقض قوانین مبارزه با پول شویی و حمایت مالی از تروریسم استعفا خواهد کرد.

کاترین لیوینگستون ربیس بانک کامنولث بانک Commonwealth Bank بزرگ ترین بانک استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد که ایان ناریو مدیر اجرایی این بانک، تا پایان سال مالی 2018 از سمت خود بازنشسته خواهد شد.

هفته گذشته و پس از اینکه آژانس اطلاعات مالی استرالیا - مرکز رسیدگی به اطلاعات و تحلیل قراردادها (اوستراک) - تحقیقاتی را در ارتباط با بانک کومونلس که متهم است بیش از 53 هزار بار قوانین را به شکل جدی نقض کرده است، آغاز کرد، درخواست هایی برای استعفای ایان ناریو مطرح شد.

مدیر اجرایی بانک کومونلس گفت که 50 سال دارد ،گفت که وی درسمت خود باقی خواهد ماند اما رییس بانک گفته است که بانک می خواهد به گمانه زنی ها درباره آینده او پایان دهد.

لیویگستون گفت که انتخاب جانشین برای وی در همه سطوح بانک اجرا می شود.

وی افزود که در مذاکرات با ناریو با او به توافق رسیده ایم که باید برای ادامه فعالیت بانک، به گمانه زنی ها و مسایل مربوط به سمت وی پایان داد.

ایان ناریو که متولد نیوزلند است، اواخر سال 2011 د ر این سمت در بانک یاد شده به کار مشغول شده بود..

آژانس اطلاعات مالی استرالیا، این بانک بزرگ را متهم کرده است که در زمان مناسب درباره عملیات پولی به ارزش 10 هزار دالر یا بیشتر از طریق دستگاه های خودپرداز در فاصله سال های 2012 تا 2015 هیچ گزارشی ارایه نداده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
استرالیا
بانک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است