تا آمریکا باشد جنگ هم هست
تا آمریکا در کشور ما حضور داشته باشد، افغانستان به همین حالت بدبختی قرار دارد و مردم ما قربانی خواهند داد. جنگ ها ادامه پیدا می کند و کشت و کشتار و انتحار و انفجار جریان خواهد داشت 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137193 منبع: پرینت

رییس جمهور آمریکا، اطمینان می دهد که راهبردش را برای بهبود اوضاع به هم ریخته افغانستان بسیار زود اعلام می کند. ترامپ، می گوید که اعلام راهبرد واشنگتن در مورد افغانستان یک تصمیم بسیار بزرگ است چون افغانستان با یک وضعیت به هم خورده به وی میراث مانده اما در واکنش به تاخیر در اعلام راهبرد تازه واشنگتن برای افغانستان جان مکین رییس کمیته خدمات تسلیحاتی صنایع آمریکا راهبرد خودش را برای افغانستان معرفی کرده است. این راهبرد در برگیرنده افزایش فشارها بر طالبان و گروه های دیگر و نیز پاکستان است.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محسن مختار آگاه مسایل نظامی در برنامه «همگام» گفت: ماموریت ناتو و آمریکا در داخل افغانستان، برای قلع و قمع تروریزم یک ماموریت ناکام بوده است، در این چندین سالی که آنها در اینجا حضور داشته اند، این ماموریت ناکام بوده است. سیاست آمریکا هم در اینجا سیاستی دوگانه است. از یک طرف دشمن را تقویت می کند و از طرف دیگر لاف می زند که نیروهای امنیتی شما را تجهیز و تمویل می کنیم.

وی افزود: در جاهایی که نیروهای نظامی کشور ما موجود نیست، آن ساحه ها باید تحت پوشش هوایی قرار بگیرد تا که نیروهای امنیتی ما در آنجا برسند. در حالیکه این کار را هم نمی کنند و اجازه می دهد که آن ساحه به راحتی به دست دشمن بیفتد. اگر آمریکا واقعا بخواهد که تروریزم در افغانستان نابود شود خیلی زود و به راحتی می تواند این کار را انجام دهد.

مختار، در ادامه مثالی برای راحتی کار از بین بردن تروریزم توسط آمریکا بیان داشت: اسامه بن لادن از فرمان های آمریکا سرکشی می کرد، اما چون سرکشی می کرد در یک روز در خود پایتخت پاکستان در ساحه نظامی پاکستان، وی را از بین برد. پس اگر آمریکا بخواهد تمام رهبران تروریستی را اینگونه می تواند از بین ببرد بر سر پاکستان هم می تواند فشار وارد کند. هم از لحاظ سیاسی، هم از لحاظ ارتباطی و هم از لحاظ ارتباط خارجی و سایر راه های اصولی می تواند بر پاکستان فشار وارد کند و همین سربازان آمریکایی که در داخل افغانستان موجود هستند و یا در شهر نو و یا شهر زرک می گردند نیازی نیست که در این ساحه ها باشند. بلکه باید آنها در سرحدات افغانستان جابجا شوند که دشمن از خاک پاکستان به این طرف عبور و مرور نکند. به این لحاظ راه هایی وجود دارد که آمریکا باید انجام دهد. اما آمریکا خود را به کوچه حسن چپ می زند که کارهایی که ما می کنیم راهبرد است. کدام راهبرد؟ اگر آمریکا سرحدات را حفظ کند، بر لانه ها تروریزم در خاک پاکستان که ذره ذره برایش مشخص و معلوم است عملیات کند، مشکلات حل می شود. وقتی هم که در افغانستان عملیات هوایی می کند نباید با نیروهای هوایی ما جداگانه عمل کند بلکه باید با مشورت آنها کار کند. مشورت آنها را بگیرد، چرا که آمریکایی ها آنطور که داخلی ها به اراضی و ساحات مسلط هستند آنها نیستند. با نیروهای امنیتی ما باید در تماس باشند و در تفاهم با نیروهای امنیتی ما یک ساحه را که در آنجا لانه های دشمن است بمباران کنند. راهبرد لازم و واقعی باید این باشد. اما آمریکا هیچ کدام از اینها را انجام نمی دهدو کار خود را مطابق با اهداف خود به پیش می برد و این مانند روز برای ما روشن شده است.

این آگاه سیاسی با انتفاد از آمریکا و عمل نکردن به پیمان امنیتی بیان داشت: آمریکا به پیمان امنیتی که با افغانستان امضا کرده است معتقد نیست در آنجا معاهده های بسیار زیادی نوشته شده است یکی از معاهده هایش تامین امنیت افغانستان و از بین بردن تروریزم است. اما آمریکا حتی به یکی از آنها پایبند نیست و حتی یکی از آنها را عملی نکرده است. آمریکا فقط خواسته از این پیمان استفاده کند تا در افغانستان حضور داشته باشد و به خواسته های خود برسد.

وی در ارتباط با تاثیر حضور آمریکا در افغانستان گفت: تا آمریکا در این کشور حضور داشته باشد افغانستان به همین حالت بدبختی قرار دارد و مردم ما قربانی خواهند داد. جنگ ها ادامه پیدا می کنند و کشت و کشتار و انتحار و انفجار جریان خواهد داشت. گروه های تروریستی هم هر روز بیشتر و بیشتر می شوند مردم ما را قربانی می کنند تا منافع آمریکا و دیگر ابرقدرت ها را تامین کنند. تا آمریکا نخواهد و در منافع خود نبیند افغانستان روی آرامش را نخواهد دید و مردم آن همچنان آواره خواهند بود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   تا شکم وحرص وخود خواهی باشد جنگ هم است به امریکا ارتباطی ندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است