اگر رییس جمهور مدیریت بحران ندارد استعفا دهد
ما نظام داریم و حکومت، ما می خواهیم که نظام را تقویت کنیم و حکومت را به راه درست بیندازیم تا در آن راه به پیش برود. اگر حکومت نمی تواند وظایف خود را انجام دهد باید کنار رود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۳    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137192 منبع: پرینت

معاون اول مجلس نمایندگان، همایون همایون از حامیان عمده اشرف غنی در کمپاین ریاست جمهوری بوده است و یکی از کسانی بوده است که در جنوب افغانستان، بخصوص در لوی پکتیا، در کارزارهای انتخاباتی اشرف غنی بر وی حساب زیادی کرده بود. اما اکنون از منتقدین اصلی حکومت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، همایون همایون معاون اول مجلس نمایندگان در برنامه «اوج» در خصوص منقد شدن خود از حکومت گفت: تمام شعارها و تمام مسایلی که در وقت کمپاین مطرح می شد، به تمام مردم افغانستان این توقع را داده بودند که افغانستان به سوی یک ثبات و آبادی خواهد رفت. به این دلیل اکثریت مردم به شمول خودم بر این شدیم که این شانس را به اشرف غنی بدهیم تا برنامه های وعده داده شده خود را اجرا کند. اما متاسفانه بسیار زود متوجه شدیم که افغانستان با این حکومت به سوی بی ثباتی سیاسی روان است.این را درک کردم و احساس نمودم که رییس جمهور با تیمش که حتی همان ها هم پاشیده اند، به شکلی عوام فریبانه، فقط به مردم وعده می دهند و هیچ کدام از این وعده ها را هم عملی نمی کنند.

وی، می گوید که در حال حاضر، همه پروژه هایی که حومت وعده داده بود متوقف شده و هیچ کدام از آنها عملی نشده اند و افزود: وقتی که بودجه سالانه افغانستان در امسال فقط سیزده درصد مصرف شده باشد، از کدام پروژه ها می توانیم صحبت کنیم، یعنی وقتی حکومت و وزارتخانه تا حدی ناکارا هستند که نمی توانند بودجه خود را به شکل احسن مصرف کنند چطور می توانند پروژه های بسیار بزرگ را مدیریت کنند و به مردم قول دهند که فلان کار را انجام می دهند.

همایون، در خصوص یکی از خلف وعده های رییس جمهور بیان داشت: یکی از مسایل عمده ای که در وقت کمپاین داکتر اشرف غنی، به ما گفته بود این بود که وقتی من رییس جمهور شدم از من چه می خواهید و من گفتم به لویه پکتیا برق بدهید. رییس جمهور گفت که در طول شش ماه برق را به آنجا می رسانم. حال آنکه از لحاظ تکنیکی، هیچ منطق ندارد که ظرف شش ماه این کار شود. همان وقت به آنها گفتم که رییس صاحب چه کسی در شش ماه می تواند که از کابل تا ولایت خوست برق را انتقال دهد. گفت پول که باشد هر چیزی می شود. ولی حالا سه سال گذشته است اصلا چیزی وجود ندارد.

وی افزود: ما از حکومت انتقاد می کنیم و تا جایی که امکان دارد کوشش می کنیم که اصلاحات بوجود بیاید اما اگر دیدیم که به آن شکلی که آنها می خواهند و می خواهند که آنها افغانستان را به طرف یک بحران ببرند و این کشتی را غرق کنند. باز ما رجوع می کنیم به مردم افغانستان. وضعیت افغانستان به طرف خرابی روان است. نباید این وضع ادامه پیدا کند.

معاون اول مجلس نمایندگان، از جانب خود و منتقدان حکومت گفت: من صحبت از نهاد قوه مقننه می کنم. ما می توانیم در این بحران سیاسی که فعلا بوجود آمده نقش خوبی را در ثبات افغانستان در مسایل امنیتی افغانستان و در ضمن بردن این حکومت به یک استقامت درست، هدایت کنیم. وکیلان از مردم رای گرفتند و حق دارند که در مسایل سیاسی مستقیم مداخله کنند و در عین زمان ما می خواهیم که سفرهایی داشته باشیم به ولایات مختلف و به سمت اقوام مختلف، برویم و با مردم از نزدیک صحبت کنیم. چرا که چیزی که از طرف دشمن دامن زده می شود بی ثباتی قومی است.

وی، در خصوص نوع انتقاد خود از حکومت بیان داشت: ما نظام داریم و حکومت، ما می خواهیم که نظام را تقویت کنیم و حکومت را به راه درست باید بیندازیم تا در آن راه به پیش برود. اگر حکومت نمی تواند وظایف خود را انجام دهد باید کنار رود. ما اشخاصی در افغانستان داریم که می تواند این صحنه و این مشکل فعلی افغانستان را حل کنند. ما در چوکات قانون تمام اجرایات خود را انجام می دهیم. مثلا ما تقاضا داریم که آقای رییس جمهور اگر نمی تواند بحران ها را مدیریت کند استعفا دهند و انتخابات زودهنگام دایر شود و از آن طریق کسی در قدرت بیاید که بتواند همین بحران را درست مدیریت کند. ما از راه همین برنامه ها تمام سعی خود را داریم که برای برگزاری انتخابات پارلمان هم فشار وارد کنیم.

همایون، در خصوص دیگر منتقدان حکومت گفت: ایتلاف هایی که در مخالفت با حکومت تشکیل شده اند، افراد عادی نیستند، معاون اول رییس جمهور، معاون رییس جمهور، والی بلخ و دیگران افرادی هستند که اگر به انتقادهای خود ادامه دهند می توانند تغییر عمده در حکومت به وجود بیاورند و اصلاحات را وارد آن کنند. طرح هایی که ما برای اصلاح حکومت در نظر گرفته ایم طرح های خوبی هستند. حکومت می تواند به این ایتلاف های اپوزیسیون خود پیشنهاد کند که نشستی داشته باشند و روی این طرح ها صحبت کنند شاید به راه حل خوبی برسند.

پیشنهاد من برای بیرون رفت از بحران کنونی این است که رییس جمهور در تمامی عرصه ها پروژه خود را تغییر دهد. در قدم اول با تمام سیاسیون افغانستان، در بخش های مختلف نشست هایی داشته باشد و از هرچه مهم تر آقای رییس جمهور به عنوان یک زعیم ملی باید به قول خود ایستاد باشد. باید چیزی که می گوید آن را عملی کند. نه اینکه به شکلی از اشکال همگی را فریب دهد و تنها قول دهد و ماهها کسی وی را نبیند و بالاخره فکر کند که به این شکل ما از این بحران سیاسی برآمده ایم. تا که روبرو با تمام مسایل نشود و همه مسایل را حل نکند و به قولی که به مردم و سیاسیون داده است، عمل نکند، سیاستش به طرف ناکامی می رود و این مملکت به طرف بحران بسیار بزرگی خواهد رفت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس سنا
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   از لین معلوم میشود که سیرم بالای تان کم شده که شما هم انتقاد شروع کردید حکومت. هر چیز کرده میتواند ولی دزدان مانند شما که هم دزدی میکند و هم انتقاد برای حکومت مشکل ایجا کرده است حکومت باید این طویله خانه هر چه زود تر بسته نماید چون جاسوسان از همین طویله خانه به راحتی جاسوسی خود را میکند.

>>>   اشرف غنی مدیریت هیچ چیزی را ندارد اما استعفا هم نمی دهد.

>>>   اګر کدام مدیر قوی را سراغ دارید که این وضع را مدیریت بتواند، احتراماْ تقاضا می نمایم انرا برای ملت افغان به معرفی بګیرید، درآن اجر دنیا و اخرت نصیب تان خواهد ګردید و نه تنها بنده بلکی تمامی ملت رنجدیده و مظلوم افغان در حق شما دعا خواهد کردو اګر نیست پس نباید برای بدترشدن اوضاع زمینه سازی کرد.
شریف

>>>   بچه خلقی صاحب (خان محیدین خلقی قواماندان اسبق قوماندانی شهر کابل در زمان امین)هم در شاخ های بلند دست میزند. فکر نمی کند که درین شرایط حساس که تمام دزدان، خاینین و دشمنان افغانستان برای بی ثباتی این کشور در کمین نشسته اند، استعفای غنی چه ارمغانی را به کشور خواهد آورد. در حال حاضر تبادلی وجود ندارد که جانشین غنی شود. تمام فرصت طلبان در فکر اجرای احکام بادارانشان هستند.
صمد از لوگر

>>>   اگر شما دزدان و کمشکاران ...بگذارید آقای ریس جمهور درست مدیریت میکند.
اسلام حبیبی

>>>   اگر کمیشن کاران مفسد دست از رشوت وفساد برنمیدارند استعفا بدهند ، وقت شان پوره است چی زمانی میروند؟

>>>   اشرف غنی لایقت یک ریاست عادی را ندارد چه رسد به ریاست جمهوری اصلا تمام پلان ها و دساتیر از طرف حنیف اتمر خادیست سابق و جاسوس ام اک ای به همکاری معصوم استانکزی کمونیست سابقه طرح و عملی میگردد اشرف غنی غیر از چیغس و غالمغال دیگر چیزی را یاد ندارد .

>>>   اشرف غنی خودش رئیس جاسوسان است او مزدور اسرائیل و آمریکا و عربستان است. او دشمن ملت افغانستان است. او در راستای اهداف امریکا قدم بر می دارد و ذره ای از دستورات آمریکا نمی تواند سرپیچی کند. تمام مناطقی که توسط طالبان اشغال می شود با همکاری غنی صورت می گیرد. زیرا منطقه ای که توسط طالبان محاصره می شود هرچه نیروهای آن منطقه کمک می خواهد هیچ واکنشی از سوی دولت نشان داده نمی شود وقتی که منطقه توسط طالبان سقوط کرد به آنان فرصت داده می شود که کار خود را با اطمینان کامل انجام دهد اموال دولتی و مردم را تاراج کنند و مهمات نظامی را ببرند و مردم را به دلخواه خود بکشند سپس از سوی اشرف غنی و دولتیان به طور علنی تبلیغ می شود که نیروهای ما برای فتح و سرکوبی طالبان حرکت کرده و از فلان مسیر وارد می شود و این تبلیغات هم چند روز ادامه می یابد تا طالبان از منطقه خارج شوند. و بعد از بیرون رفتن طالبان اردوی ملی یا پولیس وارد منطقه شده و با آب و تاب اعلام می کنند که منطقه را از دست طالبان پس گرفتند. آیا این روش جنگ با دشمن است یا همکاری بادشمن؟

>>>   رئیس جمهوربهترین انسان است وخوب پلانها دارد درچنگ دزدان گیرمانده بناء دزدان باید استعفا دهد تامردم ازشرشان خلاص شوند زنده باد رئیس جمهور

>>>   اشرف غنی نترس دزدان را گم کو تمام ملت همرایت است

>>>   اگرریس جمهورکشورمیخواهد که واقعافسادرا
ازریشه برچیند ابتداپارلمان نام نهادکه
تمامافسادپیشه ها در انجاجمع شده مثلی که ضیامسعود فاسدرا برکنارکردید باصدور یک فرمان مردم افغانستان وادارات محترم دولتی ازشر این فاسدین ودزدان حرفوی نجات دهد تا ارگانهای دولتی بتواند امورات خویش رابدون مداخله وبطوربهتر مدیریت کند.

>>>   معلوم است غنی دزدان جهاد را مدیریت کرده نمیتواند زیرا این مردم به هیچ اصول انسانی پابند نیستند! بګزارید به ګرګهای وندباز شورای نظار واشرار تا همه وندبازان خوش باشد وامپرطوری عطا که افتاب دران غروب نمیکند بر جا باشد!!!!!!!!!!!!!!!! نور همان بوتل پیپسی شده است! ومانند حباب به جهان نمایان شد که همین فاسدین علت کشتار هزارها امریکایی شده اند! دشمن اول امریکا اتلاف شمال است وتا که این فاسدین دم از چای خوردګی بزند امریکا از دست طالب روز خوش نبیند! اهن توسط اهن میشکند!!!!!!!

>>>   راست گفتی که ریس جمهور از دست این دزد ها خلاص نمیشود خودت که در مجلس سنا استین در فساد غرق استین خاینین وطن که شما استین

>>>   مه فکر می کنم اشرف غنی بهتر است د یک شفاخانه راوانی بستر شود. او کشور را خراب می کند اصلا نمی داند چه کار می کند. گاهی ملنگ می شود گاهی قندهاری می شود گاهی پکتیاوال می شود گاهی پکول بسر می شود گاهی سعی می کند هزاره شود گاهی صوفی و تصبیح به دست می شود در حالی که او آمریکایی و غربی محض است. سخنانش هم که هیچ مبنای علمی و عقلانی ندارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است