برداشت: می گوید تسلیم زور نخواهد شد (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137210 منبع: پرینت


مهمند بلخ عطامحمد نور



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهمند
بلخ
نظرات بینندگان:

>>>   این بچه در طفلی زیاد بی عقلی کرده از تصاویرش که با زنان فرنگی قبلا نشر شده فهمیده میشود اینهم می خواهد بنام تجارت قومی وسمتی صاحب نام شود یعنی درمسجد ..کند تا مشهور شود

>>>   وطن فروشان معلوم است لطف فرموده تاریخ را مطالعه کنید ومشکل تان حل خواهد شد

>>>   گرم خوردي لعنني با حرف هاي پوجا بيراهن. چرا اين را نميگويي كه به جز از خون نادر مو مهمته خون پنجابي بيشتر در رگهاي تو ... جريان دارد.

>>>   ههههههه اول اینکه این پست مربوط به آقای آصف مهمند نیست، دوم هرکه که در پشت این آدرس حرف گفته، سخنانش بوی تعفن تفرقه انداختن اقوام است، برو به لق لق سگ دریا حرام نمیشه و هرکس در این وطن خیانت کرد، باید قانون بالایش تطبیق شود.
ایثارشمال

>>>   دشنام های رکیک توسط آصف مهمند نماینده ولایت بلخ به عطا محمد نور والی ولایت بلخ
آصف مومند مهمند ، وکیلی که از کشتن مسافران تقدیر کرد.
آصف مومند مهمند : "فخر افغان وزیر محمد گل خان مهمند.امروز برای بزرگ مردانی چون امیر عبدالرحمن خان و وزیر محمدگل مهمند سخت نیاز است، آنان میدانستند که چگونه اقلیت های زیاده طلب و مهاجر را در جای شان نشانند."

>>>   بله، این از افتخار شما است که در طول حکومتداری تان، کشور را به انگلیس و شوروی و امریکا فروختید و به عنوان غلام حلقه بگوش برای خارجی ها کار کردید...
آن روزی که حاکمیت شما در کشور مستقلانه بوده و کاری برای مردم کرده این، یاد نمایید...
انسان چقدر معرفتش کم می شود...
ض

>>>   چیزی که واقعت است از واقعت چشم پوشی نمیشود

>>>   شما ای قوم پرستان بروید به سرزمین اصلی تان که واقع در بين فلسطین واردن می باشد. این سرزمین سرزمین شیر های فارسی زبانان وترک تباران وامبراطورهای شاه هانی هست که همیشه مثل شما قبایل رانده شده را از این سرزمین عقب رانده است، ویا بزیری یوغ اطاعت شانده است. فکر نکنید به تریاک ولباس های ملای تان مردم خراسان زمین را دیگر فریب می خورند. شما دریک شب طالب هستند ودر آخر شب راه زن وانتحاری.البته نه همه ی تان چرا هر قوم مردان خوب هم دارد. مثل داکتر نجیب وامان الله خان مظلوم. البته نه مثل ملالی لنگ ویک چشم. بهتر است برو عیاشی ات را ادامه بده بگذار شیران بلخ جان مردمان را از شر برادران انتحاری ات حفاظت کند.اگر توبه کردی دوباره میتوانی طلب پناهنده گی ات بحضور ولایت بلخ تقدیم کنی انشااللّه مقام عدلی برایت تجدید نظر خواهد کرد.

>>>   تا این مفکوره و این قوم پرستان باشد افغانستان روی آرامی را نخواهد دید.

>>>   این کسانی که به زور کفار به قدرت رسیدن. باید بروند به همان جای که بودند . درود بر حمت بالایت افغانیت را ثابت کردی. زنده باد افغانستان مرگ بر دشمن مکار و فریبگرش.
غلام رضا.

>>>   منم پهلوانی که رستم بود. برادران پشتون هرگز به گذشته خود ننازند که بسیارسیاه وتاریک است. بیطرفانه میگویم، درطول تاریخ درهرجامعه بشری ودرهرسرزمینی که سلسله ی حاکم شده اند بدون استثنا ازخود تمدنی بجای گذاشته اند، اما قوم پشتون که قرنهاست درافغانستان حاکم مطلق بوده اند تمدن شان را به مردم ما وجهانیان نشان دهند، حکومتی که حاکمان پشتون کرده اند مایه خجالت وسرافکندگی تاریخ کشور ما در دنیا می باشد، یک نمونه عینی بعنوان مثال، حتی ازبز وگوسفند اقلیتهای قومی مانند هزاره باجبارمالیات میگرفت وآنرا به یک قوم خاص پشتون میدادکه بخورد وعسکری هم نکند، این است عدالت برادران پشتون، توخود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل. اما امروزی پشتون که میراث تمدن کهن سلسله این قوم میباشد، شاعر دردو بیت کاررا یکسره کرده است: بنی آدم اعضای یک پیکرند ـ بجزقوم پشتون که ویرانگرند ـ چوپشتون که خودراکندانتحار ـ دیگرقوم هارا نماند قرار.
جوان

>>>   شما اوغان ها(به قول خودتان پشتونها) قبل از سیصد سال پیش که از پشت کوههای سلیمان بر خراسان زمین روان شوید و سرزمینهای ما را اشغال کنید کجا بودید که نامی از شما در تاریخ دوهزارساله خراسان زمین در هیچ منابع رومی و یونانی و عربی و فارسی و پهلوی نیست آیا این همه مفاخر و بزرگان شعرا و دانشمندان خراسان اوغان بودند! اگر آن ها را اوغان نام کنی در گور بدنشان بلرزد.
من از فرهنگ و تمدن سنایی غزنوی رودکی فردوسی فرخی سیستانی ظهیرالدین فاریابی ابوریحان بیرونی ابوعلی سینا زکریای رازی عطار و خیام نیشابوری خواجه عبدالله انصاری هروی خوارزمی ناصرخسرو بلخی و سعدی حافظ استم که بیش از یک هزاره در اینجا تمدن داشتند اما تو آدم مغرور که در تاریخ ظلم و ستم و ویرانی دارید چه میگویی که خراسان را فغانستان کردید و هیچ گونه منطق نشناسید و همه چیز را در این کشور تقلبی کردید و میخواهید کشور را یکسره پشتونیزه سازید میهمان نبودید که بخواهید ساکنین اصلی میزبان را اخراج کنید و بر آن ها توهین روا دارید شرم هم خوب چیزی است.

>>>   خانه شما .... های پاکستانی و مزدوران پاکستان با این حرفهای احمقانه بیخرددانه و جهالت تان خوب آتش افروزی و رذالت کنید بجز ناکامی روی سیاهی و بربادی خود تان چیز دیګری بدست نخواهید آورد

>>>   اولا چند سال بیشتر بر بعضی شهر های ایران فرمانده نشدید که بعدا نادرشاه افشار بر شما اوغان ها یک گوشمالی داد و خودش هم به شما افغان ها در سپاهش مقام و منصب داد اما این تاریخ هزار ساله که میگویی یکی از مفاخر مدنیت پشتونیتان که مربوط به دوره قبل از سیصد سال بیش بود را نام ببر تا ما هم بشناسیم !
فقط سلسه تاجیکی غوریان قبل از شما صدها سال حکومت داشتند قبل آن سامانیان و صفاریان تاجیک و پارسی زبان بودند و دیوان رودکی امیر سامانی را شاه ایران زمین خوانده در دوره غزنویان زبان رسمی کشور فارسی بود و سه دیوان شعر فردوسی طوسی و فرخی سیستانی و سنایی غزنوی در مدح فارسی وی را شاه ایران زمین خوانده اند اینها همه مربوط به هزاره پیش است اما قبل از اسلام هم که مادها و هخامنشیان و پیشدادیان و اشکانیان و ساسانیان همه از ایرانیان بودند اما خوب است بدانید زبان پشتوی خودتان هم در کنار فارسی و کردی و بلوچی و لری و طبری از نظر علمی و زبانشناسی زیرشاخه زبانهای آریایی ایرانی طبقه بندی میشود.
حال من این همه تکبر تو را نمیفهمم که ادعای سروری بر مردم غیر پشتون دارید.

>>>   این طفل بیسواد هم است شعر پشتو را هم غلط نوشته است ، هرکه تبعسض میکند فاشیست گفته میشود اگر پنشیری باشد یا همچو فردی بد اخلاقی !

>>>   امان الله خان محمد گل مهمند رالباس زنانه پوشانید در شهر گشتاند اگر وساطت مادر محترمه شاه نبود مهمند اعدام بود سپس اورا در زندلان افگند ، دلیلش اینکه درجنگ استقلال در مقابل دوصندوق طلای جعلی چهار صد مجاهد راه آزادی وطن را به کشتن انگریز هاداد
ر

>>>   هر آن شهر كز مرز ايران نهى- بگو تا كنيمش ز تركان تهى
از آباد و ويران و هر بوم و بر- كه فرمود كيخسرو دادگر
از ايران به كوه اندر آيم نخست-در غرچه گان تا در بوم بست
دگر تالقان شهر تا فارياب- هميدون ببخش اندرون اندراب
دگر پنج شهرست تا باميان- دگر مرز ايران و جای كيان
دگر گوزگانان فرخنده جای- نهادست نامش جهان پهلوان
دگر از در بلخ تا بدخشان- همين است ازين پادشاهى نشان
فروتر كه از دشت آموی و زم- هميدون به ختلان در آيد به هم
چو شنگان و چون ترمذ و ويسه گرد- بخارا و شهری كه هستش به گرد
هميدون برو تا در سغد نيز- نجويد كس آن پادشاهى به چيز
و ز آن سوكه شد رستم نيو سوز- سپارم برو كشور نيمروز
ز نزديک او باز خواهم سپاه- سوی باختر بر كشاييم راه
بپردازم اين تا در هندوان- نداريم تاريک ازين پس روان
ز كشمير و ز كابل و قندهار- روا رو سوی سند هم زين شمار
وزين مرز پيوسته تا كوه قاف- به خسرو سپارم ابى جنگ و لاف
فردوسی از تقسیم ایران زمین به چهار ولایت سخن میگوید:
چو نوشین روان این سخن برگرفت- جهانی ازو مانده اندر شگفت
شهنشاه دانندگان را بخواند-سخن های گیتی سراسر براند
جهان را ببخشید بر چار بهر- و زو نامزد کرد آباد شهر
نخستین خراسان ازو یاد کرد- دل نامداران بدو شاد کرد
دگر بهره زان بد قم و اصفهان- نهاد بزرگان و جای مهان
وزین بهره بود آذربادگان- که بخشش نهادند آزادگان
وز ارمینیه تا در اردبیل- بپیمود بینادل و بوم گیل
سیوم پارس و اهواز و مرز خزر- ز خاور ورا بود تا باختر
چهارم عراق آمد و بوم روم- چنین پادشاهی و آباد بوم

>>>   جناب آقای مهمند خواستم یک توصیه دوستانه به شما کنم و بگویم برایت مردم غیر پشتون به حدکافی در حالت عادی از حاکمان پشتونی و نظام انحصار طلب افغانی در دوصد سال اخیر هیچ خیریتی ندیده اند و همیشه ناامنی و کشتار و بدبختی به سر روزگارشان آمده است ودلهایشان را پر از اندوه ساخته است با این سخنان نسنجیده و اهانت آمیز اختلاف و تفرقه قومی را بیشتر میکنید و باعث میشوید احساسات مردم برعلیه قوم پرست های انحصار طلب تحریک شود هر ظرف که لبریز شود از آن بیرون شود صبر مردمان غیر پشتون هم بناءا حدی دارد اگر خود را با وجدانت جای اقوام غیر پشتون بگذاری میفهمی که خشم آنان از جنایات بی سابقه سالهای اخیر از ظلم و ستمی است که ناجوانمردانه بالایشان تحمیل شده و هرچقدر مردم خراسانی اصیل شمال کشور صبر داشته اند متاسفانه از صبر ایشان سواستفاده شده است و بیشتر از قبل رفتارهای فاشیستی در کشور جاری شده است که یک نمونه آن کوچاندن قبایل پشتون پاکستانی در قریه های فارسی زبانان بوده است پس در این وضعیت خود آتش بیار معرکه نشو و فتنه بر پا نکن
یک فرد نصیحت جو

>>>   Temo
دقیق است وقتیکه دوشنمی میکنی خبردار باش همه میدانند که استاد بزرگوار حق است
مگر ارگ و قبیله یکتازی میکنند
گفته میشود یکتعداد پشتونها را بنام های مختلیف داخل مزار کنند

>>>   قایم کنید خود را که دلاک ها دم از تاریخ میزند دونفر دلاک که دایم خاندن و سرکلی میکردند حالا بنام تاریخ و ادب برای ما پیش میکند در دست شما همان دنبوره و تبله میزیبد تی حکومت و خدمت در مقابل پول دل و ګرده ندارید از ناموس. خود هم صرفه نمېکنید

>>>   ازدانشمندی پرسیده شد افغانستان وجاپان دریکروز استقلال حاصل نمودند موقعیت رشد افتصادی ، فناوری ، سیاسی وغیره .......امروز جاپان باافغانستان قابل مقایسه نیست علت درچیست دانسمند بزرگوار یک نکته گفته جاپان اوغان (پشتون )ندارد ؟؟
کلام اخر اقبال ازکابل

>>>   آصف بچیش بخی مه خجالت کشیدم از کدام افتخار گپ میزنی بخاطر که مزدورپاکستان هستی مزدور عربها هستی مزدور امریکایها هستی لطف فرموده مرور واقعی بتاریخ گذشته ات برگرد تا بدانی که خاک فروشان کیها بوده است

>>>   خیلی کار است که خجالت نمیکشد میگوید از دهلی تا مشهد جزء خاک مابوده پس این را کی فروخته شما مفسیدین وپدران سفاک وشراب خوار شما بودنند

>>>   یک مهمند چندی قبل یک قول اردو را در بلخ قصابی نمود بنا از مهمند نام سخت اساسیت دارم ، و دیگر اینکه تو کدام شینگ بلانی ، کلان کلانایت کاری کرده نمیتانه تو خو یک مرغک هستی جانم.

>>>   کسی که از یگ شی یا چیز دعوا از خود بودن میکند اسناد میداشته باشد
مثل اریایی ها .
اسناد اریایی ها در قدم اول که شما هم به چشم خود دیدید و بعد از نگا تعصب ان را به فرمان پدر تان انفجار دادید در بامیان بت های بامیان بود نشانه دست نیاکان ماست دوم شما سند نشان بدهید مثل رودکی مولانا جلالدین بلخی علی سینا بلخی فارابی شاعره مخفی بدخشی ووووووو .شاغولی مهمند تو یگ سند وحشی گری داری که او هم خون نادر غدار و مهمند هم قماش ات به هزار را جوان روشن فکر و مبارز را به قتل رساند. و بود نبود شما یگ خوشالخان ختک بود که او هم شعر را دزدی میکرد . اگر سند تارخی داری من هم تسلیم.

>>>   این متن ۱۰۰٪ جعلی بوده و صرفآ از طرف آنهای که میخواهند تخم تفرقه و تعصب را کشت نمایند طراحی شده. و متعبین فرن ۲۰ هم در نظریات زهراګین شان یک قوم بزرګ این سرزمین را توهین و تحقیر نموده و این وطن که خانه مشترک همه ما وشما اشت زهرپاشی مینمایند.

>>>   نمیدانم از کدام تاریخ گپ میزند درآن زمان به گفته آقای خبیث از دهلی تا مهشد البته زمان بابرشاه را میگوید يازمان همایون شاه ویا هم جلال الدین محمد اکبر این ها همه نوادگان تیمور شاه گرکاني ویا به قول معروف همان تیمور لنگ زادگاه اش کولاب ویا ثمر قند .حالا هرچه بود تیمور مسلمان واقعی بود از خوداش امپراتوری بزرگ را در جهان نامگذاری کرد مساجد های ساخت تا حالا پابرجاست به اسم آثار تاریخی یاد می شود اما نادر . کی بود هیج که نمیداند فقط از هندوستان آمده باخوداش قبایل سرحدی را اورده بود هرچه سرمایه ثروت بیت المال بود نادر غدار داد به
آنها . آصف مهمند این گپ ها را یک بچه مکتبی هم میداند که حقیقت چیست لعنت برتو.
اسکندر از قندهار

>>>   به خداقسم ما مردم افغانستان تا حالا نمیدانستیم که این آصف مهمند با آن مهمند زمان استبداد یکی است وخون آن مرد کثیف وجلاد همه کاره خاندان سلطنتی دررگ های این قرتکي جریان دارد. آفرین به صبر و حوصله و گذشت معلم اعطا که تا حالا چه کشیده. مردم مزار کسی دیگری نبود وکیلی خودشان انتخاب می کردند من این غفلت مردم مزار شریف را سرزنش می کنم .
حیران از کابل.

>>>   بزن خرکی را . که برد پندکي را . میگویند دزد را کسی به روستا.جای نمیداد .اما دزد با آواز بلند صدا می زد که خانه . قريدار کجاست که من اسپ خودرا ببندم.حالا این داستان هم همینطور است مهاجرین کوه های سلیمان هم به صاحب خانه میگوید بفرما بیرون . وای از آن روزی که نمک بگندد.
مهاجر .

>>>   در کشور عزیز ما افغانستان اقوام های زیادی مثلی برادر در پهلوی هم زندگی می کنند. پشتون فارس ازبک هزاره پشه ای. بلوچی وغیره اما در بین این اقوام انسان های پست فاسد. عقده ای وجود دارد که تمامی مملکت را به آشوب می کشند ویا سعی می کند به هر طریق که میشود اقوام را تحریک کند هموطنان بیدار هوشیار باشید

>>>   جنرال صاحب خوب کردی باید اینکار را وقت میکردی و حالا که بردیش خوب یک سوته کلان را در همانجایش بزن تا این چوچه کوچی ناقل بیفرهنگ دیگر کلانکاری نکند

>>>   ِتمام نام های شهر ها و شهرستان ها و نام تمام آبدات تاریخی این دیار به زبان فارسی هستند۰ همچنان تمام آثار نوشته شده کهن که آن نام ها در آن ذکر شده اند به زبان فارسی هستند که همه شواهد بر قدامت تاریخی ما درین دیار میکنند۰ یک تعداد مهاجر های کوه های سلیمانی که خود بعد ها درینجا مرحله به مرحله هجوم آورده اند امروز آمده اند و دعوای هویت دارند و ما را مهاجر میخوانند۰
و ما بخاطر وحدت ملی که وجود هم ندارد تمام جهالت های آنها را باید مثل زهر قُرت کنیم و اعتراضی هم نکنیم۰ نه، دیگر بس است۰

>>>   درین کشور داعشی وجود ندارد۰ همین اوغان ها یا پشتونها هستند که گاهی طالب میشوند، و گاهی گلبیدینی، گاهی داعشی، و حتی گاهی جنایتکاران خلقی و نجیبی ویا فاشیست های اوغان ملیتی میشوند۰ تمام این وحشت و کتشار ها را همین اوغان ها میکنند، فقط به اشکال مختلف، و فقط همین اوغان ها۰ رهبر های اینها همه یکی هستند، یعنی همه اوغان هستند و باهم وجه مشترک دارند که به اساس آن باهم همبستگی و همکاری میکنند۰

>>>   اصف بی ننگ که لاف از جاری شدن خون نادرغدار و محمدگل مهمند میند و به ان افتخار میکند نادر غدار یک شخص قران خور سوگند شکن بود و محمدگل مهممند نایب الحکومه زمان سلطنت نادر خاین و غدار یک ظالم خونخوار مردم ازار دشمن با تمام اقوام بجط قوم و زبان خوداش اصف بی ننگ (مهمند)تو بکسی افتخار میکردی که یک شخصیت والا و دوران زندگی درخشان میداشت نه اینکه مانند خودت جاسوس کشور بیگانه نفاق افگن بد بین به اقوام دیگر این چه افتخارت است برعکس شرمساری و سیاه رویی و خجالت بزبان خودت بخودت است سقابی کار هر پست مانندخودت نیست نسبت بهغلامی و جاسوسی سقابی کار با ابرو با عزت است و قابل افتخار هم عجب است بیرونی امدهصاحب خانه را اخطار ازبیرون کردن خانه خوداش میدهد لعنت شیطان .

>>>   از قدیم گفته اند : دزد ، دزد را می گوید دزد . اولآ: از تخلص محترم واضیح است که منسوب به دره مهمند که سرش افغانستان و دمش در آنطرف خط دیورند است می باشید! ثانیآ: شما تاریخ جعل کاری شده خودرا هم مطالعه نکرده اید که در آن شما را آریایی دانسته اند درینصورت به استناد اثار خود ساخته تان شماهم از آنطرف در یای آمو تشریف آورده اید (درحالیکه هویت اصلی شما تا کنون معلوم نیست و صاحب تاریخی هم نیستید فقط از زمان اخمد خان «پشتون بودن احمد خان هم مورد سوال است» بینسو حاکمیت را صاحب شده اید و به استفاده از هرگونه نیرنگ و فریب به حفظ حاکمیت کوشیده اید حتی به مقام لشکر خدا و امیرالمومنین خود را جازده اید) پس دیگران از کولاب آمده باشند و شما هم از همان طرف آمده اید و هر دو مهاجر هستید. ثالثآ: رهبری شما درجریان 250 سال این وطن را به کجا آباد برده که بی شرمانه ادعا می کنید رهبری با افتخار !آیا رهبری با افتخار شما همین است که قوم خود را هنوز درخیمه خفظ کرده اید که فاقد کوچکترین اثر تمدن ختی صاحب یک مسجد و تنوری نیستند و به شکل کوجی و بدوی زنده گی می کنند .شما نتنها به افغانستان خدمت نکردید باکه به قوم خود هم جفا کرده اید.اگر در طول 250 سال به قوم پشتون صادقانه خدمت می کردید امروز به گفته شما این قوم اکثریت دارای زنده گی متمدن و پیشرفته می بودند سایر مرمان این کشور هم از خیرات سرشان زنده گی بهتری می داشتند. کمی بشرمید و ازین قوم بازی ها و وسیله قرار دان اقوام بپرهیزید اقوام ساکن افغانستان را فریب ندهید. هر زمانیکه منفعت شحصی تان به خطر مواجه شود و یا احساس خطر نماید در عقب قوم خود را قرار می دهید و زمانیکه مشکل تان حل شد قوم تان را فراموش می کنید.رابعآ : از محمدگل خان مهمند به افتخار یاد آوری می کنید! محمد گل مهمند منفور ترین و متعصب ترین و خونخوارترین فرد حکومت وقت در شمال بود با قساوت و بیرحمی کامل مردم ازبیگ ،تاجیک و هزاره را در شمال به دستور حکومت فاشیستی وقت سر کوب کرد که نتیجه چه شد غیر از نفرت ونفاق نتیجه اش جه شد و شما که مهمند دوم خود لقب داده اید از نیاکانتان درس و تجربه نگرفته اید که باز می خواهید آن راه را ادامه دهید . حالا زمان ،زمان محمد گل مهمند نیست ،زمان عبدالرحمن نیست و مردم هم مردم آنزمان نیست حالا قرن 21 است .خامسآ: بفرمائید درمقابل اجنبی مبارزه و مجاهدت آغاز کنید وطن در حالت اشغال است اولآ امریکا را از کشور بیرون برانید (درحالیکه به حمایت اجنبی ها حکومت می کنید ،غر وفش می کنید و نیم دیگر تان به حمایت امریکا مخالف دولت می شوید وتغذیه می شوید)آیا رسالت مهم تر از آزادی وطن است؟ به عوض این شعار قوم گرایانه جه بهتر بود که می گفتید ما به زور گویی،ستم ، جنایت کاران و فاسدین تسلیم نمی شویم و علیه آن تا پای جان می ایستیم . همه از شما به شمول بنده حمایت می کرد در آنصورت گامی بود مثبت و قابل قبول همه.

>>>   ازین معلوم می شود که هم خون نادر خان در رگ هایت است و هم خون مهمند خان، این به این معنی است که خون دو شخصیت مختلف در رگهایت جریان دارد. این جطور می تواند ممکن باشد، دانسته نشد که این آقا همزمان صاحب دو پدر بوده است یا جطور؟
ازین جا دانسته خواهد شد که اکثر کسانانی که مانند مهمند خان در چپاول ساحات شمال دست داشته اند، علاوه از پدر های قانونی پدران دیگری هم به مانند نادر خان داشته باشند!!!؟؟؟
زیرک
از پهلوی گوش ات

>>>   گل بیدین از پاکستان نیامده که دست رودست بگذارد بينشيند این شخص باید انسان های مثلی خودش را علیه این وآن تحریک کند یک رقم باید نا آرامی واشوب .اختشاش برقرار باشد . اگر دست به این کار ها نزنند نمیتوانند زندگی بکنند . غیر از این کار ها کاری دیگری بلد نیستن .چون همین طور با پرخاشگری و مردم آزاری تیزاب پاشیدن روی مردم بزرگ شده . خدایا به راهی راست راهنمای شان بکن .
مهاجر دربدر .

>>>   اندیشمند بزرگوار
اگر چه زبان فارسی و يا زبان فارسی دری به عنوان زبان درگاه و دربار دادگاه پادشاهان و زبان ادبیات، زبان شعر و افسانه و حماسه و نمايشنامه هاى تراژيدى شاهنامه انديشه مى شود، بلکه زبان فارسی یک زبان است که واژه ها ى اش تفاوت قابل توجهی در معنی دارند.
1- دیار، خطه، سرزمین، ميهن، وطن، خاک، بوم معنى زبانى و فرهنگى وعاطفى رادربر مى گيرد. اين واژه ها جنبه اريکه اى (قدرت دولتى با سلاح تفنگ وتوپخانه)ندارد بلکه نيروهاى فرهنگى هنرى و آبادانى وتمدنى را تقويت مى بخشد اگر کدام ابزار بکار برده شود:مداد قلم بيل و داس , وسايل نجارى, ساختن ساز و سازنده گى
2 سلطنت، سلسله، شاهى و شاهنشاهى خلافت، دودمان، جمهوری بامملکت و يا ممالک با حکومت، دولت، رژیم، کشور قلمرو ، مرزوبوم یک جنبه اريکه اى (قدرت دولتى با سلاح تفنگ وتوپخانه) سروکار دارداست، اما جنبه های فرهنگی و زبانی و عاطفى ندارد.
اين واژه ها مهتر در فغان ستان جنبه تخريبى فرهنگ را دارد.
نزدیک به 4 میلیارد سال از پیدایش زمین میگذرد؛ و زندگی بر روی سطح آن در طول یک میلیارد سال پدیدار گشته است. هم اکنون زمین خانه میلیونها گونه از جانداران است که انسان یکی از آنها است.
در میان اولین ساکنان زمین آميب جانداران تک‌ یاخته‌ای يک سلولى بودند. دایناسورها بزرگترین موجودات که حاکمان زمین برای میلیون ها سال بودند.
بله، در واقع اولین فرهنگ های انسانی و تمدن آبادی (آب + ) در نزدیکی رودخانه هاساخته شدند و يا مثل ايران زمين از طريق کاريز و ياقنات ها به ايران زمين پايتختهاى ايران زمين را در بيابانان پايه گزارى کردند: از پارسگارد تا هرات و سيستان و زابل به کابل دارا.

فرهنگ سند گنداهارا (شمال هند وجنوب شرق ايرانزمين- امروز هند و پاکستان بلوچستان پختونخواه وجنوب افغانستان امروزى) ، فرهنگ فرهنگ آمودريا، , فرهنگ نیل، فرهنگ دجله و فرات و فرهنگ اسوراها، فرهنگ بابل و فرهنگ ایران بین 8-6000 سال می باشد.
در فرهنگ هند و ایرانی توران (ترکستان) تمدن های مختلف و فرهنگ ها، ادیان بومی که در هند و ایران و توران بوجود آمده اند: مگر پايه گزاى پيدايش و گسترش فرهنگ هاى زرتشتی، هندوئیسم و ​​بودیسم و مدنيت هاى تور - توران سام (هند) و ايرج (ايران) در کجا بودند?

اگر از تولد پاکستان ٧٠ سال مى شوداز تولد و به رسميت شناختن نام افغانستان 2017-1856 = 161 سال مى شود. از بدست گرفتن قدرت سياسى يک افغان احمدخانابدالى 2017-1747=270 سال مى گذرد.

اى کاش دقيقى زنده بود . دانش امروز بر پايه بکار برد دقيق واژه هاست. اگر ابراز حساسات شعر است و نه دانشورى. دانشمندان و انديشمندان به فکر جوانان بايد باشند: قطع حلقه ابليسى

>>>   به اکه مومند زیاد گپ نزنید که بلاخره
انتحار کرده چند بی گناه را به کشتن میدهد

این بیچاره ها از بس غیرت دارن انفجار میکنن

اما این فرهنگ انتحار در قوم حیوانات هم جا ندارد جز در بین اوغان ها
اما این انتحار اسلامی ایکه اوغان ها عقیده دارن را اگر هر قوم دیگر انجام میداد که هرگز نمیدهند در چارکتاب کافر و سنگسار کوچه و بازار میشد

اما اینها را هیچکس چیزی نمیگویند بخاطری که می شناسند ازاینها جز این کار ها چیزی ساخته نیست

به تاریخ افتخار کردی خیر باشد اما بگو وطن را به کجا رساندی وچی ساختی

اگر به قول شما کولابی یا هر جایی که باشد چند سال است که شهر ها را چطور ساختند و آباد کردند یک بار چشم بازکنید
کور باد چشمی که خوبی دیگران را نمیتواند ببیند

>>>   اگه استاد عطا از تاریخ و آبادی گپ بزنه حقش است
در وقتی خیلی کم مزار ه چی رقم ساخت
شما مومند صاحب که از تاریخ و وطن گپ میزنی چی کردین
راست گفتن که آفتاب به دو انگشت پت نمیشه

>>>   کشور ما یکی از عقب مانده ترین وضعیف ترین ودر عین حال مردمان ما مثل زمان قرون وسطی . چه که حکومت ووحاکميت همیشه در دستان یک طائفه بو ده 200 سال حکومت بی معنی موقع که انگلیس به قاره آسیا وارد شدن آنها درکشور ما تعیین و تکلیف میکردند شاه شجاع خائن ووطنفروش فقط برای این که شاهنشاه باقی بماند ازحمایت آنّگليس ها برخوردار بود به همین روش تا حالا حکومت جهنمی ادامه دارد. برا در دیوانه اشرف غنی . ما خیلی زحمت کشیدیم ما خیلی خون ریختیم به اینجا رسیدیم .ببخشید بکجا رسیدید تنها چیزی که فعلا روشن است فقط به دالر های آمریکا رسیدید .این مردمان که در این سرزمین زندگی می کنند از زمان های متمادی پیش از اسلام همین جا بودن و حالا هم هستن هیج کسی از کسی دیگری برتری ندارد همگی یک رقم زحمت کشیدن یک رقم خون ریختن همگی یک رقم جان باختن احمدشاه بابا از محافظین بادیگارد هایش گرفته تا سپاه شش هزار نفری اش مردمان فارسی زبان بودن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است