هر تعهد و برنامه امضا شده با امریکا یکجانبه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۴    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137202 منبع: پرینت

بعد از ختم امتحان و جمع کردن پارچه ها از همه محصلین استاد که به صفت ممیز با من همکاری داشت پرسید می گویند امریکا تمام کمک های خویش را به پاکستان قطع می کند و وحدت ملی می خواهد بعد از این گام های موثری در راه تامین امنیت و خدمت گذاری بردارد.

من گفتم نخیر استاد اگر ما انتظار داشته باشیم که حکومت دونالد ترامپ بر پاکستان فشار وارد می کند تا دست از حمایت داعش و طالب بردارد سخت اشتباه می کنیم.

مردم ما باید بداند که واشنگتن و اسلام آباد دوستان استراتژیکی اند درحالیکه بعضی اوقات علیه یکدیگر سخنان تند و کنایه آمیزی به کار می‌برند ولی در پشت درهای بسته دوستانی اند خیلی صمیمی و نزدیک از سوی دیگر بعضی از ما به این باور اند که امضای قرارداد امنیتی و توافقنامه استراتژیکی با امریکا دستاورد بزرگی است برای نجات افغانستان اشتباه می کنند.

هر تعهد و هر برنامه ای امضا شده با امریکا تا زمانیکه اسلحه اتمی نداشته باشی و مانند کوریای شمالی تهدید بالقوه به امریکا شمرده نشوی هر نوع قرار داد یک جانبه است.

از سوی دیگر دوستان که امیدوارند رهبران حکومت وحدت ملی در تامین امنیت و آوردن اصلاحات کاری را انجام خواهند داد که موثر باشد اشتباه می کند و خود را فریب می دهند.

در بازی موش و پشک امریکا و و پاکستان ایران روسیه اشرف غنی و عبدالله سیل‌بین‌های بیش نیستند و به جز از تقبیح و محکوم کردن در قتل مردمان بیگناه ما هیچ کاری از دست شان ساخته نیست. صدها مرتبه اشرف غنی گفته که انتقام خون شما را از تروریستان خواهم گرفت.

نه تنها که نتوانست هیچ انتقامی بگیرد، روز بروز ساحه فعالیت آدم کشان فراخ‌تر شد و قامت‌های بیشتری بر زمین افتاد و تکه تکه شد. متاسفانه در چنین وضعیتی روز ما از این سیاه‌تر هم خواهد شد.

احمد سعیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تعهد با آمریکا
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است