دمکرات‌های کنگره: ترامپ را استیضاح کنید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۶    ۱۳۹۶/۵/۲۶ کد خبر: 137294 منبع: پرینت

چند تن از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا از همکاران جمهوری‌خواه خود خواستند تا فرآیند استیضاح ترامپ را در کنگره این کشور آغاز کنند.

به گزارش واشنگتن‌اگزماینر، برخی از اعضای دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواهان اقدام کنگره در استیضاح ترامپ شدند. این درخواست پس از آن مطرح شد که ترامپ شب گذشته با عدول از موضع پیشین خود در محکوم کردن هواداران برتری سفیدپوستان در ماجرای خشونت‌های شارلوتزویل، «هر 2 طرف» ماجرا را مقصر برشمرد.

جکی اسپی‌یر عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا شب گذشته در پیامی توییتری نوشت: «رییس جمهوری آمریکا نشانه‌های رفتاری دمدمی‌مزاج و بی‌ثباتی روانی را نشان می‌دهد که کشور را در معرض خطری جدی قرار می‌دهد. زمان اعمال متمم 25 ‌ام قانون اساسی است». اشاره وی به فرآیند مندرج در قانون اساسی آمریکا برای استیضاح و برکناری رییس جمهوری است.

گی‌ون مور، دیگر عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای از جمهوری‌خواهان خواست تا فرآیند استیضاح ترامپ را آغاز کنند. در بیانیه مور آمده است که «همانگونه که بار دیگر شنیدیم، دونالد ترامپ از کسانی که مسوول شورش مرگ‌بار شارلوتزویل بودند دفاع کرد و از سویی گروه‌هایی همچون کوکلاس‌کلان‌ها و نیونازی‌ها مورد تمجید قرار گرفت، زمان آن فرا رسیده است که جمهوری‌خواهان و دمکرا‌ت‌ها اختلافات سیاسی و مباحث فلسفی خود را برای یک آرمان بالاتر کنار بگذارند».

پیشتر نیز براد شرمن، عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله‌ای با متهم کردن ترامپ به کارشکنی در مسیر عدالت و دخالت در تحقیقات جاری دولت فدرال درباره مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور خواهان استیضاح وی شده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
ترامپ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است