پاکستان نگرانی‌های امنیتی افغانستان جدی بگیرد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۳۱    ۱۳۹۶/۵/۲۴ کد خبر: 137221 منبع: پرینت

رییس‌جمهور غنی از معین وزارت خارجۀ پاکستان خواست تا نگرانی‌های امنیتی افغانستان را با رهبر جدید آن کشور مطرح سازد. محمد اشرف غنی رییس‌جمهور بعد از ظهر امروز سه شنبه 24 اسد 96 تهمینه جنجوا معین وزارت خارجه پاکستان را به حضور پذیرفت.

به گزارش ریاست جمهوری، در این ملاقات که در ارگ انجام شد ابتدا، معین وزارت خارجۀ پاکستان تمنیات نیک رهبری کشورش را به رییس جمهورغنی تقدیم کرد و از رییس‌جمهور کشور به‌خاطر فرصت مساعدشده جهت دیدار، تشکر کرد.

رییس جمهور محمد اشرف غنی نگرانی‌های امنیتی افغانستان و موضوع حملات راکتی را که بالای ولایات نزدیک خط دیورند انجام‌شده، با معین وزارت خارجه پاکستان مطرح کرد و از وی خواست تا این نگرانی‌ها را با رهبری جدید پاکستان شریک سازد.

رییس‌جمهور غنی تصریح داشت که باید اقدامات اساسی و عملی مبتنی بر موافقه اجلاس لندن، از سوی پاکستان روی‌دست گرفته‌ شود و جانب سومی از این روند، نظارت همه‌جانبه و بی‌طرفانه نماید تا نتیجۀ قابل انتظار که به‌نفع دو کشور باشد، به‌دست آید.

در مقابل، معین وزارت خارجه پاکستان از رییس‌جمهور کشور تشکر کرده‌افزود که کشورش نیز نگران اوضاع امنیتی منطقه می‌باشد و گفت که نگرانی‌های مطرح‌شده افغانستان را با رهبری جدید پاکستان شریک خواهد ساخت.

رییس‌جمهور با اشاره به‌خطر تروریزم در منطقه گفت که باید هیچ تفکیکی میان تروریزم خوب و بد صورت نگیرد، زیرا این یک خطر جدی و مشترک برای مردمان دو کشور به‌شمار می‌رود و فعالیت‌های گروه‌های تروریستی، به نقص همه ما است.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است