روایتی متفاوت از جنجال میدان هوایی مزار شریف
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۶    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137204 منبع: پرینت

روايت جنجال ديشب در ميدان هوايي مزارشريف از زبان ابراهيم خيرانديش عضو شوراي ولايتي، دوست و همسفر اصف مهمند در پرواز ديروز به مزارشريف:

1. شروع حادثه
من و آصف مهمند هر دو وکیل شورای ولایتی هنگامیکه در ساعت 6:20 عصر دوشنبه به میدان هوایی بلخ رسیدیم ىر حین خروج از ترمینال میدان توسط افراد مسلح سید شاه معاون امنیت محاصره شدیم ما سريع خود را به داخل موتر زره که در میدان منتظر ما بودند رساندیم تا ساعت 10 در محاصره آنان قرار داشتیم و سپس قومندان امنیه با محافظان خود نزد ما رسید تا موضوع را حل کند. ایشان با دو پیشنهاد وارد گفتگو شد. یکی اینکه مهمند به قومندانی امنیه انتقال شود که مهمند این را رد نمود بخاطر اینکه هیچ امری برای دستگیری وی وجود نداشت و دیگر اینکه به خواست والی بلخ آصف مهمند باید به کابل برگردد که این پیشنهاد قبول شد و ما منتظر ماندیم تا صبح شود و مهمند برگردد.

2. حضور افراد مسلح
محافظین ما در بیرون از میدان به تعداد 10 نفر که در پسته دومی میدان متوقف شده بودند به ما گیرمانده های محاصره امنیتی در داخل تماس گرفتند که مسیر میدان از چوک کابل بانک تا ورودی میدان بسته است و به ما اجازه نمی دهد که بیاییم، آنها می گفتند که تعداد کمی از نیروهای قطعه خاص و نظم عامه و حدود یک هزار نفر افراد مسلح شخصی غیر مسوول و اربکی میدان را محاصره نموده گپ از چه قرار است؟ بعد از جویای احوال از قوماندان امنیه او اذعان نمود که فرمان او حتی توسط افراد پولیس حاضر در میدان شنیده نمی شود و ما فهمیدیم که به فرمان شخص عطامحمد نور میدان هوایی توسط اشخاص مسلح ناشناخته محاصره شده است.

3. شرح مجروحین و کشته شده ها
بعد از توافق در ساعت 11 شب ما همراه با قوماندان امنیه و تعدادی افراد محافظ قوماندان امنیه، در داخل میدان در انتظار قرار داشتیم در ساعت یک و نیم نیمه شب بود که حدود 40 نفر از گاردهای شخصی عطامحمد نور فرا رسیدند و حین آمدن بر ما تیراندازی کردند و در اثر تیراندازی آنان 3 نفر از محافظان قومندان امنیه مجروح شدند و آنان وکیل مهمند را دستگیر و با خود بردند، ما که خلع سلاح بودیم و محافظان ما که در بیرون میدان قرار داشتند هیچ مقاومتی از جانب ما صورت نگرفت و فیری هم نشد اما محافظان شخصی مرتبط به وکلا که به تعداد 10 نفر بودند همزمان با تیراندازی بر ما در میدان، به آنها نیز در مسیر میدان تیراندازی صورت می گیرد و در این حین 1 نفر از محافظین مهمند کشته و 4 نفر زخمی شدند و با اندکی مقاومت همگی انها توسط افراد مسلح غیر مسوول خلع سلاح شدند.

بااحترام
محمد ابراهیم خیراندیش
وکیل منتخب شورای ولایتی بلخ


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
میدان هوایی
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   جنابات تشنه قدرت لطفا بلخ را مرکز تشنج قومی نسازید.

>>>   این عطا چور از پاچه کشیده . حکومت کجاست پولیس کجاست که هر چی دلش میشه میکنه.اگر وکیل شورای ولایتی مجرم است باید از طرف پولیس دستگیر شود نه از طرف تفنگداران غیر مسول .خودش یک دزد و فاسد باز دیگر ها را ملامت میکند.
غلام رضا

>>>   ... بر عطا نور که خود را فرعون بلخ ساخته و هرچه دلش بخواهد انجام میدهد.
امید وارم روزی برسد که مردم همه بروی وی تف بینادازند.
به عطا نباید نور گفته باید به جای نور عطای سفاک گفت.
انسان بی ایمان و غاصب و دوزد از خدابی خیر. ان شاء الله روز های پایانی عمرت را سپری میکنی چرا که فرموده اند انسان ظالم با ظلمی که بر مردم خود میکند روزی گیربان گیر خودش میشود. انسان ظالم همیشه مورد بد مظلومین قرار میگرد ودعای مردم مظلوم را خدا زود مورد اجابت قرار میدهد.
پس دعا میکنیم تا خداوند رحمن شر همه ظالمان را از سر بندگان مظوم خود دور کند آمین یا رب العالمین.
قاری شریفی

>>>   آیا عطا محمد نور با ایجاد ائتلاف می خواهد کشور را این چنین به سمت آرامی بکشاند؟
این ها آزموده اند بار دیگر آزمودن ایشان خطاست.

>>>   زور قالب ندارد سترجنرال استادعطا محمدنور کار بسیارخوب کرده که یک تروریست فاشیست را دستگیر کرده بایدبدانندکه اینجا مزار شریف است کابل یا میدان وردگ نیست که مردم رامجازات کنند این جافقط فرمان استاد عطا قابل قبول است بگذاریدتانسل داعش و طالب بدانند که زور بالای روراست.
قره

>>>   از روزیکه قصاب کابل گلبدین جاسوس شناخته شده ای اس ای باسازش بنام مصالحه توسط ارگ بداخل شهر کابل اورده شده و تا کنون یک میل سلاح خود را هم طرف مصالحه کننده تحویل دولت نداده و امتیازات بیشمار را بخود از جانب اشرف غنی احمدزی وتیم ارگ مربوط یکقوم اند بدست اورده نه تنها که گلو گک روز تا روز به نفاق افگنی و دشمنی های گذشته اش از راه هایمختلف دست میزند افرادبدنام ان مانند اصف مهمند و جمعه خان همدرد و بچه دیگران شانشاخ کشیدند و بگونه های مختلف میخواهند که رهبران دیگر اقوام را با توطعه های سازمانده شده به همکاری حنیف اتمر و معصوم استانکزی از کرسی های احساس دولتی دور سازند وتمام قدرت دولت را در دست گیرند حتی از قوم دیگر را راضی به چوکی یک ولایت هم نیستند و هرروز علیه ان توطعه وتخریبات میکنند .

>>>   اینرا همه میدانند که مانند موضوع ایشچی یک تطعه سازمانده شده است و حالا سازماندهنده این توطعه اصف بی ننگ (مهمند) را مانند ایشچی ازمخالفت اش علیه والی بلخ که از دیر زمان جریان شخصی و تنظیمی جریان دارد توطعه گران که هم انها را خوب میشناسند ومربوط تیم ارگ است اصفبی ننگ را واداشتند تا مانند ایشچی بزور بردن اش بخانه شخص والی بلخ به کزب بیان کند به اثر فشار وترس ارگ نشینان ارگانهای که در مورد جلب واحضار و گرفتار اصف بی ننگ رسما بولایت بلخ خبر داده بودند اکنون از مکاتیب ارسالی خودشان انکار اماده که بسیارجای شرم و خجالت انها است اصل هدف چیزی دیگری است این موضوع یکبهانه است که طرح شده علیه جناب والی بلخ که خیلی یک توطعه غلط و نادرست که عواقب ناگوار انرا نا سنجیده طراحی گرده اند و از روزیکه بزرگان اقوام لوی پاکتیا و خوست سوار بر کاروان های کلان شان بولایت بلخ رفتند و همبستگی شانرا با عطامحمد نور رسما اعلان کردند توطعه گران اتش بجان شان درگرفت این توطعه ناکام را براه انداخته اند.

>>>   برای مرض واگیر دار یا ساری انتی بیوتیک لازم است که انتی بیوتیک پیش والی بلخ فعلن موجود است

>>>   جناب قره! بخیالم زور وردگ را هم دیده ای؟ روزی خواهد رسید که مزار هم مانند وردک تحت سلطه اولاد اصیل کشور بیاید.
اجمل وردک

>>>   سلام به همه دوستان
خواهش ما از دولت مركزي يك قومه اين است كه به لحاظ خدا كمي حيا كنيد بگذاريد مردم ديگر قرباني هوا و هوس هاي نشنلستي شما نه شوند از جنايات عليه مردم خود داري كنيد
برويد از مرزا اولنگ دفاع كنيد اگر قوم پرست نيستيد چرا از مردم بيدفاع مرزا اولنگ دلجويي نميكنيد
دست از اين نسل كشي برداريد كه تاريخ نفرين و لعنت تان ميكند

>>>   عطا نور دارد اخرين ايام قدرت خود را ميگزراند و به زودي به كيفر اعمال غير ملي و غير مردمي خود خواهد رسيد.
او كه اصلا از ولايت لوگر ومربوط قوم بابكرخيل ميباشد توانست تقلبي خود را تاجك معرفي واز انها كه درطول تاريخ مديران خوب سياسي نبوده اند استفاده نمايند ولي حركات بعدي موصوف نه تنها شخصيت فاسد ومعامله گري انرا برملا ساخت بلكه در معرض نابودي قرار گرفت كه در نزديك ترين ايام ما شاهد ان خواهيم بود.
شطرنج بازي سياسي درك سياسي ميخواهد و اين كلشنكوف نيست كه توسط ان قدرت نمايي صورت بيگيرد.
عطا و عطا ها بايد در مقابل اشرف غني و تيم ان صادقانه بأخت را قبول كنند
كه كوچي توانست ده نشين و شهرنشين هاي افراطي و غرق فساد چه نوع مات داد.
شمس الدي نيازي از ويصل اباد كابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است